Veiligheidsregio uniform

Auteur Topic: Veiligheidsregio uniform  (gelezen 9464 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #10 Gepost op: 19 januari 2011, 22:06:59
vooruit ff weer lekker afwijken van het landelijke brandweeruniform

Lees even terug ;) Dit gaat niet gedragen worden door brandweermensen.

nuttige geldbesteding in het kader van de bezuingingen.  :-\

Ja, ik moest gelijk denken aan dit topic: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=37050.0 ::)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Piet

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #11 Gepost op: 19 januari 2011, 22:14:53
voor het kader is er altijd geld,

maar voor het operationeel personeel ho maar   >:(


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #12 Gepost op: 20 januari 2011, 16:40:09
voor het kader is er altijd geld,

maar voor het operationeel personeel ho maar   >:(

Even voor alle duidelijkheid. Het ceremonieel uniform is zo'n 2 a 3 jaar geleden begroot. Dit geld is gereserveerd voor de uniformen. De uniformen zijn niet alleen voor het kader, ook het uitrukpersoneel (in ieder geval in district Rijnmond Noord) heeft het uniform ontvangen.


Piet

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #13 Gepost op: 20 januari 2011, 17:39:10
Dus de brandweer gaat in VRR uniform "uit" of het maar zo ff te noemen

 0098


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #14 Gepost op: 21 januari 2011, 07:22:24
Even voor alle duidelijkheid. Het ceremonieel uniform is zo'n 2 a 3 jaar geleden begroot. Dit geld is gereserveerd voor de uniformen. De uniformen zijn niet alleen voor het kader, ook het uitrukpersoneel (in ieder geval in district Rijnmond Noord) heeft het uniform ontvangen.

Wat bedoel je met uitrukpersoneel?
Ik lees dat als de bemensing van TS'en, RV's e.d., terwijl het uniform van dit draadje bedoeld is voor crisisfunctionarissen.

En hoewel zoiets misschien wel is begroot, dan nog zou ik in deze tijd zoiets in de ijskast zetten en het begrote bedrag voor betere doeleinden inzetten.
Maar ik denk in dit geval dat het niet alleen begroot was, maar dat het ontwikkel- en besteltraject al was ingezet.

Duidelijk wordt het wel met zo'n uniform, herkenbaarheid in een RCC is ver te zoeken, maar voor die paar GRIP 2's of hoger per jaar?
Zelf heb ik wel eens hesjes geadviseerd, net zoals je wel bij de crisiscentra van de FEMA in de VS ziet, maar daar wilde men hier niet aan.
En als ze al geen hesje willen dragen, dan wel een uniform?


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #15 Gepost op: 21 januari 2011, 12:49:10
Of in het RCC gewoon een bordje met functienaam op tafel / op de borst, dat begrijpt iedereen.

Dat je voor GHOR en ander VR personeel een uniform wilt voor gelegenheden (trouwerijen en rouwerijen etc.) kan ik me nog wel voorstellen, maar zo'n heel rangenstelsel erbij ::)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #16 Gepost op: 21 januari 2011, 16:22:20
Wat bedoel je met uitrukpersoneel?
Ik lees dat als de bemensing van TS'en, RV's e.d., terwijl het uniform van dit draadje bedoeld is voor crisisfunctionarissen.

En hoewel zoiets misschien wel is begroot, dan nog zou ik in deze tijd zoiets in de ijskast zetten en het begrote bedrag voor betere doeleinden inzetten.
Maar ik denk in dit geval dat het niet alleen begroot was, maar dat het ontwikkel- en besteltraject al was ingezet.

Duidelijk wordt het wel met zo'n uniform, herkenbaarheid in een RCC is ver te zoeken, maar voor die paar GRIP 2's of hoger per jaar?
Zelf heb ik wel eens hesjes geadviseerd, net zoals je wel bij de crisiscentra van de FEMA in de VS ziet, maar daar wilde men hier niet aan.
En als ze al geen hesje willen dragen, dan wel een uniform?

Inderdaad uitrukpersoneel. De mensen uit de wacht. Uiteraard hebben ze dan wel de brandweerversie van dit uniform.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #17 Gepost op: 21 januari 2011, 18:00:40
Inderdaad uitrukpersoneel. De mensen uit de wacht. Uiteraard hebben ze dan wel de brandweerversie van dit uniform.

Sorry hoor, maar even voor de duidelijkheid: heeft het uitrukpersoneel nieuwe uniformen conform het landelijk (dus verplicht!) model of een brandweerversie van het door de VRR ontwikkelde model?


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #18 Gepost op: 21 januari 2011, 18:36:07
Sorry hoor, maar even voor de duidelijkheid: heeft het uitrukpersoneel nieuwe uniformen conform het landelijk (dus verplicht!) model of een brandweerversie van het door de VRR ontwikkelde model?

Landelijk model


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #19 Gepost op: 21 januari 2011, 20:03:34
Landelijk model

Aha. Ik vond het even wat verwarrend omdat we het in dit draadje over het VRR-model hebben, en niet het landelijke  ;)