Incidenten met nepagenten

Auteur Topic: Incidenten met nepagenten  (gelezen 91340 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #70 Gepost op: 6 augustus 2013, 14:01:00
Citaat van: Sylvester link=msg=1188763 date=1375613097
En voor je het weet loopt iedereen elkaar uit te schelden en middelvingers op te steken 98uiye

Verdorie heb je post net te laat gelezen, dacht gisteren, laat ik ze eens helpen. Dus heb ik een motoragent die ik tegen kwam ff goed uitgescholden, bleek het een echte te zijn!  :D


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #71 Gepost op: 14 augustus 2013, 20:20:02
Citaat
Werkstraffen voor nepagenten

Een man en een vrouw uit Etten-Leur hebben een werkstraf gekregen van 240 uur omdat ze zich voordeden als agenten. Zij deelden drie jaar geleden, verkleed als agent, boetes uit op de snelweg bij Breda.

De vrouw was destijds agente in opleiding bij de politie van Amsterdam. Ze droeg haar Amsterdamse uniform en gebruikte haar Amsterdamse bonnenboekje. De vrouw is onmiddellijk na het incident geschorst en later ontslagen

Normaal zouden de nepagenten een celstraf krijgen, maar omdat de zaak zolang heeft geduurd en het stel geen strafblad heeft, blijft het bij een werkstraf.
http://nos.nl/artikel/540234-werkstraffen-voor-nepagenten.html
Tja, ik krijg hier een hele hoop vraagtekens bij.... In ieder geval een vreemd verhaal.

Wat is overigens het verschil tussen het Amsterdamse uniform/bonnenboekje met het uniform/bonnenboekje uit de rest van Nederland?  ::)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #72 Gepost op: 14 augustus 2013, 20:24:25
1 woord linksboven?

Maar inderdaad een bizarre uitspraak.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #73 Gepost op: 14 augustus 2013, 20:42:00
Citaat van: PietjePuk link=msg=1191986 date=1376504665
1 woord linksboven?
Nee, dat ze een werkstraf krijgen interesseert me niet zoveel. Er komen gewoon een hoop vragen in mij op omtrent de inhoud van het artikel.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #74 Gepost op: 14 augustus 2013, 20:44:01
Citaat van: Red link=msg=1191990 date=1376505720
Nee, dat ze een werkstraf krijgen interesseert me niet zoveel. Er komen gewoon een hoop vragen in mij op omtrent de inhoud van het artikel.
Bedoel meer dat dat het verschil is ;) Op mijn bonnen staat 'Utrecht', links boven.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #75 Gepost op: 14 augustus 2013, 20:45:09
Citaat van: PietjePuk link=msg=1191992 date=1376505841
Bedoel meer dat het verschil is ;) Op mijn bonnen staat 'Utrecht', links boven.
Hehehe, aah zeg dat dan... Ik heb die bonnen niet zo vaak in mijn handen.  e050
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #76 Gepost op: 14 augustus 2013, 20:46:54
Citaat van: Red link=msg=1191985 date=1376504402
Tja, ik krijg hier een hele hoop vraagtekens bij.... In ieder geval een vreemd verhaal.

Wat is overigens het verschil tussen het Amsterdamse uniform/bonnenboekje met het uniform/bonnenboekje uit de rest van Nederland?  ::)

Het verschil is dat A-A natuurlijk zijn eigen korpsbrevet had op dat moment en als het goed is stond in elke linker bovenhoek op elke bon die je uitdeelde Politie Amsterdam-Amstelland omdat je voor Amsterdam-Amstelland werkt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #77 Gepost op: 14 augustus 2013, 20:54:25
Citaat van: enrico1972 link=msg=1191996 date=1376506014
Het verschil is dat A-A natuurlijk zijn eigen korpsbrevet had op dat moment en als het goed is stond in elke linker bovenhoek op elke bon die je uitdeelde Politie Amsterdam-Amstelland omdat je voor Amsterdam-Amstelland werkt.
Ja, dat is leuk voor het verhaal, maar ik zie nog steeds geen reden om dat twee keer te benadrukken in het artikel. ;)
Overigens, in hoeverre is er bij haar sprake van het zijn van een "nepagent" als je we degelijk in dienst bent van de politie?

Niet dat ik ze wil verdedigen hoor, absoluut niet zelfs, maar ik ben echt heel benieuwd naar de afwegingen van de rechter.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #78 Gepost op: 14 augustus 2013, 20:58:04
Citaat van: PietjePuk link=msg=1191992 date=1376505841
Bedoel meer dat dat het verschil is ;) Op mijn bonnen staat 'Utrecht', links boven.

Dat hoop ik toch niet, alle 'regionale' bonnenboekjes moesten vanaf 1 januari dit jaar ingeleverd c.q. vernietigd worden en we horen nu in het hele land dezelfde bonnenboekjes te gebruiken.
In mijn regio(s) is dit ook keurig gebeurd, maar schijnbaar niet overal dus?

Bovendien krijg ik ook vragen. Dat het niet wenselijk is wat ze doet begrijp ik, maar als ze agent in opleiding was dan was ze dus ook bevoegd om bekeuringen te schrijven. Al moet je je zoveel mogelijk onthouden van optreden buiten de (regio) van tewerkstelling, het is zeker niet verboden.  Denk dan ook dat dit nieuwsstukje niet helemaal klopt.
En ja, het Amsterdamse uniform is gelijk aan het uniform in de rest van het land. Het korpsbrevet was 3 jaar geleden als het goed is ook al gelijk en als dat niet zo was, dan is er niemand die het verschil ziet. (doet er ook niet toe)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #79 Gepost op: 14 augustus 2013, 21:03:50
Citaat van: Red link=msg=1191998 date=1376506465
Ja, dat is leuk voor het verhaal, maar ik zie nog steeds geen reden om dat twee keer te benadrukken in het artikel. ;)
Overigens, in hoeverre is er bij haar sprake van het zijn van een "nepagent" als je we degelijk in dienst bent van de politie?

Niet dat ik ze wil verdedigen hoor, absoluut niet zelfs, maar ik ben echt heel benieuwd naar de afwegingen van de rechter.

Het artikel roept inderdaad meer vragen op dan dat het antwoorden zal geven.
Kan me ook helemaal vinden in het verhaal wat Silque net geplaatst heeft.
Ben ook benieuwd naar meer info omtrent de manspersoon want daar wordt met geen woord over gerept maar dat is natuurlijk ook niet interessant genoeg want hoe makkelijk is het om alleen over de vrouwspersoon te praten omdat zij bij de politie werkte op dat moment. En dat is lekker makkelijk scoren natuurlijk.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen