Bevoegd verkeersregelaar?

Auteur Topic: Bevoegd verkeersregelaar?  (gelezen 81861 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #130 Gepost op: 23 oktober 2012, 21:16:27
Kon even geen beter plekje vinden..... e050
Vraagje voor verkeersregelaars (VKR's), gebruiken jullie het fiets gebaar ook, zoals de VKR in het filmpje doet?
StEB Praktijkexamen verkeersregelaars 2
gertlutter1

nee, ik gebruik voor fietsers en voetgangers mijn stem als er onduidelijkheden kunnen ontstaan door gebaren.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #131 Gepost op: 23 oktober 2012, 21:34:10
nee, ik gebruik voor fietsers en voetgangers mijn stem als er onduidelijkheden kunnen ontstaan door gebaren.
Bij gebruik van de stem, houden jullie dan eigenlijk rekening met eventuele buitenlandse medeweggebruikers?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #132 Gepost op: 23 oktober 2012, 21:44:41
Bij gebruik van de stem, houden jullie dan eigenlijk rekening met eventuele buitenlandse medeweggebruikers?

Ik gebruik alleen Nederlands maar heb nog nooit problemen er mee gehad op een kruising.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #133 Gepost op: 23 oktober 2012, 22:12:07
Daarvoor werkt het bekende "1 schaap over de dam" principe meestal prima ;)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #134 Gepost op: 23 oktober 2012, 22:13:06
Bij gebruik van de stem, houden jullie dan eigenlijk rekening met eventuele buitenlandse medeweggebruikers?
Nee das onbegonnen werk lijkt mij.  Het fietsgebaar kan helpen en het woordje velo gebruiken. Maar ik kan ze moeilijk int chinees, frans, hottentots gaan toeroepen:oversteken.  Of engels gebruiken maar hoeveel buitelandse fietsers kom je tegen?
In Russisch zou het dan zo gaan: велосипедисты пересечения  = velosipedisty peresecheniya  ::)


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #135 Gepost op: 23 oktober 2012, 22:14:33
Daarvoor werkt het bekende "1 schaap over de dam" principe meestal prima ;)
Dat is een waarheid als een koe. O0


sylvester1986

  • Gast
Reactie #136 Gepost op: 29 november 2012, 22:54:37
Ik moet van mijn werkgever een VOG inleveren voor ik een VKR pas krijg, deze maand is echter ook mijn milieu en antecedenten (M&A) onderzoek goedgekeurd, waarom moet ik dan een VOG inleveren? Een (M&A) onderzoek is toch veel uitgebreider?


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #137 Gepost op: 29 november 2012, 23:05:31
Iets met Bureaucratie bij Ministerie vermoed ik :-)
Maar anders kan je altijd Mevrouw Monique Baas even bellen (http://www.aanstellingspas.nl/)
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #138 Gepost op: 30 november 2012, 20:03:39
De wetgever heeft in al haar wijsheid besloten dat bij de aanvraag van een aanstelling tot verkeersregelaar een geldige VOG moet worden ingeleverd. De wetgever heeft daarbij geen rekening gehouden met personen die vanwege hun functie ook andere screenings krijgen. Het is niet anders.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #139 Gepost op: 1 december 2012, 08:10:10
De wetgever heeft in al haar wijsheid besloten dat bij de aanvraag van een aanstelling tot verkeersregelaar een geldige VOG moet worden ingeleverd. De wetgever heeft daarbij geen rekening gehouden met personen die vanwege hun functie ook andere screenings krijgen. Het is niet anders.
Da klopt, ik heb voor 2 beveiligingsbedrijven gewerkt en nu een VKR bedrijf, dus heb ik drie VOG liggen.
Tja, als ze nu nog niet weten dat ik het braafste jongentje vd klas ben..... ;D 098uo