Gevaarlijk?

Auteur Topic: Gevaarlijk?  (gelezen 3187 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Gepost op: 5 september 2004, 18:28:42
Zojuist heb ik even een klusje Reinigen Wegdek op de gevoelige plaat vastgelegd :). Tje je moet maar iets te doen hebben op een saaie zondagmiddag ;). Bij het gebruik van een brandkraan viel het mij op dat de brandweerlieden een volle laag water over waarschijnlijk een electra-kastje heen spoten (zie foto). is dit niet gevaarlijk? De brandweerlieden zelf hadden er geen flauw benul van, hadden er ook niet echt zo over nagedacht als ik. Nu ben ik geen brandweerman dus mag over dit soort dingen eigenlijk geen mening hebben maar het boeit me wel. Mocht het een ander kastje zijn (bv van de kabelmaatschappij) lijkt het me dat dit mogelijk toch voorkoombare schade is.

Aan de andere kant: Regen komt soms ook met bakken uit de hemel.... Alleen komt die niet van de zijkant en bovendien staat er dan niemand met z'n tengels "aan de andere kant van de straal".

Wat denken jullie?


Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #1 Gepost op: 5 september 2004, 19:02:22
Tja, ze hadden beter ff de andere kant op kenne spuiten maar ik denk dat het niet enorm veel gevaar oplevert. Moet je het alleen niet te vaak doen ;D


Lukas074

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 5 september 2004, 19:16:52
Een elektriciteitskast is in principe waterdicht. Er zit namelijk een rubberen rand op de deur en die sluit mooi af op de kast zelf.

Maar inderdaad, voor de veiligheid van de brandweer mensen hadden ze best even de andere kant op mogen richten.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 5 september 2004, 19:18:43
Zojuist heb ik even een klusje Reinigen Wegdek op de gevoelige plaat vastgelegd :). Tje je moet maar iets te doen hebben op een saaie zondagmiddag ;). Bij het gebruik van een brandkraan viel het mij op dat de brandweerlieden een volle laag water over waarschijnlijk een electra-kastje heen spoten (zie foto). is dit niet gevaarlijk? De brandweerlieden zelf hadden er geen flauw benul van, hadden er ook niet echt zo over nagedacht als ik. Nu ben ik geen brandweerman dus mag over dit soort dingen eigenlijk geen mening hebben maar het boeit me wel. Mocht het een ander kastje zijn (bv van de kabelmaatschappij) lijkt het me dat dit mogelijk toch voorkoombare schade is.

Aan de andere kant: Regen komt soms ook met bakken uit de hemel.... Alleen komt die niet van de zijkant en bovendien staat er dan niemand met z'n tengels "aan de andere kant van de straal".

Wat denken jullie?
nou ik zal je meteen uit de droom helpen,het IS een kast van de kabelmaatschapij.Maar die zijn goed waterdicht,en kunnen behoorlijk wat hebben.Ze staan hier redelijk dicht aan de kant van een weg,en op die weg zijn er nogal eens een paar de grond uit gereden terwijl er niets gebeurde met de kabelaansluitingen


Lukas074

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 5 september 2004, 19:20:06
Alleen is de onderkant van die kast bijna nooit waterdicht.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5 Gepost op: 5 september 2004, 19:21:31
Alleen is de onderkant van die kast bijna nooit waterdicht.
het zal wel geen probleem zijn,anders waren er wel problemen als er eens een flinke regenbui is


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #6 Gepost op: 5 september 2004, 19:23:53
het zal wel geen probleem zijn,anders waren er wel problemen als er eens een flinke regenbui is

Regen komt meestal niet van de zijkant....
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Lukas074

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 5 september 2004, 19:25:46
Maar zo'n kast staat ook nooit met de onderkant in de grond.

Hij staat op een statief die wordt ingegraven. En via de binnenkant legt men er meestal een kunstof plaatje in en leggen er een steen of iets wat gewicht heeft om het een beetje naar beneden te drukken.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 5 september 2004, 19:26:09
Regen komt meestal niet van de zijkant....
nee maar komt wel aan de onderkant het kassie binnen :P


Gast48368

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 7 september 2004, 22:20:01
nee maar komt wel aan de onderkant het kassie binnen :P

je haalt me de woorden uit de mond ;D