Waarom verloopt een persconferentie vaak zo knullig?

Auteur Topic: Waarom verloopt een persconferentie vaak zo knullig?  (gelezen 8646 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #30 Gepost op: 6 januari 2011, 23:36:55

En ook in de persconferentie van vandaag op verschillende punten (3:15, 6:30):
Brand in Moerdijk: persconferentie in Breda na de brand

Kennelijk lijkt de beste man ook niet te weten wat 'evolueren' precies inhoud. Ik heb het stukje tussen 3:01 en 3:15 een aantal malen beluisterd,ik kan er niet meer van maken dat de beste man het over 'evolueren' heeft i.p.v. 'evalueren'.
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #31 Gepost op: 6 januari 2011, 23:40:15
Kennelijk lijkt de beste man ook niet te weten wat 'evolueren' precies inhoud. Ik heb het stukje tussen 3:01 en 3:15 een aantal malen beluisterd,ik kan er niet meer van maken dat de beste man het over 'evolueren' heeft i.p.v. 'evalueren'.
Lijkt me een typisch gevalletje Brabants dialect :)
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #32 Gepost op: 7 januari 2011, 00:11:05
Waarschijnlijk zijn we met wat micprocessing al van het grootste probleem af, alleen is het waarschijnlijk allemaal last-minute werk... En ik kan me niet voorstellen dat ze de "shotguns" ook nog open hadden staan, kan daarintegen wel van de zaal en inrichting liggen.
Mijn shotgun staat altijd open. En dan sta ik ernaast te fotograferen. De andere microfoon staat op een ander kanaal. Maar ja, ik heb geen lijntje naar een regiewagen die het direct uitzend. En dus kan ik thuis kiezen welk kanaal ik gebruik. En het geluid van klikkende camera's mag best op de achtergrond te horen zijn. Dat geeft een indicatie van wat er gaande is.


Mee eens, en met dit soort ad-hoc klussen zal het nooit helemaal 100% volgens plan gaan. Maar een beetje strakke techniek en presentatie mag je toch wel verwachten bij de landelijke zenders. :)
Enig idee wat er loos is bij dit soort persconferenties? En waarom denk je dat er 3 microfoons van de NOS staan?


Als ik één ding geleerd heb binnen de geluid/theathertechniek en mijn (nog zeer geringe) media ervaring is: Voorbereiding is het halve werk! Geen gedoe en vaagheid, alles op een rijtje, want het gaat toch nooit volgens plan!
Accoord. Maar wat blijft er dan over van de opmerking dat de fotografen de zaal uit geschopt moeten worden?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #33 Gepost op: 7 januari 2011, 00:38:31
Enig idee wat er loos is bij dit soort persconferenties? En waarom denk je dat er 3 microfoons van de NOS staan?



Ook de NOS werkt ook met freelancers en kan verschillende ENG teams op het incident afgestuurd hebben vanuit verschillende diciplines.  En ieder team wil zijn eigen geluid mee naar huis nemen, zo werkt dat nu eenmaal en terecht. Ik zou er ook niet afhankelijk van willen zijn of een collega nog even een CF kaartje langs komt brengen met mijn geluid van die avond zodat ik het aan de regie kan afgeven... (wat moet ik hiermee??) Ik heb pas meegemaakt dat de toespraak van vd Laan niet belangrijk werd gevonden, alleen wat sfeersbeelden. Kijk ik 's avonds naar de TV, staat een groot gedeelte van zijn toespraak er op, had toch wat dingen gezegd die nieuwswaardig waren.  (over discrimenatie van joden in Amsterdam) De collega die het geluid voor je opnam zou maar vóór de toespraak naar huis gegaan zijn...