Mooiste dienstauto?

Auteur Topic: Mooiste dienstauto?  (gelezen 20108 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bralo20

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 22 september 2004, 15:23:47
Dit is de 618 van Best en wordt gebruikt als boodschappenwagen, dienstauto en door de preventieafdeling. Het is dus geen uitrukvoertuig. Vanwege fiscale belangen en aanschafprijs is gekozen voor een oranje lichtbalk.

Bij "ons" is de boodschappenwagen (als je zo onze Pickup mag noemen ;)) uitgerust met een blauwe lichtbalk.  Ook wordt dit voertuig als verbindingsvoertuig en voor preventiedoeleinden gebruikt.

Ik heb hier in België nog nooit een brandweervoertuig (ook al is het een boodschappenwagen of dergelijks) zien rijden met een oranje zwaailicht.

Het is dus een "bizar" zicht.

Ik ben van mening dat je dan beter geen balk plaatst en enkele een magnetische lamp voorziet.  In Brussel rijden er ook diverse voertuigen rond waarbij het voertuig niet voorzien is van zwaailampen maar desgewenst wel een magneetlamp kunnen gebruiken.

Kun je me eens verduidelen (eventueel in aan ander topic als dit te ver off topic gaat) wat de fiscale voordelen zijn aan een oranje balk?  Ook in de aanschafprijs lijkt me dit geen verschil te maken ('k heb hier net een catalogus liggen met diverse zwaailichten en balken).  Enkel met LED technologie durft de prijs van blauwe LED's een stuk hoger te zijn gezien het feit dat blauwe leds het moeilijkst te maken zijn.


Mvg,


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #31 Gepost op: 22 september 2004, 19:43:05
Ik heb werkelijk waar geen idee. Dit is me zo verteld door een van de bevelvoerders van korps Best.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #32 Gepost op: 21 juni 2005, 19:52:36
Volkswagen Golf van samenwerkingsverband Sneek/Wymbritseradiel. misschien tbv OvD. maar die heeft volgens mijn meer aan een stationwagen uitvoering dan een gewone sedan. maar misschien weten forumleden uit Friesland hoe het precies zit.

[verwijderd door de admin]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #33 Gepost op: 21 juni 2005, 20:08:59
Ik vind het busje van de OVD van Twente mooi.

[verwijderd door de admin]
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #34 Gepost op: 22 juni 2005, 16:37:10
ik ook.
ziet er mooi uit. :o


guest1564

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 22 juni 2005, 18:30:18
Robin, is dat de OVD bus van Hengelo?


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 22 juni 2005, 19:54:02
Ik vindt deze ook mooi van Alblasserdam, stond bij jeugdbrandweer wedstrijden in Alblasserdam.

[verwijderd door de admin]


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #37 Gepost op: 22 juni 2005, 19:57:46
zo, nooit geweten dat ze zulke mooie auto's bij de buren hebben :o


mario m

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • Bezoek mijn website!
    • Hulpdiensten modelbouwforum
Reactie #38 Gepost op: 22 juni 2005, 20:00:17

Foto Martin Calle

Mvg,


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #39 Gepost op: 22 juni 2005, 20:02:12
Als we het over mooie voertuigen hebben vindt ik dat deze zeker niet mag ontbreken. Het betreft hier een Volkswagen Golf (V) 1.8 TDI (met een rode I). Het voertuig heeft een automatische versnellingsbak maar en kan ook worden gekozen om zelf te schakelen. Het voertuig heeft ook en extra accu aan boord, deze is voor de standkachel zodat de auto in de winter direct weg kan rijden zonder dat de ruiten schoongemaakt hoeven te worden. Op het voertuig zit een code 3 MX7000 lichtbalk met 2 draailampen en twee zoeklichten, in de grille is 1 ledlamp gemonteerd. Daarnaast heeft het een normale tweetoon met versneller.

Het voertuig is van de Hulpverleningsregio Haaglanden, heeft het roepnummer 71010 en wordt gebruikt door de Stafofficier Operatien.

Groeten Ricardo



Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen