Auto ingereden op brandweerauto op A59 - Sprang-Capelle 09-10-2011

Auteur Topic: Auto ingereden op brandweerauto op A59 - Sprang-Capelle 09-10-2011  (gelezen 48659 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

whyllum

  • BM, OW, BOT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 211
Reactie #140 Gepost op: 9 november 2011, 09:38:33
Ik zeg, gewoon weer lekker terug naar de oude tijd. "even een file'tje maken". Wie dat doet, en wie er daardoor niets meer te doen heeft, zal mij een rotzorg zijn. Ik slaap er niet minder om, maar kom wel terug in de kazerne 098uo
Ik begrijp je standpunt, en ben het grotendeels ook met je eens. Het komt er onder andere op neer dat je 100% veiligheid voor iedereen nou eenmaal nooit kunt garanderen. Want zelfs al creëer je even een file, dan kun je anderen weer in gevaar brengen. Jij komt dan wel thuis, maar iemand anders...

Het belangrijkste is om hier van te willen leren. En in dat kader alle lof voor de bevelvoerder die zijn verhaal laat weten!


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #141 Gepost op: 9 november 2011, 11:59:25
(...)
Mijn persoonlijke conclusie is dat niemand hier heeft gefaald, op het incidentmanagement na. Ik zeg, gewoon weer lekker terug naar de oude tijd. "even een file'tje maken". Wie dat doet, en wie er daardoor niets meer te doen heeft, zal mij een rotzorg zijn. Ik slaap er niet minder om, maar kom wel terug in de kazerne 098uo
Incident Management kan niet falen, het is immers een procedure en niet iets dat zichzelf kan uitvoeren. Het staat of valt met de mensen die uitvoering geven aan de procedure. Laat onverlet dat ik het met u eens ben dat het niet handig is om schuldigen aan te wijzen, maar dat het inderdaad beter is om van elkaar te leren.

Concreet voor de brandweer is de positie wel degelijk in de IM-procedure aangegeven, namelijk op de werkcirkel van het incident. Dus lekker dichtbij en naar eigen inzicht van de brandweer, zodat zij snel, goed en veilig kunnen werken. Het is de verantwoordelijkheid van de politie en/of de wegbeheerder om de brandweer deze ruimte ook daadwerkelijk te gunnen door het afzetten van de benodigde ruimte.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


jwk

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
Reactie #142 Gepost op: 21 november 2011, 23:40:06
Ik heb van de week ergens op Youtube een filmpje gezien waarin de bevelvoerder van de bewuste TS zijn ervaring vertelde. Ik kan het filmpje echter nergens meer vinden. Wie kan me hieraan helpen?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #143 Gepost op: 21 november 2011, 23:41:06
Ik heb van de week ergens op Youtube een filmpje gezien waarin de bevelvoerder van de bewuste TS zijn ervaring vertelde. Ik kan het filmpje echter nergens meer vinden. Wie kan me hieraan helpen?

Probeer de vorige pagina van dit topic eens..


jwk

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
Reactie #144 Gepost op: 21 november 2011, 23:46:15
Probeer de vorige pagina van dit topic eens..

Bedankt, sorry dat ik niet even terug gekeken heb. Was op Youtube op trefwoord aan het zoeken, maar is alleen per link te benaderen zie ik wel.