Ambulance-Wens Voertuigen

Auteur Topic: Ambulance-Wens Voertuigen  (gelezen 44338 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #20 Gepost op: 13 november 2010, 00:17:53
Dat is natuurlijk wel handig om te weten, of het wel gewenst is verlichting erop te hebben!  0098

Zoals via PM al laten weten, na mijn vakantie ga ik eens sneupen in de stapel!

Dank je voor het compliment. Ik zie mezelf daarin niet meer als een goed mens dan eenieder die betrokken als vrijwilliger bij welke stichting dan ook die zich inzet voor de zieke medemens.
Ik lever met plezier mijn bijdrage aan de Stichting Hoogvliegers als staflid en als US police officer, en aan de Stichting Opkikker, Doe een Wens Stichting en Dreamnight at Artis, voornamelijk rijdend als US police officer. Ik heb al eens een liaison gelegd tussen Stichting Ambulancewens en de Hoogvliegers. Voor zieke kinderen iets kunnen doen is zo'n kleine moeite en het geeft je zoveel terug, "de glimlach van een kind doet je beseffen dat het leeft!" zei ik wel eens eerder. Je ziet een glimlach, een brede grijns, de ziekte wordt even vergeten voor een paar minuten, een uur of een hele dag en er is zo weinig voor nodig om dat voor je medemens, kind of volwassen te doen. Ik doe het met liefde.

Stichting ambulancewens is er niet alleen voor kinderen maar voor eenieder die nog een laatste wens heeft. Natuurlijk draag ik hen ook een bijzonder warm hart toe en zal ik proberen een bijdrage te kunnen doen in de vorm van verlichting in plaats van een ritje in de Caprice.
Wordt vervolgd!

Graag gedaan, Caprice.
Ik ben blij dat er mensen zijn die nog wat om een ander geven. Dat jij er 1 van bent is zeker. Mijn veertjes zijn op, maar het mag best eens gezegd worden dat NL zonder vrijwilligers en mensen zoals jij (en misschien ook ik wel) een heel stuk anders eruit zal komen te zien.

Nou, vooruit... nog 1 dan. Aan alle vrijwilligers in de hulpverlening... bedankt voor jullie fantastische werk.  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #21 Gepost op: 13 november 2010, 09:33:35
Belofte maakt schuld...



Dienst: Stichting Ambulance Wens
Standplaats / Post: Rotterdam / Albrandswaard
Roepnummer: Nvt
Soort voertuig: Hulpambulance
Merk & type: MERCEDES-BENZ W210-E22N CDI
Kenteken: 40-FV-KZ
Byzonderheden: Een magneetplaat met de tekst WWW.AMBULANCEWENS.NL op de motorkap, geen signalering

Deze auto zal toch nog wel voorzien worden van stickers enzo van de ambulancewens? Mooie auto trouwens!  O0
Brandweer Papendrecht


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #22 Gepost op: 13 november 2010, 10:05:24


Deze auto zal toch nog wel voorzien worden van stickers enzo van de ambulancewens? Mooie auto trouwens!  O0
Volgens mij wel ja. En Caprice, bedankt voor het aanbod en de moeite, maar op deze wagen komen geen lampen heb ik begrepen. Wordt een reservewagen in principe.
greetz,  Enrique


Gast

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 13 november 2010, 13:15:20
Zie PM, ik had nog wat meer sponsoring geregeld al


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 13 november 2010, 14:17:57
Ligt eraan wat je ermee wil natuurlijk.
Lampen sponsoring is vast een mouw aan te passen, maar het publiek zal het verschil niet snel zien tussen een ambulance van een stichting en de ambulance van een RAV.
Als je met een RAV voertuig bij een ongeval aankomt, verwacht de burger dat deze mensen uitstappen en ook direct hulp gaan verlenen.

Indien ambu van deze stichting ineens ook blauwe lampen geeft, zal het grote publiek het verschil niet meer zien denk ik. Mocht je dan bij een ongeval aankomen, moet je gaan uitleggen waarom je geen hulp gaat of kan verlenen.
Als je voor OGS gaat, zou ik bij dit type een magneetpit erop zetten in plaats van een vaste blauwe balk of vaste blauwe lampen. Op deze manier kun je wel nog adequaat reageren in geval van een noodsituatie (mits geregeld met toestemming volgens de wet), zonder dat er verwarring ontstaat.


Groeten, Ruud


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #25 Gepost op: 13 november 2010, 14:53:03
Ligt eraan wat je ermee wil natuurlijk.
Lampen sponsoring is vast een mouw aan te passen, maar het publiek zal het verschil niet snel zien tussen een ambulance van een stichting en de ambulance van een RAV.
Als je met een RAV voertuig bij een ongeval aankomt, verwacht de burger dat deze mensen uitstappen en ook direct hulp gaan verlenen.

Indien ambu van deze stichting ineens ook blauwe lampen geeft, zal het grote publiek het verschil niet meer zien denk ik. Mocht je dan bij een ongeval aankomen, moet je gaan uitleggen waarom je geen hulp gaat of kan verlenen.
Als je voor OGS gaat, zou ik bij dit type een magneetpit erop zetten in plaats van een vaste blauwe balk of vaste blauwe lampen. Op deze manier kun je wel nog adequaat reageren in geval van een noodsituatie (mits geregeld met toestemming volgens de wet), zonder dat er verwarring ontstaat.


Groeten, Ruud

Hoi,

uiteraard heeft Ambulancewens toestemming om OGS te gebruiken indien nodig. En in principe wordt altijd hulp verleend als men ergens langs komt, mits de situatie qua veiligheid en qua toestand patiënt het toelaat uiteraard. Niet anders dan met een reguliere ambulance dus. Personeel is altijd afkomstig uit de hulpverleningssector en kan dus in principe altijd hulpverlenen.  ;)
greetz,  Enrique


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #26 Gepost op: 2 februari 2011, 09:18:56
Ambulancebouwer Amstra uit Geldermalsen heeft een oude Mercedes E-klasse hulpambulance uit Den Haag (met alleen blauwe secundaire striping) geheel gratis geschonken aan de Stichting Ambulance Wens. Hiermee heeft SAW nu een vijfde ambulance. Voertuig wordt nog aangepast qua logo's en transparante (verduisterde) ruiten etc. Topactie m.i.  O0

En sinds 1 februari 2011 staat dit voertuig niet meer op naam van Stichting Ambulance Wens; voertuig is afgevoerd. Mij onbekend waarnaartoe.
greetz,  Enrique


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #27 Gepost op: 2 februari 2011, 09:20:35
En sinds 1 februari 2011 staat dit voertuig niet meer op naam van Stichting Ambulance Wens; voertuig is afgevoerd. Mij onbekend waarnaartoe.

Wat is de reden dat het voertuig afgevoerd is? Komt er weer een Vito voor terug bij de ambulancewens?
Brandweer Papendrecht


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #28 Gepost op: 2 februari 2011, 09:23:39

Wat is de reden dat het voertuig afgevoerd is? Komt er weer een Vito voor terug bij de ambulancewens?
Geen idee, maar ik kan me zo voorstellen dat hij dusdanig veel opknapwerk/reparaties zou moeten hebben, dat het niet economisch is om hem te houden. Hij is afgevoerd toen de nieuwe 4e Vito (die op de ambulancebeurs in 2010 werd overhandigd) werd afgeleverd (26 januari 2011 4e Vito geleverd; 1 februari 2011 is de tenaamstelling van de oude lage Mercedes gewijzigd).
greetz,  Enrique


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #29 Gepost op: 2 februari 2011, 09:38:32
Oké dan! Bedankt voor de info Enrique.  O0
Brandweer Papendrecht