PTSS bij de politie

Auteur Topic: PTSS bij de politie  (gelezen 65009 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

lvk

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #20 Gepost op: 11 maart 2011, 22:39:58
Zoals ik beloofd had zou ik enkele van deze vragen beantwoorden ,

Wie is de juiste therapeut op het vakgebied van psychyssomatische Klachten?

In de eerste plaats gaat u altijd eerst met uw huisarts praten over uw klachten. U geeft precies aan wat u mankeert. Vaak is het zo dat de huisarts niet de hand  op de zere plek kan leggen. Meestal is niet in één woord aan te geven wat er precies aan de hand is met u, meestal zijn er klachten die een algehele malaise vormen.
Het tweede wat u kunt doen is op het internet samen met uw huisarts zoeken naar een BIG geregisreerde Psychotherapeut / systeemwerker
Deze therapeut moet aangesloten zijn bij een beroepen vereniging voor alternatieve geneeswijze.
Geregistreerd staan onder een geldige BIG reistratie nr.
Hij is onder toezicht van een tuchtcollege, en dient jaarlijks over zijn vakkennis getoetst te worden.
Bij het ziekenfonds aangesloten te zijn ( Niet iedere alternatieve geneesvorm is altijd in het ziekenfonds pakket vermeld). Als uw geneesvorm is vermeld dan kunt u dit declareren bij het ziekenfonds.
U gaat verder na of er op een therapeut sancties zijn gelegd door het tuchtcollege.

Thans is het zo dat van basisartsen ook verwacht wordt dat ze minder patiënten mogen gaan behandelen en meer de tijd voor u gaan nemen, om rustig met u te kunnen praten.
Wat nieuw is in alternatieve geneeswijze is dat er thans therapie wordt toegepast vanuit een antroposofische geneeswijze. d.w.z dat men u niet meer als een nummer gaat zien , maar als een mens die vanuit zijn gevoelens, dat wat u precies ervaart geholpen mag worden.
Ook worden basis artsen geadviseerd om alternatieve geneeswijze te studeren .Hiervoor hoor je eerst je doctoraal gedaan te hebben en deze alternatieve geneeswijze als postdoctoraal te doen n.l systeemwerk of psychotherapie.
Dit is een goede ontwikkeling omdat ik er baat bij heb gehad. Het is heftig omdat je echt aan jouw verborgen emoties gaat werken. Dat wat je psychysche somatische klachten bezorgd wordt zichtbaargemaakt.

kort samengevat: Er is een lichtpunt voor het korps om deze klachten bij personeel NU nog meer serieuser te nemen, en er daadwerkelijk nogmeer iets mee te doen.
Er zijn nu professioneel opgeleide beroepskrachten voor psychyssomatische klachten
a. psychotherapeuten. deze beheerst de volgende vaardigheden.
a.1 depressie ,kan van alles zijn van incest tot faillisementen tot ontslag etc..
a.2 rouwverwerking
a.3 gezinstherapie

b. systeemwerkers. deze beheerst de volgende vaardigheden
b.1 hij is empathisch , d.w.z hij beheerst een goede inlevingsvermogen
b.2 hij laat u volledig uw zelf zijn zonder om u te beoordelen.
b.3 hij is open en oprecht, hij hoeft niet perfect te zijn, hij is eerlijk in de therapeutische band.

wordt vervolgd


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #21 Gepost op: 22 april 2011, 20:54:13
http://www.radio1.nl/contents/28945-prozac-bij-de-politie

Weliswaar niet van ''in de schaduw van het nieuws'' maar wel een aangrijpend verhaal
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #22 Gepost op: 22 april 2011, 21:56:50
Indrukwekkend stuk om te kijken. Respect voor de collega's aldaar.


ptss-support

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
    • ptss-support
Reactie #23 Gepost op: 8 juni 2011, 10:47:06
Beste hulpverleners

Ik heb gezien dat er op het forumn gesproken is over de uitzending in het schaduw van het nieuws.
"ptss bij hulpverleners"

Zelf ben ik een van de hoofdgasten geweest in dit programma. Ik ben daarom een eigen website begonnen en bedrijf.
www.ptss-support.nl.

Lees de website en blijf mij steunen.
Leven met ptss is een leven en kan je helpen in je ontwikkeling.

Ik geef advies op het gebied van ptss en arbeidsconflicten.

Er moet meer aandacht komen in de opleidingen voor ptss.Ik ben Ervaringsdeskundige op het gebied van PTSS (posttraumatische stress-stoornis)


Jammer genoeg heb ik ontslag moeten nemen bij de politie door een arbeidsconflict.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #24 Gepost op: 8 juni 2011, 11:48:24
Heb je verhaal gelezen op de site. Diepe respect.  O0


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #25 Gepost op: 8 juni 2011, 23:13:20
Welkom in ons midden !
Heftige ervaringen man.. alle respect ook dat je toen je verhaal op tv hebt gedaan.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 23 januari 2012, 00:03:29
Lekkere werkgever. :-\
====================
'Agenten met trauma in kou gezet'
Korpschefs schieten ernstig tekort bij de opvang van politieagenten met psychische problemen. RTL Nieuws meldt dat op basis van politiedocumenten.

Korpsen zouden zich meer zorgen maken over de kosten van een thuiszittende, zieke agent dan om de agent. Mensen met een trauma door hun werk, worden soms het korps uitgewerkt.

De korpsleiding van Rotterdam-Rijnmond probeerde via de rechter te voorkomen dat een agent een schadevergoeding zou krijgen. Er zouden zeker tien van dit soort zaken zijn.

Opstelten
Minister Opstelten van Veiligheid en Justitie gaat korpsbeheerders aanspreken op deze benadering van zieke agenten, zegt RTL Nieuws. Mocht het nodig zijn, worden dossiers van gedupeerde agenten opnieuw bekeken.

http://nos.nl/artikel/332868-agenten-met-trauma-in-kou-gezet.html


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #27 Gepost op: 23 januari 2012, 00:59:20
Politieman vertelt over PTSS 21-01-2012

Gepubliceerd op 21 jan 2012 door RTLNieuws

Duizenden politiemensen kampen met grote mentale problemen door heftige gebeurtenissen tijdens hun werk.
Door hun bazen worden ze vaak aan hun lot overgelaten. Dat blijkt uit onderzoek van onze researchredactie.
Agent Peter Bierbooms heeft PTSS door zijn werk en vertelt over zijn ervaringen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 23 januari 2012, 10:23:52
Best hevig als je het zo hoort.


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #29 Gepost op: 25 januari 2012, 10:36:49
Op nu jij was nav de uitzending ook een hele discussie hierover.
Ik blijf erbij dat je bij de opleiding van alles kan trainen (fysiek/vuurwapen) en voorbereiden etc, maar je kan nog steeds niet trainen wat dat allemaal daadwerkelijk met de mens zelf doet en hoe het op de harde schijf wordt opgeslagen en verwerkt.
Onthoudt 1 ding ...... wij politiemensen blijven MENSEN!
Ik praat veel met mijn collega's over wat ik meegemaakt heb. Ik heb het geluk dat mijn partner een ex diender is en daardoor kan ik ook thuis makkelijk over mijn werk praten. Dat helpt mij allemaal om het een plaats te geven.
Crime is a disease  I'm the cure When everythi