Kurzzeitkennzeichen / duits export kenteken

Auteur Topic: Kurzzeitkennzeichen / duits export kenteken  (gelezen 73483 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #10 Gepost op: 25 januari 2011, 22:21:44
1. Proefrit
2. Rit naar plaats van keuring
3. Overbrengen voertuig naar andere plaats(stad)

Op het kentekenbewijs is ieder geval niks terug te vinden van dat het kenteken niet geldig is in het buitenland.

 

Je moet dit kenteken zien als het nederlandse 1 dags kenteken, alleen is het voor duitsland 5 dagen geldig omdat dit land
een stukje grote is dan nederland. En net als het 1 dags kenteken word ook dit kenteken niet erkend door de andere
landen. Uitzondering hierop is geloof ik een van de alpenlanden waar je wel met die gele band mag rijden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #11 Gepost op: 25 januari 2011, 22:26:52
Je moet dit kenteken zien als het nederlandse 1 dags kenteken, alleen is het voor duitsland 5 dagen geldig omdat dit land
een stukje grote is dan nederland. En net als het 1 dags kenteken word ook dit kenteken niet erkend door de andere
landen. Uitzondering hierop is geloof ik een van de alpenlanden waar je wel met die gele band mag rijden.

Zou toch maar eens de wetgeving in Duitsland nalezen. Hier in word door Duitse wetgever ingegaan op Europese afspraken dat kenteken toe moet worden toe gelaten in andere landen.  Op het Duitse wikipedia staat een heel stuk hier over met bij behoorden wetgeving en EU richtlijnen...


Sonic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • Kmar/Politie geïnteresseerde
Reactie #12 Gepost op: 25 januari 2011, 22:37:37
Heb er idd ook feitcode g333 voor gebruikt, alleen verbaal vandaag terug gekregen. Morgen even kijken wat er fout aan is.


Gr


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #13 Gepost op: 26 januari 2011, 00:17:00
Als je kijkt naar het export(transitokenteken)  kenteken welke door de RDW word uitgegeven. Daar gelden de volgende regels voor:

Het transitokenteken voldoet wel aan de internationale regels en is daarmee niet alleen geldig in Nederland, maar wereldwijd. Met één Nederlands transitokenteken kan dus de doorvoer door heel Europa en daarbuiten geregeld worden. Daarmee komt een einde aan problemen met kentekendocumenten bij doorvoer in het buitenland.

Het transitokenteken biedt ook nog andere voordelen:

    * Niet alleen in Nederland, maar wereldwijd geldig;
    * Veertien dagen geldig;
    * Kan later ook gebruikt worden voor herregistratie in het buitenland;
    * Kan op de naam van een buitenlandse persoon geregistreerd worden;
    * Geen motorrijtuigenbelasting of BPM verschuldigd;
    * Goedkoper dan het reguliere kenteken.

Leg mij dan eens uit waarom het andersom niet zou mogen??? Zelfde Europese regels....

Het gewoon een bon uitschrijven en platen inbeslag nemen vind ik persoonlijk veel te kort door de bocht...

Regelgeving op dit punt is absoluut niet duidelijk voor een hoop mensen. En ik blijf van mening dat je met beiden in Nederland mag rijden.


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #14 Gepost op: 26 januari 2011, 09:39:24
Vraagje van een leek op dit gebied.
Waarom zou je in dit geval uberhaupt schrijven ?
De regeling is kennelijk niet duidelijk, de handhavers zijn het niet eens over de uitleg, wat moet/mag je dan van de burger verwachten ?
Indien er geen sprake is van misbruik dan ga je ook niet schrijven vanuit het motto "Just because I can" neem ik aan ?
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #15 Gepost op: 26 januari 2011, 10:37:44
BVOM is er volgens mij vrij duidelijk in. Het KKZ mag tenzij het kenteken is afgegeven door een Nederlands bedrijf of de houder niet ingeschreven staat in Duitsland. Tijdje terug overigens nog voor G333 met succes een verbaal opgemaakt voor een verlopen KKZ.

@Jacques Schenk: Omdat KKZ enorm veel gebruikt worden om bijvoorbeeld gestolen voertuigen te exporteren of om vrij snelheidsovertredingen te kunnen plegen. De KKZ kentekenplaten staan namelijk niet op naam, die mag de aanvrager met de hand invullen en is dus nooit achteraf herleidbaar.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #16 Gepost op: 26 januari 2011, 10:52:56
BVOM is er volgens mij vrij duidelijk in. Het KKZ mag tenzij het kenteken is afgegeven door een Nederlands bedrijf of de houder niet ingeschreven staat in Duitsland. Tijdje terug overigens nog voor G333 met succes een verbaal opgemaakt voor een verlopen KKZ.

Maar dan heb je het idd over een verlopen KKZ, duidelijk verhaal. Valt onder het zelfde liedje als verlopen exportkenteken waar door wordt mee gereden.  PVB opmaken inzake artikel 36 wegenverkeerswet OVJ bellen en eventueel de auto IBS.

Rij ik als Nederlands ingezetenen met een van de twee kentekens blijft alleen het BPM verhaal over. Kenneelijk zijn hier Europese richtlijnen voor afgesproken. Probeer deze richtlijnen nog even op te snorren en hier te plaatsen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #17 Gepost op: 26 januari 2011, 10:59:30
Ik ga het niet hier plaatsen maar kijk eens op de Politie KennisBank onder Verkeer en vervoer - Documenten - Duitse kentekens.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #18 Gepost op: 26 januari 2011, 11:05:38
gewoon k026 platen inbeslagnemen. meer is het niet
Jij bedoeld deze R1200GS.

een motorrijtuig of een aanhangwagen laten staan of daarmee
rijden, terwijl voor dat voertuig geen kenteken is opgegeven, geen
kentekenbewijs is afgegeven of het kentekenbewijs zijn geldigheid
heeft verloren
staandehouding verdachte c.q. horen eigenaar verplicht
* K 026 a - een motorrijtuig, niet zijnde een bromfiets * *


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #19 Gepost op: 26 januari 2011, 12:22:44
Ik ga het niet hier plaatsen maar kijk eens op de Politie KennisBank onder Verkeer en vervoer - Documenten - Duitse kentekens.

Gedaan..........Duidelijk verhaal.... O0