Rescue Equipment Beurs 2004

Auteur Topic: Rescue Equipment Beurs 2004  (gelezen 2279 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Gepost op: 17 september 2004, 19:16:20
Vanmiddag op de Rescue Equipment Beurs geweest en dat was een succes. Goed inititatief en helemaal op z'n plek in Seaport Marina.
In ieder geval een aanrader voor deelnemers aan dit forum.


Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


roel

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
  • Soms zit het mee, meestal zit het tegen.
    • KNRM wijk aan zee
Reactie #1 Gepost op: 18 september 2004, 17:51:45
Ja zeker was gezellig vandaag weer een boel dingen gezien.
plv. schipper knrm wijk aan zee


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #2 Gepost op: 18 september 2004, 19:41:15
Ik was er gisteren (vrijdag, dus)  toen was het erg stil..

Wel leuke contacten opgedaan...  ;)


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #3 Gepost op: 24 september 2004, 10:01:22
Ja zeker was gezellig vandaag weer een boel dingen gezien.
Het was inderdaad heel rustig. Jammer vond ik wel dat we geen voertuigen konden testen. Zeker die quad had ik wel ff door het duin willen ragge.

Wat mij zeer bevreemde is dat de AP gewoon in de haven bleef liggen met bemanning erop, terwijl de IJRB en de "Donateur" uitgingen voor de surfer.

Maar begrijp het wel Roel, je wist dat "kantjeboord" er ook aan zou komen.
[/i]
:-X
Elke hulpverlening start met communicatie.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #4 Gepost op: 25 september 2004, 17:38:29
Ligt er aan of het een surfer in problemen is of een vermiste surfer. Waar ik vanuit ging is een surfer in problemen en dan heb je weinig aan twwe dezelfde boten met 1 surfer (of de surfer door twee delen). Dus zo vreemd is het niet, ieder zijn eigen inzet en ten noorden van ijmuiden eerst wijk aan zee dan ijmuiden en dan pas zandvoort laten varen.

9910001
9910001


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #5 Gepost op: 26 september 2004, 11:25:20
Ligt er aan of het een surfer in problemen is of een vermiste surfer. Waar ik vanuit ging is een surfer in problemen en dan heb je weinig aan twwe dezelfde boten met 1 surfer (of de surfer door twee delen). Dus zo vreemd is het niet, ieder zijn eigen inzet en ten noorden van ijmuiden eerst wijk aan zee dan ijmuiden en dan pas zandvoort laten varen.

9910001
Leuk als iedereen op station ligt, maar in dit geval voer de AP tussen de pieren van IJmuiden.
Maar ik snap het wel weer. Ieder moet z'n eigen gebiedje bewaken tegen indringende hulpverleners die ongevraagd hulp willen gaan bieden op jouw stekkie!
:'(
Elke hulpverlening start met communicatie.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #6 Gepost op: 27 september 2004, 11:00:39
Leuk als iedereen op station ligt, maar in dit geval voer de AP tussen de pieren van IJmuiden.
Maar ik snap het wel weer. Ieder moet z'n eigen gebiedje bewaken tegen indringende hulpverleners die ongevraagd hulp willen gaan bieden op jouw stekkie!
:'(

je weet hoe ik er over denk: regels zijn regels, je wilt toch zeker niet dat het een zooitje wordt! ;D

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #7 Gepost op: 27 september 2004, 11:23:59
Ongevraagt hulp ziei k niet als probleem maar ongevraagt overbodige hulp is weer een ander verhaal. Wat mij wel verbaasde dat er een boot van RB ijmuiden erbij klwam welke een examen in de gaten moet houden. Als er dan een demo boot naar het strand moet om hulp te verlenen is dit ook weer vreemd. Maar dat is dan weer mijn vreemde gedachten gang, hulp verlenen is 1 maar het normale werk gaat gewoon door.

9910001
9910001


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #8 Gepost op: 30 september 2004, 14:53:16
De RE-beurs was zeker geslaagd... alleen de catering...

Jarenlang heb ik halfbevroren broodjes gegeten tijdens mijn bewakingsdienst aan de Wijthmenerplas in Zwolle. Is dat cateringbedrijf eindelijk foetsie (en krijgen we tenminste knappe lunchpakketten), kom je ze in IJmuiden weer tegen. :-\ Het bewijs werd maar weer eens geleverd toen ik mijn broodje hamburger speciaal besteld had.. dat was inderdaad 'speciaal'.  :-X

Verder was ik erg te spreken over de beurs!

bAdemArk :)