GRIP 3 TIS 4.4 Brand Rangeerterrein Kijfhoek Develsingel - Zwijndrecht 14-01-2011

Auteur Topic: GRIP 3 TIS 4.4 Brand Rangeerterrein Kijfhoek Develsingel - Zwijndrecht 14-01-2011  (gelezen 94591 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Piet

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Brand in tankwagon waarschijnlijk veroorzaakt door rangeerfout
15 januari 2011


Een fout bij het rangeren is waarschijnlijk de oorzaak van de felle brand in een tankwagon vol alcohol bij Zwijndrecht. De wagon raakte beschadigd doordat een andere trein er tegenaan reed.


Dat zegt coördinator Anton Slofstra van de Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid.

Door de botsing op lage snelheid raakte de wagon met ethanol beschadigd. De tank op de wagon kwam bol te staan en er ontstond een scheur. Vervolgens vloog de licht onvlambare stof in brand.

Uitgebreider onderzoek zal definitief moeten uitwijzen wat er is misgegaan op rangeerterrein Kijfhoek.

Bron: www.rijnmond.nl

Dit vind ik een vreemde berichtgeving, aangezien als het bovenstaande waar zou zijn dan betekent dat ie tot aan z'n nek vol heeft gezeten en dat mag niet met tanks. Die moeten namelijk door de warmte uit kunnen zetten, dus  ze mogen nooit helemaal vol zijn


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Aangezien ik het niet heb kunnen vinden: is er een overzicht van ingezette voertuigen/ materieel?


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Hulde aan de hulpverleners die betrokken zijn bij deze brand. Zeker de ploeterende brandweermannen die onder al die wagons moesten doorkruipen. Ik vraag me wel af of Brandweer Nederland dit soort dingen wel aankunnen. Je ziet toch dat je voor een deel weer afhankelijk bent van het schuim van Shell. Nou is het helemaal super dat die mee willen helpen met dit soort branden, maar niet elke regio heeft die luxe. Als ik kijk naar mijn eigen regio en ik kijk naar al die fabrieken hier waarbij je echt een heleboel schuim nodig hebt om iets uit te halen, dan maak ik me echt zorgen. Wegens bezuinigingen wordt ons schuimaanhangertje niet meer ververst met nieuw schuim. Als ik dan verder kijk waar die schuimblusvoertuigen vandaan moeten komen, dan maak ik me echt zorgen.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Brandweer Papendrecht


bartbev

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
@ Rolanddeg

wou nog even zeggen dat dit soort kleine inzetverslagen egt top zijn jou kijk / doen van de inzet  O0

ik weet niet helemaal zeker of dat topic er al is maar mischien een idee voor ALLEEN ECHTE!! brandweermannen naar een inzet  alleen hun verslag doen ?


brwnbl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 504
  • HV geïnteresseerd
Ik zat in de 130, 1e TS van HIA. Wij werden gekoppeld aan de 110, waarmee we dus ook 'DE' inzet hebben gedaan.

Kan iemand uitleggen wat deze cijfers/codes inhouden?


bartbev

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
Kan iemand uitleggen wat deze cijfers/codes inhouden?

bev. 1e ts = 110
bev. 2e ts = 120 etc.

dus hij zat in de 130 = 3e ts. die terplaatse is gekomen.
toen zijn zei (3e ts.) volgens zijn verhaal gekoppeld aan de 1e ts (110)

of te wel de 1e & 3e ts zijn samengevoegd en hebben samen vervolgens de inzet gedaan

 dit klopt tg Rolanddeg ?


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Kan iemand uitleggen wat deze cijfers/codes inhouden?
bev. 1e ts = 110
bev. 2e ts = 120 etc.

dus hij zat in de 130 = 3e ts. die terplaatse is gekomen.
toen zijn zei (3e ts.) volgens zijn verhaal gekoppeld aan de 1e ts (110)

 dit klopt tg Rolanddeg ?

Grootschalige uitleg op (waar anders) Regio15.nl


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Kan iemand uitleggen wat deze cijfers/codes inhouden?

Niet lullig, persoonlijk of aanvallend bedoeld, maar je hebt "brw" in je gebruikersnaam staan en een brandweerwagen als avatar. Je wekt daarmee de indruk een zekere binding met, of in elk geval kennis van de brandweer te hebben en deze getallen behoren dan tot de basisbegrippen. Zo zie ik wel meer leden die -bewust of onbewust- iets anders overkomen dan ze in werkelijkheid zijn. Komt mijns inziens wat raar over zo...