Inrichting cabine TS (foto's)

Auteur Topic: Inrichting cabine TS (foto's)  (gelezen 6594 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bartbev

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
Reactie #10 Gepost op: 8 februari 2011, 20:46:38
dit klopt, maar zaal PROBEREN de bevelvoerder op zoon kort mogelijk tijdsbestek hoe hij dit ervaard.
want nu kan ik wel allemaal senario's gaan bedenken enzo maar heeft ook geen waarde dan  0098


bartbev

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
Reactie #11 Gepost op: 9 februari 2011, 21:28:27
Tijdens de rit heeft iedereen zijn gordel om. Als je ademlucht omhangt even niet, maar dat zijn enkele seconden totdat je de schouderbanden om hebt en aantrekt. Dat lukt mij meestal nog voordat ik de status uitruk en spraakaanvraag indruk. Daarna buikriem vast en dan zou je eventueel nog je gordel om kunnen doen. Je ademluchttoestel met ophangbeugel is geen vervanging van je veiligheidsgordel, en wordt ook niet als zodaning getest.
Deze bevelvoerder kan nooit veilig omhangen, dan moet hij scheef gaan ziten, of hij heeft zijn ademlucht nog niet om als ze aankomen, en dat is ook niet handig.
Dus geen praktische indeling.

Heb het idd nog even naar gecheckt bij bw en ook zei hebben gordel gewoon om!!!!!!!!
misschien is dat door sommigen verkeerd geinterperteerd maar hier ook hebben ze gewoon de gordel om !!!!
maar idd tijdens het omhangen enkele minuten niet ! zo bedoelde ik het al , maar bij het nalezen de 2e keer zag ik dat je dit idd ook op een andere manier kon opvangen
maar terug naar het topic denk ik !


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #12 Gepost op: 10 februari 2011, 14:41:27
Belofte maakt schuld. Hier wat foto´s van de indeling van de TS.
Bezetting 6 man, 7 zitplaatsen, waarbij de middelste achterin alleen door stagiares bezet wordt als die er zijn. Als er vragen of opmerkingen zijn stel ze maar






Elk bemanningslid heeft een eigen porto en zaklamp. Boven de ademluchttoestellen zit een bak voor het masker. Nr 1 en 2 hangen meestal het masker over de plaat van de rugleuning van nr 3 en 4.(makkelijker te pakken) Bij de vluchtmaskers voor slachtoffers. In de bakken boven nr 1 en 2 zitten de loodslijnen voor inzet compexe gebouwen. Onder bank een krat met frisdrank, en ruimte voor sportspullen ed.
Achter Ch de boeken van de OMS objecten, het brandkranen en het stratenboek, regionale procedures, Eric kaartenboek en rayon gebonden informatie. Tussen 3 en 4 het MDT scherm. Warmtebeeldcamera bij nr 4, doos  eesrte hulp handschoenen en Ex en Co meter. Voorin een toetsel voor de BVd en een toestel voor de CH. Niet om te hangen tijdens de rit, wel te gebruiken als je door een giftige wol moet rijden. Ook hier zaklampen, porto´s en sleutelkluis en voertuig informatie.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #13 Gepost op: 11 februari 2011, 13:06:33
Mooi Mooi en over nagedacht.

Thx
Go home we got it !!!  We finish what others can't