Prio 2 ?

Auteur Topic: Prio 2 ?  (gelezen 10442 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 20 september 2004, 17:09:41
Volgens mij hebben ze in Utrecht ook GMS maar werken doet het echt niet altijd.

een voorbeeld:

Zaterdagavond, motorrijder onderuit door olie op het wegdek, politie en ambu rijden, tergelijkertijd word de brw gealarmeerd voor prio 2 voor reinigen wegdek. Als de brw bijna TP vraagt de politie, "ja ik wil ook graag de brandweer of gemeente TP voor het reinigen van het wegdek" toch fijn de brw stond binnen 2 sec voor z'n neus..... ;)

(voor foto's zie de site)
voor zover ik weer draaien ze hier in Utrecht met GMS,maar een agent op straat kan niet op dat beeldscherm kijken of de brandweer ook meekomt ;)


Blik

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 20 september 2004, 19:15:35
Heb dit uiteraard hier niet neergezet als kritiek op een centralist , was alleen heel benieuwd naar enige overweging in deze om er prio 2 aan te koppelen........

 "De melding was dat er abnormaal veel rookontwikkeling bij de buren van de melder was."

Als ik het goed begrijp kwam die abnormale rookontwikkeling uit de schoorsteen , had ik ook effe nie begrepen...............

Achteraf moeten we zeggen dat de a.c het juist had in deze , er deed niet veel op , dus wat dat betreft had ie een de medling goed ingeschat , maar ja das achteraf ,
het blijft apart om aan te horen , woningbrand , prio 2 .

Alhoewel , wij hebben ook eens een  melding van schoorsteenbrand gehad , ( dit was nog voor de prio tijd ) voorbijganger had 112 gebeld , wij melden in bij a.c  , ja melder had rook zien komen uit schoorsteen..................eeeh ja , dat hoort toch ook ??? ja maar ja ga toch maar even kijken.......t.p bij de woning staat de voorbijganger op de stoep , wij bellen aan bij desbetreffende woning , mensen zijn gewoon thuis , zitten gezellig voor de haard en stoken een houtje , deed dus niets op . Melder erop aan gesproken , had ook niet even aangebeld bij de woning , ja , vond dat er wel wat veel rook uitkwam en had gebeld , nam het zekere voor het onzekere ,( en ja , daar had ie ook weer een beetje gelijk in )

Wie weet was het de zelfde centralist van toen en dacht ie hier aan terug ;D ;D ;D ;D ;D

met vriendelijke prio...eeeh groeten ,

 8)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 20 september 2004, 19:25:50
ik denk dat dit zo,n geval is van "tsja,wat voor prio hangen we eraan"Als je maar 1 melding krijgt van rook uit een schoorsteen,wordt het wel moeilijk inschatten of er wel iets aan de hand is of niet.
Wordt je plat gebeld over de een en dezelfde melding,en slaan bij alle meldingen de vlammen uit het dak dan is het heel simpel ;D ;D


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #13 Gepost op: 20 september 2004, 21:32:06
voor zover ik weer draaien ze hier in Utrecht met GMS,maar een agent op straat kan niet op dat beeldscherm kijken of de brandweer ook meekomt ;)

Maja dan het bericht uit de meldkamer "gaan we voor jullie regelen"

Persoonlijk zou ik dan toch zeggen "die zijn al aanrijdend...."


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 20 september 2004, 21:42:30
Maja dan het bericht uit de meldkamer "gaan we voor jullie regelen"

Persoonlijk zou ik dan toch zeggen "die zijn al aanrijdend...."
nouja,beter zeker weten dan dat er geen brandweer komt ;)


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #15 Gepost op: 20 september 2004, 22:30:36
Dit was ook een abnormale rookontwikkeling, maar wel een middelbrand. ;)

Christian


fireman77

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 21 september 2004, 13:23:52
Ja, maar dan snap ik de bevelvoerende van de eenheid die werd opgeroepen ook niet. Hij of zij kan als bevelvoerende de prioriteit op of afschalen. Als je toch een woningbrand doorkrijg is daar helemaal geen discussie over mogelijk, ook al krijg je één melding. Dat is gewoon prio 1 en niks anders. Dus als de AC prio 2 doorgaf, zou ik gewoon prio 1 rijden nadat je dit gemeld had aan de AC.


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #17 Gepost op: 21 september 2004, 18:34:38
gms en heel het prio verhaal is het er niet beter op geworden.

met alle respect maar 9 van de 10 centralisten hebben nog nooit een "lucifer" zien branden en moeten dan oordelen hoe en wat en met welke prio er uitgerukt moet worden.

Dat er met prio 2 gereden word kan wel als hij daar hele duidelijke aanwijzingen voor heeft maar voor een woningbrand waar hier over gesproken word eerst een ovd alarmeren en dan nog een prio 2 melding kan ik niet rijmen.
een "normale" schoorsteenbrand is toch ook prio 1.

Maar het kan nog gekker over het gms/gmc verhaal:
een ongeval met beknelling en brandweer vraagt ambu tp en deze zeggen gewoon keihard komen we niet voor!!! (ze zeiden het niet alleen ze kwamen ook echt niet!) hier was natuurlijk het laatste woord niet over gezegd maar de burger moet geholpen worden! en zo snel als mogelijk is.


Peter.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
  • Verpleegkundig docent
Reactie #18 Gepost op: 22 september 2004, 01:52:23
Dit was ook een abnormale rookontwikkeling, maar wel een middelbrand. ;)

Christian

Met een beetje voorkennis wist ik dat er nogal wat studenten (al dan niet legaal) in die panden zaten..

Peter.
WeeT WaT Je ZeGT, MaaR ZeG NieT aLLeS WaT Je WeeT!!!


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #19 Gepost op: 22 september 2004, 09:30:37
Maar ook zonder die voorkennis moet je toch bepaalde conclusies kunnen trekken? Rookontwikkeling, meer dan gebruikelijk in een rijtjeshuis etc.... Maar goed, ik zwijg al, anders val ik in herhaling. ;)

Christian