Incidenten met nepagenten

Auteur Topic: Incidenten met nepagenten  (gelezen 91718 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #80 Gepost op: 14 augustus 2013, 21:04:50
Citaat van: silque link=msg=1192000 date=1376506684
Bovendien krijg ik ook vragen. Dat het niet wenselijk is wat ze doet begrijp ik, maar als ze agent in opleiding was dan was ze dus ook bevoegd om bekeuringen te schrijven. Al moet je je zoveel mogelijk onthouden van optreden buiten de (regio) van tewerkstelling, het is zeker niet verboden.  Denk dan ook dat dit nieuwsstukje niet helemaal klopt.
Juist, ik heb dezelfde vragen. De eerste vraag is natuurlijk of ze optraden tegen echte overtredingen en hier gewoon een normale mini voor uitschreven. Dus niets verzinnen en niets in eigen zak steken. Dat is het eerste wat in me opkomt.

Dat je jezelf moet onthouden van optreden is bekend, maar volgens mij zijn er in het land voldoende collega's die zo nu en dan in uniform reizen naar hun werk/IBT oid. Velen daarvan komen buiten hun regio, en zijn dan officieel ook in vrije tijd. Er zullen genoeg collega's zijn die bij extreem gedrag ook hun bonnenboekje trekken...

Dat ze hier te ver is gegaan staat, nogmaals, niet ter discussie en ontslag is ook zeer logisch... Ik vraag me alleen af of ze aan de definitie van "nepagent" voldoet.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #81 Gepost op: 14 augustus 2013, 21:07:05
Uit andere nieuwsberichten blijkt dat de slachtoffers het boetebedrag direct moesten betalen aan deze aspirante. Technisch gezien zal ze geen nepagent zijn geweest, maar het zakkenvullen zal ook niet behoren tot de rechtmatige uitoefening van haar bediening ;).

Edit, zie voor uitgebreidere berichten bijvoorbeeld:
Werkstraf voor nepagenten die automobilisten op de bon slingerden op A16 bij Breda
http://www.bndestem.nl/regio/etten-leur/werkstraf-voor-nepagenten-die-automobilisten-op-de-bon-slingerden-op-a16-bij-breda-1.3957527

240 uur werkstraf voor nepagenten die automobilisten op de bon slingerden op A16 bij Breda
http://www.omroepbrabant.nl/?news/1978341113/240+uur+werkstraf+voor+nepagenten+die+automobilisten+op+de+bon+slingerden+op+A16+bij+Breda.aspx
Senior GGP / Oost-Brabant


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #82 Gepost op: 14 augustus 2013, 21:08:32
Kijk en dat staat er niet bij, helder  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #83 Gepost op: 14 augustus 2013, 21:15:06
Citaat van: silque link=msg=1192006 date=1376507312
Kijk en dat staat er niet bij, helder  O0
Juist, dat maakt het inderdaad duidelijk. Ik dacht het al, maar nu is het helemaal helder.

No further questions....  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #84 Gepost op: 14 augustus 2013, 21:16:38
Citaat van: silque link=msg=1192000 date=1376506684
Dat hoop ik toch niet, alle 'regionale' bonnenboekjes moesten vanaf 1 januari dit jaar ingeleverd c.q. vernietigd worden en we horen nu in het hele land dezelfde bonnenboekjes te gebruiken.
In mijn regio(s) is dit ook keurig gebeurd, maar schijnbaar niet overal dus?


Het logootje met de oude korpsnamen links boven in de hoek hebben gelukkig 0 waarde op de bon zelf. Je kunt in Tilburg dus schrijven met een bon waar Utrecht op staat. Of in Midden Nederland waar nog het oude "Utrecht" staat. :)

Althans, zo stond het begin van het jaar op intranet van korps Utrecht. De reden dat ik ook oude bonnenboekjes gebruik. :)


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #85 Gepost op: 14 augustus 2013, 21:20:58
Citaat van: PietjePuk link=msg=1192011 date=1376507798
Het logootje met de oude korpsnamen links boven in de hoek hebben gelukkig 0 waarde op de bon zelf. Je kunt in Tilburg dus schrijven met een bon waar Utrecht op staat. Of in Midden Nederland waar nog het oude "Utrecht" staat. :)

Althans, zo stond het begin van het jaar op intranet van korps Utrecht. De reden dat ik ook oude bonnenboekjes gebruik. :)

In 020 mogen we de oude absoluut niet meer gebruiken. Stuur je hem in krijg je hem direct retour van de RICO


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #86 Gepost op: 14 augustus 2013, 21:33:01
Was in Haaglanden hetzelfde, de oude bonnetjes kreeg je direct retour.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #87 Gepost op: 14 augustus 2013, 21:42:31
Ik zit al 20 minuten te zoeken op intranet, het stuk nog niet terug gevonden.
Ik blijf zoeken..!


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #88 Gepost op: 14 augustus 2013, 23:56:32
Bij ons worden eerst de oude boekjes leeggeschreven. Sommige lopen al met de nieuwe boekjes, ik heb ze nog niet kunnen vinden.

Ik schrijf overigens tijdens de noodhulp alles in mijn blauwe boekje en gooi ze op het bureau in de PDA. Dan heeft de betrokkene/verdachte de brief binnen 2 weken op de mat. Het is bij ons trouwens niet meer de bedoeling om papieren bonnen in te leveren als je geautoriseerd bent voor de handheld (studenten en motorrijders).


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #89 Gepost op: 4 december 2013, 21:50:02
Diefstal geld noor nepagenten, Den Haag
Diefstal geld noor nepagenten, Den Haag
omroepwest
Gepubliceerd op 4 dec 2013
Twee zakenreizigers krijgen in het centrum van Den Haag te maken met nepagenten. Door middel van een smoes weten die meer dan 1000 euro te stelen van de man en vrouw.
Samen sterk in de hulpverlening!