Incidenten met nepagenten

Auteur Topic: Incidenten met nepagenten  (gelezen 91663 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #210 Gepost op: 26 juni 2016, 00:39:01
Nepagenten slaan hun slag; politie zoekt getuigen

22-06-2016 | 16:06

Rotterdam - Dinsdagmiddag beroofden nepagenten in de Conradstraat een 28-jarige Albaniër van 800 euro. Camera’s registreerden de straatroof en surveillerende agenten startten een zoekactie in de omgeving maar konden niemand aanhouden. De politie zoekt getuigen.

Drie mannen spraken de Albaniër om 12:45 uur aan. De oplichters zeiden dat zij van de politie waren en toonden een pasje dat deed vermoeden dat het agenten waren. Ze droegen een blauw vest met een gouden logo op de mouw en één van hen had een gouden logo op zijn pet. De ‘agenten’ doorzochten de spullen van de Albaniër en voordat het slachtoffer het door had was hij 800 euro lichter.

Camera’s in het centrum van Rotterdam registreerden de straatroof en een oplettende observant alarmeerde surveillerende agenten. Deze zochten tevergeefs in de omgeving naar de dieven, maar troffen wel het slachtoffer die zijn verhaal deed.

Getuigenoproep
De politie komt graag in contact met mensen die getuige waren van de laffe diefstal. Was u getuige van de straatroof en heeft u nog niet met de politie gesproken? Neem dan contact op via 0900-8844. Blijft u liever anoniem? Bel dan 0800-7000. U kunt ook onderstaand tipformulier gebruiken.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #211 Gepost op: 6 juli 2016, 00:06:12
Emmeloord: Inbraak bij vrouw (90) door nepagent aan de Bossulaan

https://www.youtube.com/watch?v=oAemNedAGek
OpsporingVerzocht
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #212 Gepost op: 6 juli 2016, 00:09:21
Rotterdam: Twee pogingen tot ontvoering in Crooswijk

https://www.youtube.com/watch?v=cwbAuXYxoBg
OpsporingVerzocht
Samen sterk in de hulpverlening!


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #213 Gepost op: 21 juli 2016, 09:51:59
Citaat van: RS496 link=msg=1407557 date=1455955585
https://www.instagram.com/hoofdagentsaid/

'Hoofdagent Saïd' half jaar de cel in

'Hoofdagent Said' moet een half jaar de cel in voor het bedreigen van een wijkagent en heling van politiekleding. Gaat hij nog een keer de fout in, dan komt daar nog een half jaar cel bij.Dat heeft de rechtbank in Lelystad woensdag bepaald.

Tegen de Lelystedeling werd twee weken geleden twee maanden cel geëist. De officier van justitie eiste toen dat de man twee jaar zou worden behandeld in een inrichting voor veelplegers. Omdat de man geen veelpleger is, kan hij niet in zo'n inrichting worden opgenomen. Wel moet hij zich voor zijn psychiatrische stoornissen en drugsgebruik maximaal een jaar laten behandelen in een kliniek.

Bedreiging
De 23-jarige man moet 500 euro boete betalen aan de bedreigde wijkagent. Ook heeft hij een wijkverbod gekregen voor de wijk waar de agent actief is. De agent werd de afgelopen maanden op Facebook en Instagram bedreigd. Dat deed de man onder meer door foto's te plaatsen van de naam van de agent, waarbij de letters werden uitgebeeld met kogels. Ook stalkte hij de agent. Die heeft zich hierdoor zo bedreigd gevoeld, dat hij zeven weken niet heeft gewerkt.

Alle filmpjes verwijderen
De man die zich 'hoofdagent Said' noemt, plaatste geregeld filmpjes op social media waarin hij politieagenten treitert en uitscheldt. Daarbij hulde hij zich in T-shirts die sterk lijken op die van de politie, met de opdruk 'Hoofdagent Said. De rechter gelast dat de Lelystedeling binnen twee dagen alle filmpjes en foto's van het internet verwijdert. Ook moet hij de politiekleding inleveren, waarin hij zelf rondloopt en die hij op internet nog steeds te koop aanbiedt.



DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #214 Gepost op: 30 september 2016, 20:07:10
Wijkagent Henk ‏@H_Wiegman
Zojuist twee Engelse motorrijders aangesproken omdat een omstander dacht dat ze ëen politie-hesje droegen. Bleek "Polite"  (beleefd) te zijn

Wijkagent Henk ‏@H_Wiegman
Mannen waren zich van geen kwaad bewust! Hen een goedendag gewenst. #Retranchement  #Sluis

Het kan ook anders 0098
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #215 Gepost op: 1 oktober 2016, 11:38:43
Er zijn overigens wel motorrijders die door hun kleding (kleuren en indeling) zeker op afstand de indruk wekken dat het motoragenten zijn.


Marcel010Vlaardingen

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #216 Gepost op: 1 oktober 2016, 11:58:38
Dat denken ze van mij ook heel vaak, als ik op de scooter zit en om me heen kijk zie ik regelmatig mensen snel hun gordel om doen  ;D



batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #217 Gepost op: 1 oktober 2016, 20:11:57
Citaat van: Marcel010Vlaardingen link=msg=1450241 date=1475315918
Dat denken ze van mij ook heel vaak, als ik op de scooter zit en om me heen kijk zie ik regelmatig mensen snel hun gordel om doen  ;D




Auto's die in een rap tempo achter me aankomen en ineens achter me blijven hangen.
Verkeer uit zij straten wat ineens toch maar even voorrang verleend.


guest15549

  • Gast
Reactie #218 Gepost op: 1 oktober 2016, 21:12:13
Citaat van: Thor link=msg=1450237 date=1475314723
Er zijn overigens wel motorrijders die door hun kleding (kleuren en indeling) zeker op afstand de indruk wekken dat het motoragenten zijn.

Ik schrok ook nogal toen ik gisteravond ging straatje-keren via een eenrichtingsweg en er plots een witte VW Touran met twee mensen met gele jassen verscheen..  :-X

Bleek geen politie te zijn


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #219 Gepost op: 21 oktober 2016, 18:13:29
Nepagent aangehouden

Laatste update: 21-10-2016 | 16:08

Den Hoorn - Politieagenten hielden donderdag 20 oktober om 14.05 uur op de Hoornsekade een nepagent aan. De man wist even daarvoor met een smoes een woning aan de Koning Wilhelminalaan binnen te komen.

In de boeien, aangehouden
Agenten kregen een melding dat in Den Hoorn een man zich voordeed als nepagent. De man had zich bij een bewoner voorgedaan als nepagent en wist  zo in de woning van het slachtoffer te komen. Na enkele minuten verliet de nepagent de woning. Politieagenten die een onderzoek instelden troffen in de omgeving een man aan die voldeed aan het opgegeven signalement van de nepagent. Op de Hoornsekade hielden agenten deze man, een 56-jarige man uit De Lier, aan.

Nepagent
De laatste weken kwamen bij de politie verschillende meldingen binnen over een man die zich voordeed als nepagent. De man probeerde met een smoes woningen binnen te komen om vervolgens persoonlijke eigendommen van slachtoffers weg te nemen. De recherche van politiebureau Westland onderzoekt of de aangehouden verdachte verantwoordelijk is voor meer babbeltrucs en verzoekt andere slachtoffers of getuigen contact op te nemen via 0900-8844.. De verdachte wordt vandaag geleid voor een rechter-commissaris.

Babbeltrucs
De politie waarschuwt met nadruk voor deze vorm van criminaliteit. Veel mensen denken dat dit hen niet zal overkomen, maar iedereen loopt kans om slachtoffer te worden van een babbeltruc. Laat nooit onbekende bezoekers uw huis binnen en sluit uw deur als u iets voor deze bezoeker moet pakken. Geef daarnaast nooit uw pincode af. Geen enkele officiële instantie zal u ooit om uw pincode vragen. Als u het niet vertrouwt, bel dan direct de politie.
Samen sterk in de hulpverlening!