Kurzzeitkennzeichen / duits export kenteken

Auteur Topic: Kurzzeitkennzeichen / duits export kenteken  (gelezen 74032 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #20 Gepost op: 26 januari 2011, 12:31:40
Vraagje van een leek op dit gebied.
Waarom zou je in dit geval uberhaupt schrijven ?
De regeling is kennelijk niet duidelijk, de handhavers zijn het niet eens over de uitleg, wat moet/mag je dan van de burger verwachten ?

 
Casus:

Autohandelaar koopt voertuigen, rijd daarmee weken/maandenlang op handelaarskentekenplaten rond. Misbruik geconstateerd, gemeld. Dit een aantal keren. Handelaar raakt zijn handelaarskentekenplaten kwijt en heeft een probleem. Oplossing: het kurzzeitkennzeichen .....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #21 Gepost op: 13 juli 2011, 23:06:40
Even een topic kick naar aanleiding van iets wat ik en collega's een tijdje gelden
hebben meegemaakt. In hoeverre is bij jullie (en daarmee bedoel ik de politie collega's)
bekent hoe op te treden inzaken dit genoemden kenteken. Heb hiernamelijk
al een keertje mee gestaan in Kuddelstaart waar A-A voor langs kwam en die
wisten hier niks van, maar ook op Schiphol bij de Kmar is het maar net wie je
tegen komt.

Toevallig had een adjudant een papiertje bij zich over het hoe en wat
e handelen. En het grappigste was nog wel dat de meldkamers van zowel kennemerland
en Kmar Schiphol wel alles wisten. Dus is deze info bij jullie algemeen bekend of moet
je daarvoor echt de heren en dames van de verkeersteams hebben?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #22 Gepost op: 13 juli 2011, 23:24:10
Voor A-A geld dat er op intranet een stroomschema staat over hoe te handelen bij aantreffen van een kurzzeitkennzeichen. Bij Team Hoofdwegen is deze kennis in ieder geval wel paraat aanwezig, omdat je er daar wat vaker mee te maken hebt. Bij de wijkteams ben je denk ik afhankelijk van wie je treft, maar de info is in ieder geval te vinden.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #23 Gepost op: 13 juli 2011, 23:49:31
Ik zag hierover op Politiekennisnet ook het een en ander staan (tijdens een dalmomentje helemaal doorgespit ;)), dus de informatie is voor elke agent uitgebreid beschikbaar! Zoals TDMdR al impliciet aangeeft heeft natuurlijk niet iedereen de kennis ook direct paraat.
Senior GGP / Oost-Brabant


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #24 Gepost op: 14 juli 2011, 11:56:35
Ik weet dat in veel andere regio's helemaal niets bekend is over het kzk. Ik ben in mijn district de enige die er vrij veel van weet, de rest weet het dan weer via mij :P
Wel staat er ook bij ons op intranet een handleiding.
Je kunt tenslotte niet alles als parate kennis hebben ;)


Gast

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 14 juli 2011, 13:25:22
.... Heb hiernamelijkal een keertje mee gestaan in Kuddelstaart waar A-A voor langs kwam en die wisten hier niks van, maar ook op Schiphol bij de Kmar is het maar net wie je
tegen komt. ...

Was dit toevallig een collega van mij, van de Luchtverkeersleiding die niet beter wist dan dat hij hiermee in NL voor korte duur mocht rijden, ivm aanmelden bij het RDW?  ;)


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #26 Gepost op: 14 juli 2011, 14:24:27
Was dit toevallig een collega van mij, van de Luchtverkeersleiding die niet beter wist dan dat hij hiermee in NL voor korte duur mocht rijden, ivm aanmelden bij het RDW?  ;)
Zie PM
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #27 Gepost op: 14 juli 2011, 19:37:27
Ben benieuwd wat hier uit gaat komen...

Wil er nml. graag voor schrijven want het stikt hier van de roemenen met die kentekens op de auto's. Niks geregistreerd dus opvragen heeft weinig zin... kunnen ze mooi hun gang gaan hier  >:(
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #28 Gepost op: 14 juli 2011, 19:47:49
Ben benieuwd wat hier uit gaat komen...

Wil er nml. graag voor schrijven want het stikt hier van de roemenen met die kentekens op de auto's. Niks geregistreerd dus opvragen heeft weinig zin... kunnen ze mooi hun gang gaan hier  >:(
Heb nu even het papiertje niet bij me maar uit men hoofd is het rijden met Kurzzeitkenzeichen een overtreding van art 36 WVW
en misschien ook nog 41 WVW (misdrijf). Dit is een taak van politie (of andere overheidsdienst die op WVW mag controleren), staat
de bestuurder bij de belastingdienst geregistreerd als nederlands belastingplichtige dan willen wij van de douane ook wel graag even
kijken. Dus ik weet niet of deze heren/dames die jij bedoelt ook een vaste woning hebben, dan zou het kunnen dat ze belastingplichtig
zijn.
Een tip, geef het door aan de lokale politie of aan het douane kantoor waar het onder valt (als je weet of ze een vaste verblijfsplaat
hebben in nederland).
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #29 Gepost op: 14 juli 2011, 22:55:23
Ik heb voor een paar weken terug een overzicht gekregen vanuit politie Twente.
Het GPT dat werkt bij de grens heeft veel te maken met het KZK.
Ook op dat overzicht komen de strafbare feiten art 36 (Feitcode K026a) en 41 lid 1d (Feitcode G333) WVW naar voren.

Bron van dat overzicht is: brief BVOM dd. 2 april 2009. Kenmerk HVD 182-2009 inzake handhavingsbeleid Kurzzeitkennzeichen.
Auteur samenvatting: A. Damen, OVJ Almelo.

Blauwe collega's die meer willen weten --> PM!