HV foto van de maand februari 2011

Auteur Topic: HV foto van de maand februari 2011  (gelezen 6570 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #10 Gepost op: 2 maart 2011, 23:10:46
Foto: Alwin



10-02-2011 Nabespreking na inzet middelbrand (woning) in Almelo.

Vanmiddag heeft er brand gewoed in een woning aan de Reigerstraat in Almelo. Omdat de brand aan de achterzijde van de woning uitslaand was is er opgeschaald tot middelbrand. De brandweer had de brand snel onder controle. Er zijn geen gewonden gevallen bij de brand. Wel is de schade aan de woning groot.


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #11 Gepost op: 7 maart 2011, 16:31:39
mogen we al stemmen?
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #12 Gepost op: 9 maart 2011, 17:37:07
Ja jongens, Carnaval kwam er even tussen door :-)
Maar we gaan beginnen met de stemming
De resultaten zijn pas zichtbaar na afloop van de verkiezing
Je hebt 8 dagen de tijd om te stemmen...
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #13 Gepost op: 17 maart 2011, 21:47:49
yes, daar is ie weer  ;D

Stemmers, bedankt weer!
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #14 Gepost op: 18 maart 2011, 07:06:10
Gefeliciteerd hoor met je overwinning!!  O0
Brandweer Papendrecht


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #15 Gepost op: 18 maart 2011, 09:18:44
De uitslag spreekt voor zich deze keer, Willem is een duidelijke winnaar !

Wat het thema betreft voldoet hij naar mijn smaak niet 100%, er staat wel een persoon op, maar het blijft een beetje onduidelijk wat de fotograaf met de foto wil laten zien.
Ik zat toen ik over een thema aan het nadenken was meer te denken aan foto's als deze, deze, deze of deze

Het gaat er niet om dat er simpelweg iemand op een foto staat, maar je moet iets laten zien van die persoon, de mens achter de hulpverlener.
Nu kom je dat soort situaties natuurlijk niet dagelijks tegen, maar met zoveel mensen met een fototoestel bij ieder incident leek het me wel een aardige creatieve opgave, ten minste iets anders als de zoveelste foto van een voertuig.  8)

Voor de uitslag maakt het niet uit, ook zonder bonuspunten een duidelijke winner, namens het HVForum team van harte gefeliciteerd !!
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #16 Gepost op: 18 maart 2011, 10:49:43
Als ik eerlijk bent vond ik het thema echt veel te moeilijk deze keer. afijn, Willem gefeliciteerd!
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #17 Gepost op: 18 maart 2011, 10:52:02
Als ik eerlijk bent vond ik het thema echt veel te moeilijk deze keer. afijn, Willem gefeliciteerd!

Van een thema moet een uitdaging uitgaan vind ik persoonlijk en het is een mooie gelegenheid om je als fotograaf te onderscheiden van de rest, iedereen kan een knopje op een fototoestel indrukken, maar niet iedereen kan een goede foto maken  :)
Dit onderwerp lijkt misschien moeilijk, maar ik denk dat het wel meeviel, alleen moet je als fotograaf wel anders naar je onderwerp kijken.
Je moet echt op zoek gaan naar de beelden die je zoekt, met een groothoek lens zal je dit dus waarschijnijk niet lukken, met een redelijke telelens wel.
verder moet je ook niet kijken naar een tafreel van 10 meter breed, maar zoeken naar de details van misschien 10 cm breed.
Als je anders kijkt dan zie je ook andere dingen en maak je andere foto's.

Ik vergelijk het wel eens met beginnende duikers die ik als instructeur meeneem in de Oosterschelde, die zwemmen zich rot door het water en na afloop zeggen ze "ik heb niets gezien".
Dat komt dan omdat ze alleen maar gekeken hebben naar kleur en grote vissen en vergeten om eens stil boven 1 vierkante meter steen te gaan hangen en te kijken wat daar nu allemaal op en onder zit en hoe het samen leeft, als je er mensen op wijst gaan ze anders kijken en gaan ze opeens wel een heleboel zien.

Dat is bij de fotografie niet anders, iemand die alleen straten met auto's fotografeert, heeft geen oog voor de details, terwijl dat nu vaak de beste foto's zijn.
Kortom kijk eens anders naar wat je ziet .... (Ga eens "out of the box")
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #18 Gepost op: 18 maart 2011, 13:33:14
Willem gefeliciteerd! O0