PTSS bij de politie

Auteur Topic: PTSS bij de politie  (gelezen 65302 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

2ling

  • Verpleegkundige I.O.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
Reactie #60 Gepost op: 5 december 2012, 15:42:21
sorry W&S?? werving en selectie?
*** Als je jezelf het recht gunt om een eigen mening te vormen moet je dat een ander ook gunnen en respecteren dat de uitkomst verschilt. ***


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #61 Gepost op: 5 december 2012, 15:49:33
Ik heb een antwoord super bedankt!

Ik weet dat een RM en een IBS niet niks is, maar het gaat dan over een zeer moeilijke situatie waarin je zit waardoor je dit krijgt  anders krijg je het niet.

en ik denk dat als je met je PTSS klachten heb leren omgaan en waardoor de PTSS is ontstaan ook uiteraard
dat je dan toch heel anders in je vel zit
Of begrijp ik dit verkeerd?

Zelf ken ik meerdere mensen met PTSS bij de politie(allemaal opgelopen door het werk). Deze doen allemaal geen dienst in de frontlinie(uniformdienst, recherche ed). Deze mensen willen eigenlijk ook niet meer terug naar hun oude baan. En werken in ondersteunende functies waar ze alleen contact hebben met collega's en niet met burgers.

Waarom denk je dat je met je PTSS toch bij de politie kunt werken? Wat is jou eigen mening daar over?


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #62 Gepost op: 5 december 2012, 15:49:39
sorry W&S?? werving en selectie?
Jup. :) Zij kunnen je nog beter antwoord geven op je vragen dan wat wij kunnen.


2ling

  • Verpleegkundige I.O.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
Reactie #63 Gepost op: 5 december 2012, 16:03:57
Mijn mening is dit:

ik heb een PTSS opgelopen buiten het politiewerk om.
en ja de kans is 100% aanwezig dat ik hier met het politie werk ook mee te maken krijg
niet iedere dag dat niet maar ik zou dit ook met het werk in het ziekenhuis (of ambulance)
ook mee te maken krijgen.

Verder is er in de loop van de jaren een mechanisme ontstaan waardoor ik me afsluit terwijl ik gewoon
normaal functioneer en alles kan doen en er alleen negatieve acties kunnen komen als er te dicht bij vragen worden gesteld dit gaat dan wel over privé dingen anders functioneer ik prima!
dit is te zien aan mijn school (voorbeeld: ik heb mijn examen gehaald op een crisisafdeling waar het iedere dag gekeet was: laagste cijfer 6 )

heeft u zo een antwoord?
*** Als je jezelf het recht gunt om een eigen mening te vormen moet je dat een ander ook gunnen en respecteren dat de uitkomst verschilt. ***


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #64 Gepost op: 5 december 2012, 16:30:48
Verder is er in de loop van de jaren een mechanisme ontstaan waardoor ik me afsluit terwijl ik gewoon
normaal functioneer en alles kan doen en er alleen negatieve acties kunnen komen als er te dicht bij vragen worden gesteld dit gaat dan wel over privé dingen anders functioneer ik prima!
Tja, dit is wel iets wat ook in je politiewerk kan gebeuren.
Sommige mensen wensen je echt van alles toe, en dan moet je wel je rust weten te bewaren. Maar goed, volgens mij ben je nog redelijk jong, geef het de tijd en als het zover is dat je kan/mag solliciteren kan je het altijd proberen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


2ling

  • Verpleegkundige I.O.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
Reactie #65 Gepost op: 5 december 2012, 16:35:47
kheb idd nog een half jaartje de tijd! inderdaad en anders wordt het gewoon het ziekenhuis
*** Als je jezelf het recht gunt om een eigen mening te vormen moet je dat een ander ook gunnen en respecteren dat de uitkomst verschilt. ***


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #66 Gepost op: 5 december 2012, 16:37:55
kheb idd nog een half jaartje de tijd! inderdaad en anders wordt het gewoon het ziekenhuis
Bovendien staat nergens dat je op je 18de moet beginnen bij de politie he? Je kan ook op je 25ste bij de politie solliciteren en daarvoor werk en levenservaring opdoen op andere plekken.  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #67 Gepost op: 5 december 2012, 16:47:51
Zelf ken ik meerdere mensen met PTSS bij de politie(allemaal opgelopen door het werk). Deze doen allemaal geen dienst in de frontlinie(uniformdienst, recherche ed).  

Ken er ook genoeg, die nog wel gewoon in de uniformdienst zitten en zelfs bij de ME.


2ling

  • Verpleegkundige I.O.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
Reactie #68 Gepost op: 5 december 2012, 16:51:03
Bovendien staat nergens dat je op je 18de moet beginnen bij de politie he? Je kan ook op je 25ste bij de politie solliciteren en daarvoor werk en levenservaring opdoen op andere plekken.  ;)

hahaha jah inderdaad maar ik ben iemand van de aanpak iets doen dan er ook voor de volle 100% voor gaan! ;)
*** Als je jezelf het recht gunt om een eigen mening te vormen moet je dat een ander ook gunnen en respecteren dat de uitkomst verschilt. ***


2ling

  • Verpleegkundige I.O.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
Reactie #69 Gepost op: 5 december 2012, 16:55:10
Ken er ook genoeg, die nog wel gewoon in de uniformdienst zitten en zelfs bij de ME.

Super dan ga ik ook gewoon voor! Ik ga gewoon eerst even kijken of m'n familie dit gaat accepteren!of het echt wat voor me is. (mentoren hebben wel adviezen richting BRW of leger gegeven lijkt erop toch?)
 en wat de mogelijkheden voor mij zijn ik heb in ieder geval tot september 2013 de tijd dan moet ik weer op school zitten
*** Als je jezelf het recht gunt om een eigen mening te vormen moet je dat een ander ook gunnen en respecteren dat de uitkomst verschilt. ***