GRIP 3 TIS 4.4 Brand Rangeerterrein Kijfhoek Develsingel - Zwijndrecht 14-01-2011

Auteur Topic: GRIP 3 TIS 4.4 Brand Rangeerterrein Kijfhoek Develsingel - Zwijndrecht 14-01-2011  (gelezen 94654 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Hopelijk explodeert de handel niet, dan zijn ze verder van huis met al die aanpalende tank wagons


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Op Twitter gaat het gerucht dat er sprake is van een opkomende Bleve. Ben niet thuis in de materie maar meldt het toch even :)

Een BLEVE, uitgesproken als blevvie, is een afkorting voor "boiling liquid expanding vapour explosion" (kokende vloeistof-gasexpansie-explosie). Dit is een soort explosie die kan voorkomen als een houder (tank) met een vloeistof onder druk openscheurt. bron wiki
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Jarco_B

  • jeudbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
p2kflex
22:42:54 14-01-11GROUP-1AGS spoed contact wvdnet 2 AC WVD
1403091BRW Dordrecht (AGS198 - Adviseur Gevaarlijke Stoffen)
Verpleegkundige I.O. Aspirant jeugdbrandweer zwijndrechtsewaard Evenement verkeersregelaar EHVer/AED-bediener


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Mischien een stomme vraag.
ik ben vande week al verschillende keren de kreet OMAC tegen gekomen in zowel brabantse meldingen maar nu ook hier.
Wie kan me vertellen wat de nu feitelijk is en wie daar toe behoren?? (het is een melding uit de ambu-kolom)

 e050 Arend


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Nu een extra radio uitzending op de radio rijnmond live stream. Zit waarschijnlijk ethanol in de tankwagens


nrkvbdnh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,153
  • nrk verbindingsdienst noord holland
Mischien een stomme vraag.
ik ben vande week al verschillende keren de kreet OMAC tegen gekomen in zowel brabantse meldingen maar nu ook hier.
Wie kan me vertellen wat de nu feitelijk is en wie daar toe behoren?? (het is een melding uit de ambu-kolom)

 e050 Arend

OMAc - Operationeel Medewerker Actiecentrum)
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Ik zit hier zelf op 400 mtr gelukkig tegenwinds,... maar is niet leuk om dat te zien .... wel sms ontvangen van Politie...


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Volgens radio rijnmond is er ethanol vrijgekomen.


Nieuws 22.50uur


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Ik zit hier zelf op 400 mtr gelukkig tegenwinds,... maar is niet leuk om dat te zien .... wel sms ontvangen van Politie...

Wat stond er precies in de SMS ? :)


Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Nu een extra radio uitzending op de radio rijnmond live stream. Zit waarschijnlijk ethanol in de tankwagens

Voor de liefhebbers

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ethanol