Voorstel: niet direct boete, eerst gele kaart

Auteur Topic: Voorstel: niet direct boete, eerst gele kaart  (gelezen 31429 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #160 Gepost op: 22 oktober 2011, 03:53:48
Sterker nog, er zijn al regio's die BB's aan het uitgeven zijn  :)

Dat klopt de meeste wijkagenten bij mij in R-R die ook fanatiek twitteren hebben al BlackBerry's sinds ongeveer 2 maanden.
En voor zover ik weet zijn de twittercops er blij mee ondanks dat ze nog wel af en toe moeten wennen aan de BlackBerry.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast
Reactie #161 Gepost op: 20 oktober 2012, 19:22:08
Op dit moment loop ik altijd met een BOA mee en veel van de BOA's zijn veel te lief en geven makkelijk een waarschuwing. Waar de mensen vaak mee beginnen is: "Ja, sorry, ik weet dat het niet mag, maar......"
Dat is punt 1 waar ik mij aan erger., daarnaast werk ik regelmatig in een gebied waar bij elke toegangsweg een 3 tal borden met regels staan en nog houdt men zich er niet aan, daarom zegt ik :"Direct bekeuren."
Dit op dit moment mijn gevoel, misschien veranderd het nog als ik langer in deze branche zit.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #162 Gepost op: 20 oktober 2012, 19:42:31
Op dit moment loop ik altijd met een BOA mee en veel van de BOA's zijn veel te lief en geven makkelijk een waarschuwing. Waar de mensen vaak mee beginnen is: "Ja, sorry, ik weet dat het niet mag, maar......"
Dat is punt 1 waar ik mij aan erger., daarnaast werk ik regelmatig in een gebied waar bij elke toegangsweg een 3 tal borden met regels staan en nog houdt men zich er niet aan, daarom zegt ik :"Direct bekeuren."
Dit op dit moment mijn gevoel, misschien veranderd het nog als ik langer in deze branche zit.
Kun je nagaan, zelfs met die werkzijze hebben BOA's nog de naam van bonnenpenners. De politie schrijft nog minder en nog moet er voor sommige overtredingen eerst gewaarschuwd worden? Overigens vind ik de er sowieso te weinig geverbaliseerd en gewaarschuwd wordt, er wordt te vaak niks gedaan op de surveillance. Actief voertuigen aan de kant zetten, bonnen schrijven, waarschuwen en alles wat erbij hoort. Het is je werk!


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #163 Gepost op: 21 oktober 2012, 00:07:38
Volgens mij moet het een stukje professionaliteit zijn van de handhaver om in te schatten of je je doel gaat bereiken door een bon uit te schrijven, een waarschwuing te geven of het te beperken tot een vermanend gesprek. Het doel is immers dat de regels in voldoende mate worden nageleefd, niet om prenten te schrijven.

Dus ik ben benieuwd, Sylvester, of je na x jaar in het handhavingsvak uiteindelijk meer bereik denk te hebben met de 'softe' aanpak, of met de 'harde' aanpak. :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


sylvester1986

  • Gast
Reactie #164 Gepost op: 21 oktober 2012, 07:38:42
Dus ik ben benieuwd, Sylvester, of je na x jaar in het handhavingsvak uiteindelijk meer bereik denk te hebben met de 'softe' aanpak, of met de 'harde' aanpak. :)
Ik ook! ;)