GRIP 3 TIS 4.4 Brand Rangeerterrein Kijfhoek Develsingel - Zwijndrecht 14-01-2011

Auteur Topic: GRIP 3 TIS 4.4 Brand Rangeerterrein Kijfhoek Develsingel - Zwijndrecht 14-01-2011  (gelezen 94602 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Op TV Rijnmond in ieder geval een intervieuw gezien van een jonge man die zelf 112 heeft gebeld toen hij de vlammen boven de bovenleiding uit zag komen.

Als dat dezelfde jongen is die ik zag op de tv dan ging hij daarna naar de brand om foto's te maken.

Als ik niet wist wat er in de brand stond dan ging ik zeker niet kijken.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
@Skippy02,

Dan heb je de zelfde jonge gezien die ik bedoel.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
@enrico  Dacht ik al.


Ik ben wel heel erg benieuwd wat de oorzaak is van deze brand. Lijkt me toch bijna uitgesloten dat dit door een vastgelopen wiel of rem kan komen.
Is dit de eerste grote brand op Kijfhoek?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
@enrico  Dacht ik al.


Ik ben wel heel erg benieuwd wat de oorzaak is van deze brand. Lijkt me toch bijna uitgesloten dat dit door een vastgelopen wiel of rem kan komen.
Is dit de eerste grote brand op Kijfhoek?

laten we niet speculeren ... alles is met ethanol mogelijk denk ik dan maar...


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Prachtige titel op  http://www.flevocourant.nl/index.php/zuid-holland/6127.html  :  Trein met Chemiekalium in brand
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Aart Rietveld

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Wat dacht je dat er gebeurd als een wagon Ethanol lekt en dit op een warme rem druipt....

Het vlampunt van ethanol is best laag dus spontane ontbranding na lekkage op een rem op "bedrijfstemperatuur" is beslist niet ondenkbeeldig. Blijft de vraag hoe een lekkage kan ontstaan.


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Prachtige titel op  http://www.flevocourant.nl/index.php/zuid-holland/6127.html  :  Trein met Chemiekalium in brand
0098

Is daar ook een MSDS en un nr voor ??  0098  e050


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Mooie, aansprekende manier om aan te geven dat brandende ethanol schoon opbrandt: het wordt vergeleken met het flamberen van een toetje, waar je ook gewoon bij kunt blijven.
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Wat dacht je dat er gebeurd als een wagon Ethanol lekt en dit op een warme rem druipt....

Het vlampunt van ethanol is best laag dus spontane ontbranding na lekkage op een rem op "bedrijfstemperatuur" is beslist niet ondenkbeeldig. Blijft de vraag hoe een lekkage kan ontstaan.

heb je ze wel eens over de heuvel zien komen daar ?? :P


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Mooie, aansprekende manier om aan te geven dat brandende ethanol schoon opbrandt: het wordt vergeleken met het flamberen van een toetje, waar je ook gewoon bij kunt blijven.

Ja, en de opmerking dat ethanol in de volksmond beter bekend staat als alcohol.  0098
Ik heb toch liever alcohol in me biertje dan ethanol.
Ethanol spuit ik wel op me autoruiten als daar van die koude rotzooi op zit.  0098

 :D
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.