Inrichting cabine TS (foto's)

Auteur Topic: Inrichting cabine TS (foto's)  (gelezen 6596 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Gepost op: 28 januari 2011, 15:53:08
Wij zijn bezig om te bekijken om in bij ons de inrichting van de cabine van de autopompen aan te passen. Er moet ten alle tijden minstens 6 man in kunnen, iedereen met uitzondering van de chauffeur moet adembescherming in de stoel hebben .

Hebben jullie hier foto's van hoe het bij jullie voertuigen is.
Dank bij voorbaat.


Go home we got it !!!  We finish what others can't


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 1 februari 2011, 14:41:22
Heb wel een fotoreportage gevonden van één van je Belgische collega's.
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=9939.0

Zelf fotografeer ik eigenlijk alleen de buitenkant e050 ;)
Ik meen me echter te herinneren dat Blauwie foto's heeft van de binnenzijde van CE's uit het havengebied. Hun opstelling is ook in Nederland vrij uniek, dus wellicht interessant om te zien.

Laurens, als jij je archief nog even kunt doorworstelen? O0 0098
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


whyllum

  • BM, OW, BOT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 211
Reactie #2 Gepost op: 1 februari 2011, 15:05:03
Op onze site kun je onder andere een kijkje nemen in een voertuig. Of de cabine-inrichting er voor jou goed genoeg uitkomt mag je zelf beoordelen. De manschappenruimte is inmiddels aangevuld met onder andere een WBC.

http://www.brandweersassenheim.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=3756&Itemid=530


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #3 Gepost op: 1 februari 2011, 17:14:31
Heb wel een fotoreportage gevonden van één van je Belgische collega's.
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=9939.0

Zelf fotografeer ik eigenlijk alleen de buitenkant e050 ;)
Ik meen me echter te herinneren dat Blauwie foto's heeft van de binnenzijde van CE's uit het havengebied. Hun opstelling is ook in Nederland vrij uniek, dus wellicht interessant om te zien.

Laurens, als jij je archief nog even kunt doorworstelen? O0 0098

Hey Maarten.  ;) Heb inderdaad wel een aantal binnenkanten van verschillende tankautospuiten op de foto! Zal zeer binnenkort even wat plaatsen!  O0
Brandweer Papendrecht


bartbev

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
Reactie #4 Gepost op: 7 februari 2011, 16:37:59













Even een uitlegje er bij :

ik heb je tekst gelezen en weet niet of het bij jullie persee moest maar hier zit ademlucht toestel gewoon naast de bevelvoerders stoel (zie laatste foto)

en voor de rest de foto's zijn medium 2009 gemaakt en hebben dus al de nodige aanpassingen gehad:

de 4 toestellen aan de achterzeide geen noemenswaardige dingen mee gebeurd
maar de aan de kant de ''over kant'' hangend ademlucht toestel het 5e toestel is vervangen voor een computer. deze plek is dus komen te vervallen. zaal binnen kort even nieuwe foto's maken met de computer

hoop dat je er wat aan hebt

grt. bart


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #5 Gepost op: 7 februari 2011, 16:44:22
Kan ik zeker al iets mee doen.

Hoe is bij jullie de ervaring met 4 ademluchttoestellen op 1 rij en het omhangen van deze toestellen. Ik heb de ervaring dat dit nog al lastig is wanner iedereen gelijktijdig zijn toestel wil omhangen en dat gebeurt nog al eens.
Bij ons moet iedereen incl. bevelvoerder adembescherming omhangen bij een brand. Momenteel hebben we achter 2 plaatsen in rijrichting en 2 tegen rijrichting.
Go home we got it !!!  We finish what others can't


bartbev

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
Reactie #6 Gepost op: 7 februari 2011, 16:52:01
Kan ik zeker al iets mee doen.

Hoe is bij jullie de ervaring met 4 ademluchttoestellen op 1 rij en het omhangen va

in principe kan het idd wel eens krap zijn maar je het een beetje met fatsoen doet kan het allemaal heel goed,
het is nooit een luxe geweest en zaal het ook nooit worden met 4 man achter op zoon bankje maar als iedereen een beetje om elkaar denkt en het met verzin doet lukt het prima, het gaat hier ook om een vrijwillige post dus uitgaand van de melding weten 1/2 ook alwel of ze moeten omhangen of niet dus als 1 in auto zit kan die direct beginnen met omhangen met alle ruimte. nog voor de anderen er zijn. ook heb ik al gehoord dat 1/2 het gewoon even omstebeurten doen , dat 1 eerst omhangd en 2 even een stukje opschuifd zo heeft 1 iets meer ruimte en kan het iets sneller hier na doen ze het van zelf sprekend weer andersom maar dan voor de nummer 2.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #7 Gepost op: 7 februari 2011, 19:29:21
4 man op één rij, en nog twee losse stoelen zonder adembescherming, en twee zitplaatsen voorin??? Hoeveel gaan er dan mee op een uitruk? Waar zitten de porto's en zaklampen voor die 4 man, kunnen ze die zelf pakken? En de bv moet gewoon het toestel in zijn rugleuning hebben. Als je op deze manier moet omhangen tijdens de rit zit je en niet in je gordel en niet in je ademlucht. Mooie foto's maar geen praktische indeling.
@ ffemt19, Sorry dat ik nog geen fotos heb gemaakt, zal woe wat foto's maken die ik je beloofd had.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


bartbev

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
Reactie #8 Gepost op: 7 februari 2011, 19:56:24
als het goed is heb ik op de laptop nog wel foto's van waar de porto's etc. hangen.
en ik hoop deze week nog even naar de kazerne te fietsen en nog eem foto's te kunnen maken.
jouw mening kan ik helaas niet helemaal delen.
het klopt idd dat ze niet meer op dat moment in de gordel zitten.(hier word dan ook niet moeilijk over gedaan bij een uitruk, volgens mij ook niet mogelijk met een gordel om ademlucht om te hangen maar misschien is dit bij ''jullie'' anders geregeld.)
maar het is goed mogelijk om achterin ademlucht om te hangen , ik weet niet bij welk korps jij persoonlijk zit of het op baseerd maar ik denk dat je er mee moet ''opgroeien'' als jij niet anders bent gewend dan dit dan leer je het hier wel mee te doen , en dan zul je er ook geen problemen mee hebben. we kunnen met maximaal 8 uitrukken een paar handjes zijn we altijd wel om verlegen, dit komt omdat dit nog een redelijk oud voertuig is (rond de 10/12 jaar)


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #9 Gepost op: 8 februari 2011, 00:00:03
Citaat
het klopt idd dat ze niet meer op dat moment in de gordel zitten.(hier word dan ook niet moeilijk over gedaan bij een uitruk, volgens mij ook niet mogelijk met een gordel om ademlucht om te hangen maar misschien is dit bij ''jullie'' anders geregeld.)
Tijdens de rit heeft iedereen zijn gordel om. Als je ademlucht omhangt even niet, maar dat zijn enkele seconden totdat je de schouderbanden om hebt en aantrekt. Dat lukt mij meestal nog voordat ik de status uitruk en spraakaanvraag indruk. Daarna buikriem vast en dan zou je eventueel nog je gordel om kunnen doen. Je ademluchttoestel met ophangbeugel is geen vervanging van je veiligheidsgordel, en wordt ook niet als zodaning getest.
Deze bevelvoerder kan nooit veilig omhangen, dan moet hij scheef gaan ziten, of hij heeft zijn ademlucht nog niet om als ze aankomen, en dat is ook niet handig.
Dus geen praktische indeling.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar