Ambulance-Wens Voertuigen

Auteur Topic: Ambulance-Wens Voertuigen  (gelezen 44240 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #30 Gepost op: 3 februari 2011, 18:31:37
Er zwerven veel ambulance voertuigen in diverse topics die gebruikt worden om een laatste wens voor een patient mogelijk te maken.
In dit topic kunnen diverse Ambulance Wens Voertuigen geplaatst worden.


Vandaag gespot op een parkeerplaats A32 een ambulance van Twentsewens Ambulance.
Netjes aan de begeleiders gevraagd of ik de fotos mocht maken. Ze waren bezig met een ritje naar Ameland voor een patient zijn laatste wens.
Een paar foldertjes meegekregen (wie er belang bij heeft moet maar even een PM sturen).







Edit: De vrijwilligers die hiermee bezig waren heb ik verteld dat de foto's voor het HV-forum waren en dat was helemaal goed zeiden ze. Mannen van de wens-ambulance bedankt en jullie doen fantastisch werk.  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #31 Gepost op: 4 februari 2011, 12:55:27
Voor diegene die meer willen weten over twentsewens ambulance.

Kijk even op de website: http://www.twentsewensambulance.nl/
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
greetz,  Enrique


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #33 Gepost op: 16 april 2011, 15:19:40
Connexxion Ambulancezorg schenkt ambulance

http://www.veluweland.nl/page/Lokaal/Regionaal/Lokaal-nieuws/Connexxion-Ambulancezorg-schenkt.694964.newsbron
vrijdag 15 april 2011 00:00

ELBURG - Connexxion Ambulancezorg heeft een ambulance geschonken aan de Stichting Twentse Wensambulance. Het voertuig wordt ingezet om hartenwensen te vervullen van langdurig chronische zieken of mensen die in een (pre)terminale levensfase verkeren. De ambulance is op donderdag 14 april vanuit de ambulancestandplaats van Connexxion in Elburg overgedragen aan de Twentse stichting. Het is hun vierde ambulance, die voor dit doel wordt gebruikt. Het voertuig wordt ingezet in het gebied Noord- en Oost-Gelderland. Vanuit het project Hartveilig Wonen is tevens een AED (automatische externe defibrillator) geschonken door Medizon, de importeur van deze apparatuur.
De ambulance, die speciaal voor de stichting is ingericht, zal onder anderen worden bemand door verpleegkundigen en chauffeurs van Connexxion Ambulancezorg, die zich als vrijwilliger hebben opgegeven. Zij nemen niet alleen het vervoer van de ernstig zieke patiënten voor hun rekening, maar ook alle noodzakelijke zorg.
Cor Havelaar, voorzitter van de Stichting Twentse Wensambulance, is geweldig blij met de ambulance: "Een fantastisch initiatief van Connexxion. We hebben nu vier ambulances, die we door een groot gebied kunnen inzetten. En dat we in dit voertuig ook nog een AED hebben is natuurlijk helemaal prachtig. Door de komst van deze ambulance kunnen we nu een groot gebied bedienen. Niet alleen Twente en IJsselland, waar we al actief zijn, maar ook Noord- en Oost-Gelderland."
Marcel van Pijkeren, manager Connexxion Ambulancezorg in Noordoost-Gelderland: "We hebben voor de Stichting Twentse Wensambulance gekozen gezien hun primaire doelstelling om een laatste wens te vervullen voor zeer zieke mensen. Het past bovendien uitstekend in ons beleid van maatschappelijk ondernemen. We voeren een actief beleid om onze medewerkers of ex-medewerkers enthousiast te maken om zich aan te melden als vrijwilliger bij de Twentse Wensambulance. Daarnaast sluit het gebied waar de Twentse Wensambulance goed aan bij ons werkgebied in Noordoost-Gelderland.


Foto: via www.veluweland.nl : Freddy Schinkel

Fotobijschrift: Cor Havelaar (rechts), voorzitter van de Stichting Twentse Ambulancewens is reuzeblij met de ambulance die hem werd overgedragen door Marcel van Pijkeren, manager van Connexxion Ambulancezorg. Bovendien mocht de Twentse stichting vanuit het project Hartveilig Wonen een AED in ontvangst nemen van Meizon, importeur van deze levensreddende apparatuur. (Foto Freddy Schinkel)
Samen sterk in de hulpverlening!


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #34 Gepost op: 1 augustus 2011, 17:41:31
Voor zeer spoedeisende wensen (zogenaamde W1-ritten) beschikt de Stichting Ambulance Wens sinds kort over een ambulancehelikopter (de PH-SAW).  8)  0098

greetz,  Enrique


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #35 Gepost op: 1 augustus 2011, 18:19:41
Voor zeer spoedeisende wensen (zogenaamde W1-ritten) beschikt de Stichting Ambulance Wens sinds kort over een ambulancehelikopter (de PH-SAW).  8)  0098


Heb je je helikopter vliegbrevet al gehaald? :P
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #36 Gepost op: 1 augustus 2011, 19:35:07
Heb je je helikopter vliegbrevet al gehaald? :P
;D Het is voor een ieder beter als ik geen heli bestuur. Ik heb een tijdje geleden zo'n klein radiografisch bestuurbaar politiehelikoptertje gekregen. Die is dusdanig vaak gecrasht (binnen enkele seconden na take off) dat ik het maar niet in het echt ga proberen...

Aan de andere kant: ik zag gisteren een helikopter op luchthaven Lelystad nogal hard de grond raken, waardoor de staartrotor zwaar beschadigd raakte. Bleek een leerling met instructeur te zijn die hem veel te hard aan de grond zette. Luchtvaartpolitie (heli en auto) ter plaatse voor onderzoek...  >:D
greetz,  Enrique


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #37 Gepost op: 9 oktober 2011, 20:03:48
Op 1 april 2012 (en dít bericht is géén grap) krijgt SAW z'n vijfde nieuwe ambulance geleverd via Amstra. Het wordt een zeer luxe Mercedes E-klasse met Miesen opbouw. Ik zag vandaag een demowagen van dit model bij Amstra staan (ik weet niet of dit 'm wordt of dat het een "nieuwe nieuwe" wordt).



greetz,  Enrique


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #38 Gepost op: 9 oktober 2011, 21:32:05
mooie foto's O0 en een mooi voertuig. Ik vind dat de foto meer to zijn recht komt in het topic over de lage e classe  ambu majah.
Voor SAW? oo, had liever een vito of een T5 gezien. maar voor langere buitenlandse ritten lijkt me deze ambulance comfortabeler. maar als ie in april pas word overgedragen word ie dan eerst als amstra demo ingezet ofzo.
Waarom krijgt amstra nu pas een demo, ze zijn toch al veel langer miesen dealer. Miss is het wel een oude miesen demo die al eerder op een beurs is gebruikt.
SAW heeft laatst wel een voormalig ligtaxi/hulp ambulances van den haag gedoneerd gekregen, die overigens ook weer snel weg was, dus het verhaal van een lage ambulance kan zeker wel kloppen.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #39 Gepost op: 9 oktober 2011, 21:41:28
mooie foto's O0 en een mooi voertuig. Ik vind dat de foto meer to zijn recht komt in het topic over de lage e classe  ambu majah.
Voor SAW? oo, had liever een vito of een T5 gezien. maar voor langere buitenlandse ritten lijkt me deze ambulance comfortabeler. maar als ie in april pas word overgedragen word ie dan eerst als amstra demo ingezet ofzo.
Waarom krijgt amstra nu pas een demo, ze zijn toch al veel langer miesen dealer. Miss is het wel een oude miesen demo die al eerder op een beurs is gebruikt.
SAW heeft laatst wel een voormalig ligtaxi/hulp ambulances van den haag gedoneerd gekregen, die overigens ook weer snel weg was, dus het verhaal van een lage ambulance kan zeker wel kloppen.
Dank; ja er is getwijfeld tussen weer een Vito en deze. Met name de overweging van comfortabel liggen en zitten over langere afstanden is daarin meegenomen volgens mij. Voor de duidelijkheid: ik weet dus niet zeker of het deze wagen wordt, of een (andere, nieuwe) wagen van dit model. Enne... het is 100% zeker dat het een lage ambu van het type als op de foto getoond wordt ;-)
greetz,  Enrique