GRIP 3 TIS 4.4 Brand Rangeerterrein Kijfhoek Develsingel - Zwijndrecht 14-01-2011

Auteur Topic: GRIP 3 TIS 4.4 Brand Rangeerterrein Kijfhoek Develsingel - Zwijndrecht 14-01-2011  (gelezen 95866 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
De verbrandingsproducten van Ethanol:
Bij een volledige verbranding van een alcohol ontstaan, net als bij een koolwaterstof, de reactieproducten CO 2 en H 2 O, maar ook bij de verbranding van ethanol kan een onvolledige verbranding plaatsvinden. Hierbij ontstaan dan stikstofoxiden, koolwaterstoffen en zwaveloxiden in kleine hoeveelheden. Maar doordat er veel minder zwavel in de ethanol zit, komt er veel minder schadelijke gassen vrij.

Kleine correctie. ethanol is C2H5OH. Daar kan CO, CO2 en H2O uitkomen. De knappe kop die hier NOx en SO2 uit weet te peuteren terwijl er geen N en S in zit, wint de nobelprijs voor alchemistische wetenschap
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Peton Rotterdam komt op dit moment aan, vlammen worden eerder erger dan minder..


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Op het radio nieuws rtv rijnmond van 23.00 bevestigd de veiligheidsregio dat het idd ethanol is en dat er één of twee ketelwagens in brand staan


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Onbevestigde twitter berichten... :-X Vast gedacht GRIP 3 = sirene terwijl het andersom is.  ;)

Heb ook het idee dat er een spraakverwarring is tussen de sirenes van het luchtalarm en de sirenes van de brandweerwagens..  :-\


MacFrans

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
10:38 06-01-2011
RTV Rijnmond en RTV Brabant

Wilt u meer informatie over de brand bij Chemie-Pack in Moerdijk, luister of kijk naar RTV Brabant en RTV Rijnmond

op www.crisis.nl

Een spoeddebat helpt.

RTVrijnmond.nl heeft er een minuut of 5  eruit gelegen.


Rene501

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Ik heb ooit wel eens gehoord dat er een ploeg (ingehuurde) brandwachten 24/7 aanwezig zijn. Kan iemand dit bevestigen / ontkrachten?  :)

Dat weet ik niet, maar...

Ik heb begin december wel met iemand staan praten die ingehuurd was om z.s.m. een volledige bedrijfsbrandweer "uit de grond te stampen" voor dat rangeerterrein.

groeten,
René dC


Jarco_B

  • jeudbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
p2kflex
23:04:33 14-01-11GROUP-1Prio 1 TS203 TS411 GEV.STOFFEN (TIS 4: 4.4 zeer ernstig) (ACTIECENTRUM BRW: ja) (FASE: grip 3) (ACTIECENTRUM GHOR: ja) (ACTIECENTRUM POL: ja) PRORAIL KIJFHOEK DEVELSINGEL 11 ZWIJNDRECHT AVP:12
GRIP 31403590BRW Dordrecht (Kazernealarm)
GRIP 31404289BRW Zwijndrechtse Waard (Hendrik Ido Ambacht) (Staflid van Dienst)


geen tas meer op HIA
Verpleegkundige I.O. Aspirant jeugdbrandweer zwijndrechtsewaard Evenement verkeersregelaar EHVer/AED-bediener


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Dat weet ik niet, maar...

Ik heb begin december wel met iemand staan praten die ingehuurd was om z.s.m. een volledige bedrijfsbrandweer "uit de grond te stampen" voor dat rangeerterrein.

groeten,
René dC

Net op de radio livestream van rtv rijnmond, gaf de veiligheidsregio aan dat ze een eigen bedrijfsbrandweer hebben.