PTSS bij de politie

Auteur Topic: PTSS bij de politie  (gelezen 65020 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #30 Gepost op: 25 januari 2012, 15:56:49
We blijven mensen. Dit is gewoon de waarheid en de gewone burger zal dit nooit snappen, want wij schrijven alleen maar bonnetjes.


Een totale generaliserende opmerking      
Aan de andere kant is het heel duidelijk hoe jij (en je collega's(?) ik ga ook even generaliseren) over de burgers denken.........


Ik denk, dat de gemiddelde burger echt wel weet dat agenten meer doen dan alleen maar bonnetjes uitschrijven........
en dat het vaak een (boze) reactie van de burger die een boete ontvangt.

Ik ga er nog steeds vanuit dat de gemiddelde agent ook weet dat de gemiddelde burger weet dat agenten meer doen dan alleen bonnetjes schrijven.........


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #31 Gepost op: 25 januari 2012, 17:02:50
En dit bedoel ik nou.
Het gaat niet om die bonnetjes schrijven en wat allemaal nog meer doen behalve bonnetjes schrijven.
Kan jij je voorstellen wat je ziet en ruikt als je in een bloedhete woning komt waarin al een tijd een dooie ligt. Nee dat is niet net als op tv. Die lucht is niet te harden. Kan jij je voorstellen als je iemand aantreft die voor de trein is gesprongen en over de rails verspreid ligt? TV is toch anders dan in het echie. Kan jij je voorstellen als je met je collega rug aan rug tegenover 40 man staat en 5 minuten moeten knokken om deze van je af te houden tot de back up er is? En dit zijn maar een paar voorbeelden.
Generaliseren doe ik niet graag, maar er zijn uitzonderingen.
Crime is a disease  I'm the cure When everythi


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #32 Gepost op: 25 januari 2012, 18:07:10
Hij is vaker geplaatst, maar dit zegt genoeg.
I am the officer
en deze om het allemaal nog duidelijker te maken

IK, die waardeloze politieagent.

Ik denk, geachte belastingbetaler, dat u mijn identiteit inmiddels wel hebt vastgesteld. Ik pas vast en zeker in het hokje, waarin u mij wilt indelen en u vindt mij natuurlijk typisch.
Tot mijn spijt kan ik dat van u niet zeggen. Ik weet immers niet wie u bent.

Vanaf uw geboorte leert u uw kinderen dat ik de boeman ben en zij zijn geschokt omdat ik met mijn traditionele vijand, de crimineel, vergeleken word.

U beschuldigt mij dat ik de jeugd te zacht aanpak, totdat ik op een keer uw eigen kind de les lees.

U neemt waarschijnlijk een uur middagpauze en ettelijke koffiepauzes, maar u beschuldigt mij van luiheid, als ik een keer ga zitten.

U windt zich op als iemand in het verkeer de weg afsnijdt, maar als ik u op hetzelfde vergrijp betrap, voelt u zich onterecht behandeld.

U kent alle verkeersregels en hebt dus nooit terecht een bekeuring gekregen.

U stoort zich eraan dat ik mij met hoge snelheid naar een plaats des onheil spoed, maar u beklaagt zich erover, als het meer dan 10 seconden duurt voordat ik bij uw probleem ben.

U ziet het als een deel van mijn werk dat ik geslagen, geschopt, bespuugd en uitgescholden word, maar wanneer ik terugsla of scheld, dan noemt u dat machtsmisbruik.

U zult er niet aan denken om uw tandarts te vertellen hoe hij een kies moet trekken of een dokter te laten zien hoe hij een blindedarm moet opereren, maar u vindt het wel heel normaal om mij te vertellen hoe ik mijn werk moet doen.

U praat tegen mij op een manier, die u in iedere andere situatie een bloedneus op zou leveren, maar u verwacht van mij dat ik dit zomaar accepteer.

U schreeuwt: He, er moet wat tegen de criminaliteit ondernomen worden. Maar u wilt niet als getuige optreden of er op een andere manier mee lastig gevallen worden. In uw ogen deug ik absoluut niet, maar is het natuurlijk volkomen terecht, als ik u familieleden help bij het verwisselen van een band, of uw vrouw, op weg naar het ziekenhuis, bij de bevalling help, uw zoon met mond- op mondbeademing het leven red of overuren maak om uw weggelopen dochter te vinden.

Welnu, meneer/mevrouw de belastingbetaler, staande op uw voetstuk, beklaagt u zich over de manier waarop ik mijn werk verricht en geeft u mij alle mogelijke scheldnamen.
Maar vergeet niet, dat uw eigendom, uw familie en ook uw leven van mij of mijn collega's kan afhangen.

JAWEL, BELASTINGBETALER, DAT BEN IK, DIE WAARDELOZE POLITIEAGENT!!!!!
Crime is a disease  I'm the cure When everythi


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #33 Gepost op: 25 januari 2012, 18:14:24
En dit bedoel ik nou.
Het gaat niet om die bonnetjes schrijven en wat allemaal nog meer doen behalve bonnetjes schrijven.
Kan jij je voorstellen wat je ziet en ruikt als je in een bloedhete woning komt waarin al een tijd een dooie ligt. Nee dat is niet net als op tv. Die lucht is niet te harden. Kan jij je voorstellen als je iemand aantreft die voor de trein is gesprongen en over de rails verspreid ligt? TV is toch anders dan in het echie. Kan jij je voorstellen als je met je collega rug aan rug tegenover 40 man staat en 5 minuten moeten knokken om deze van je af te houden tot de back up er is? En dit zijn maar een paar voorbeelden.
Generaliseren doe ik niet graag, maar er zijn uitzonderingen.

Bravo, had het zelf niet beter kunnen verwoorden.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 25 januari 2012, 18:16:36
Die tekst is oud, heel oud.
Ik las: IK, die waardeloze politieagent. en ben direct gestopt met lezen.
Er zit wel een kern van waarheid in, dat wel.


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #35 Gepost op: 25 januari 2012, 18:47:01
Dat het oud is, dat is bij velen wel bekend.
Er zijn ook mensen op het forum die deze nog niet kende.
En DAAR is ie nu voor geplaatst.
Crime is a disease  I'm the cure When everythi


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #36 Gepost op: 25 januari 2012, 18:56:55
En dit bedoel ik nou.
Het gaat niet om die bonnetjes schrijven en wat allemaal nog meer doen behalve bonnetjes schrijven.
Kan jij je voorstellen wat je ziet en ruikt als je in een bloedhete woning komt waarin al een tijd een dooie ligt. Nee dat is niet net als op tv. Die lucht is niet te harden. Kan jij je voorstellen als je iemand aantreft die voor de trein is gesprongen en over de rails verspreid ligt? TV is toch anders dan in het echie. Kan jij je voorstellen als je met je collega rug aan rug tegenover 40 man staat en 5 minuten moeten knokken om deze van je af te houden tot de back up er is? En dit zijn maar een paar voorbeelden.
Generaliseren doe ik niet graag, maar er zijn uitzonderingen.

Ja, ja, ja  en nog eens ja                       en nogmaals de gemiddelde burger weet echt wat de agenten allemaal tegen kunnen komen.........
De burgers zijn toch niet achterlijk?     (ik ga  nu toch met andere ogen naar de "gemiddelde" agent kijken, aangezien deze me als achterlijk schijnt te zien....)        

En trouwens ik denk dat juist die series een beter beeld geven wat een agent doet en tegenkomt , al zijn de series niet allemaal waarheidsgetrouw .
Maar ook de realityseries helpen bij het juiste beeld wat een agent doet en meemaakt.... natuurlijk het ruiken e.d. maken de meeste burgers niet mee.
Het is ook niet zo dat een burger nooit iets mee maakt........want die conducteur (burger, springer) militair ) enz enz hebben ook dingen meegemaakt.......... je kan er niet vanuit gaan dat een burger " blank" is wat dat betreft.      Natuurlijk is er een overtreffende trap maar dat is ook al bij agenten onderling....
want de ene agent heeft de pech alle dingen mee te maken die je opnoemt en de andere maakt dat allemaal niet mee..

Waarom zo de goedwillende burger beschimpen?      Alsof we allemaal voor de trein springen, liggen te rotten in onze huizen, we altijd met 40-en twee agenten belagen, schreeuwen tegen de agent, commentaar hebben............
Je geeft eigenlijk aan dat JIJ niet zo behandelt wilt worden maar ondertussen behandel je wel zo de burger...........    

En ja ik vind het schandalig dat er KORPSLEIDINGEN zijn  die (jou? en) jouw collega's op deze manier behandelen   (daar kan de burger niets aan doen maar je geeft het wel af op de burger.......)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #37 Gepost op: 25 januari 2012, 22:24:45
Waarde forumleden,

Even een opmerking voordat we verder gaan in dit topic.

Bij een delicaat onderwerp als dit, is het extra belangrijk om rekening te houden met (de gevoelens van) elkaar. Ik wil dan ook iedereen oproepen om de nodige subtiliteit te na te streven in deze discussie. Inhoudelijk kan de discussie best scherp gevoerd worden, maar doe dat dan inderdaad op basis van de inhoud en probeer emotionele reacties op de persoon achterwege te laten.

Een aantal reacties in dit topic is geschrapt, omdat de discussie naar onze mening (gelet op bovenstaande) de verkeerde kant op ging.

We hoeven het niet met elkaar eens te worden, maar als het gaat om verrijking van je blikveld, dan bereiken we meer met constructief discussieren dan met elkaar in de haren vliegen.

Dit even voor de goede orde. We rekenen op jullie medewerking!

Namens het moderatorteam,
Maarten
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Collin1974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
Reactie #38 Gepost op: 20 februari 2012, 10:09:43


wesses

  • VPK in opleiding
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
  • Doe dat gene waar je plezier in hebt!
Reactie #39 Gepost op: 20 februari 2012, 23:07:27
Ik denk het persoonlijk wel.
Medewerkers van de politie krijgen soms toch met heftige dingen te maken.
Niet alleen ongelukken van mensen, maar ook geweld tegen de politie.

Als er zo met de agenten omgegaan word, dan is dat best wel slecht.
Het is wel een probleem die je kunt verwachten, je zou zeggen dat ze daar regels voor hebben.
Helaas is dat nog niet het geval en hopelijk word er snel iets aan gedaan.


Hier een bron over PTSS met betrouwbare informatie: http://www.merckmanual.nl/mmhenl/sec07/ch100/ch100g.html?qt=ptss&alt=sh

Wesses
VPK in opleiding