duik ploeg

Auteur Topic: duik ploeg  (gelezen 10814 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #10 Gepost op: 23 januari 2011, 17:00:03
Laat de bijbehorende P2000 melding nu toevallig op dit forum staan:

Ik had hem ook net gevonden maar je was me dus voor. Ik ga er vanuit dat je dus vergist hebt in tijden. ik zou het namelijk erg jammer vinden als je bewust deze beschuldiging uit dat er pas na 75 minuten brandweer ter plaatse was.

Ik denk dat, als ik zo naar het persbericht en de alarmeringen kijk, men alles heeft gedaan om hem te redden.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #11 Gepost op: 23 januari 2011, 17:12:51
In principe is het ook logisch en uitlegbaar dat 'normale' brandweermensen het water niet in gaan in stromend water. Als iemand onder water ligt is het een taak van de duikers. Vanwege je eigen veiligheid mag een normale brandweerman wel naar iemand toe zwemmen die nog aan de oppervlakte zichtbaar is maar hij mag niet onder water gaan duiken. Daarvoor zijn de duikers. Als er te veel stroming is gaan zelfs de duikers niet meer het water in.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #12 Gepost op: 23 januari 2011, 18:14:23
In principe is het ook logisch en uitlegbaar dat 'normale' brandweermensen het water niet in gaan in stromend water. Als iemand onder water ligt is het een taak van de duikers. Vanwege je eigen veiligheid mag een normale brandweerman wel naar iemand toe zwemmen die nog aan de oppervlakte zichtbaar is maar hij mag niet onder water gaan duiken. Daarvoor zijn de duikers. Als er te veel stroming is gaan zelfs de duikers niet meer het water in.
Het was in december, dus goede reden om niet zo maar het water in te springen als brandweerman lijkt me.

Maar kan het zijn dat de eerste duikploeg niet uit heeft kunnen rukken (om wat voor reden dan ook), daarop de duikers van Vlaardingen zijn gealarmeerd? Het zal nergens meer terug te vinden zijn denk ik, maar zou het verhaal wel verklaren toch?


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #13 Gepost op: 23 januari 2011, 18:27:17
er kwam ee duikploeg uit vlaardingen hun krege melding om 16:52 en kwamen daar 16:45 aan .....17:08 was hij uit het water en op de brandcar......de overige brandweer lieden durfden het water niet in ....waren bang voor stromend water......
Knap dat ze aankomen voordat ze de melding kregen....

Het was in december, dus goede reden om niet zo maar het water in te springen als brandweerman lijkt me.

Maar kan het zijn dat de eerste duikploeg niet uit heeft kunnen rukken (om wat voor reden dan ook), daarop de duikers van Vlaardingen zijn gealarmeerd? Het zal nergens meer terug te vinden zijn denk ik, maar zou het verhaal wel verklaren toch?
Dat het niet verstandig is om het water in te springen als je een drenkeling niet visueel hebt en al helemaal niet als het december is moge duidelijk zijn.

Dit zou het verhaal niet verklaren. De duikers van Vlaardingen zijn om 15.52 gealarmeerd, 15 minuten na de duikers van Mijnsheerenlaan. 75 minuten na 15.38 kom je uit op 16:53. Stel dat je dat 25 minuten afhaalt, dan zit je op 16:28. De duikers van Vlaardingen (in geval Mijnsheerenlaan niet is uitgerukt, hetgeen ik sterk betwijfel daar ze op die kazerne 24 uurs bezetting hebben) zouden dan 36 minuten onderweg zijn geweest vanaf Vlaardingen, iets waar ik niet in geloof.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #14 Gepost op: 23 januari 2011, 18:37:20
Buiten het feit dat het uitermate triest is wat er gebeurd is hebben we hier te maken met een nieuw lid die een ervaring heeft opgedaan en daar een aantal vragen over stelt.

Allereerst sterkte met het verlies van je broertje!
Ten tweede heb ik een vraag. Hebben jullie nazorg gekregen en de klacht ook aangegeven bij de desbetreffende instanties?
We kunnen hier natuurlijk een hoop dingen gaan roepen maar veel duidelijk is er op dit moment niet.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


barendrecht

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #15 Gepost op: 23 januari 2011, 18:38:54
heb foutje gemaakt met tijd stip 15:52 kreeg vlaardingen duikploeg melding 16:45 doke ze het water in 17:08 lag hij op de brancar...he fotos met die tijdstippen dus kwamen ze nog steeds na 45 min aan in barendrecht dat vind ik raar......


barendrecht

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #16 Gepost op: 23 januari 2011, 18:43:12
nee geen hulp....

de brandweer lieden van mijnsherenlaan waren te bang om erin tegaan ......

en heb ook een foto met een brandweer man die lachend op de foto staat ....
voor dat ze hem hadden ....was zeker de zenuwen ....


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #17 Gepost op: 23 januari 2011, 18:47:18
de brandweer lieden van mijnsherenlaan waren te bang om erin te gaan ......

Dit vind ik een uitspraak die je wel moet onderbouwen. Waar baseer je op dat ze te bang waren?
Ik kan me heel goed voorstellen dat als de omstandigheden te gevaarlijk zijn dat ze niet te water gaan, mogelijk wilden ze een extra duikploeg hebben voor hun eigen veiligheid.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #18 Gepost op: 23 januari 2011, 18:50:25
Ik begrijp dat je behoorlijk teleurgesteld bent in het uitvoeren van de mogelijke redding.
Tevens denk ik dat het goed is dat je contact op neemt met slachtofferhulp om erover te kunnen praten.

Het feit dat je een foto hebt waar een lachende brandweerman op staat is niet een teken dat deze persoon er lichtzinnig over denkt of lollig vindt.
Het kan een foto zijn die net gemaakt is op een moment dat hij iets aangereikt krijgt of een opbeurende opmerking krijgt van een collega hulpverlener.
Een vriendelijke lach of glimlach geeft dan net even het bedankje aan die persoon. Dat heeft dus niets te maken met de ernst van het ongeval.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #19 Gepost op: 23 januari 2011, 18:54:04
Ik sluit me bij Red aan en ben benieuwd naar de onderbouwing achter het feit dat men te bang was het water in te gaan.
Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor directe betrokkenen er erg vreemd uitziet wanneer de brandweer zomaar staat te kijken, maar er zullen ongetwijfeld redenen zijn geweest waarom men niet te water is gegaan. Zoals gezegd heeft het geen zin het water in te gaan zonder duikers wanneer de drenkeling niet zichtbaar is.

Andere vraag: is het duikteam van Mijnsheerenlaan ter plaatse gekomen?

Overigens, mocht ik in mijn vorige posting te hard overkomen, dat is absoluut niet zo bedoeld. Ik vind het net als iedereen heel erg wat er allemaal gebeurd is, maar trek wel bepaalde informatie in twijfel...