Mobiel Medisch Team (MMT) / Traumateam / Traumahelicopter / Lifeliner

Auteur Topic: Mobiel Medisch Team (MMT) / Traumateam / Traumahelicopter / Lifeliner  (gelezen 121329 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #40 Gepost op: 15 september 2016, 14:39:14
Overigens heeft het AMC ook geen faciliteit om op het dak te landen. De landingsite ligt een behoorlijk eind verderop.

Utrecht heeft net een nieuw dek geopend. Dat scheelt het ziekenhuis enorm in het aanbod van polytraumapatiënten. Wanneer je besluit om een patiënt lichtgebonden te transporteren, dan doe je dat omdat er sprake moet zijn van een significante tijdswinst ten opzichte van grondgebonden transport per ambulance. Die tijdswinst mag niet verloren gaan door secundair transport omdat het ziekenhuis geen geschikte landingsfaciliteit heeft.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #41 Gepost op: 4 januari 2017, 08:36:58
Wim (59) neemt na 20 jaar afscheid van traumaheli
Op de allerlaatste nacht van het jaar draait Wim Breeman (59 jaar) zijn allerlaatste nacht ooit op de traumahelikopter. Na twintig jaar neemt hij afscheid, met pijn in zijn hart.lees verder


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #42 Gepost op: 5 januari 2017, 12:16:55
Ik heb het stuk gelezen van Wim Breeman. Het is een redelijk gewogen artikel. Wat ik interessant vind, zijn de vooral de reacties die worden geplaatst.

Sommigen daarvan zijn heel erg zuur. Sommigen zinspelen vooral op de pensioenleeftijd. Er staat volgens mij nergens dat de heer Breeman achter de geraniums gaat zitten.

Hij stopt alleen met zijn werk als MMT verpleegkundige.


guest12562

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 5 januari 2017, 12:30:04
Lezen is een vak, ik had erger verwacht staan een paar reacties tussen, maar die schaar ik onder onwetendheid.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #44 Gepost op: 5 januari 2017, 12:34:30
Citaat van: Expert link=msg=1471359 date=1483615015
Ik heb het stuk gelezen van Wim Breeman. Het is een redelijk gewogen artikel. Wat ik interessant vind, zijn de vooral de reacties die worden geplaatst.

Sommigen daarvan zijn heel erg zuur. Sommigen zinspelen vooral op de pensioenleeftijd. Er staat volgens mij nergens dat de heer Breeman achter de geraniums gaat zitten.

Hij stopt alleen met zijn werk als MMT verpleegkundige.


Waarom stopt Breeman met pijn in het hart, omdat hij moet stoppen van de baas vanwege zijn (te hoge) leeftijd?

Als het vrijwillige vertrek is doe je het namelijk niet met pijn in hart omdat je hart dan uitgaat naar een rustiger leventje zonder gewentelwiek bij nacht en ontij, ijs en weder dienende.


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #45 Gepost op: 5 januari 2017, 15:22:26
Mogelijk dat de ANWB MAA een maximale leeftijd heeft voor Helicopter Crew Members (HCM'ers). Zij moeten vliegmedisch zijn gekeurd en daar zit een houdbaarheidsdatum op.

Ik zal het eens navragen.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #46 Gepost op: 5 januari 2017, 15:26:48
Citaat van: Expert link=msg=1471464 date=1483626146
Mogelijk dat de ANWB MAA een maximale leeftijd heeft voor Helicopter Crew Members (HCM'ers). Zij moeten vliegmedisch zijn gekeurd en daar zit een houdbaarheidsdatum op.

Ik zal het eens navragen.

Is het Uw medische opinie dat er een houdbaarheidsdatum zit op vliegmedisch goedkeuren c.q. afkeuren? Ik vind leeftijd namelijk geen criterium om iemand goed- cq af te keuren.


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #47 Gepost op: 5 januari 2017, 17:27:57
Citaat van: oma link=msg=1471468 date=1483626408

Is het Uw medische opinie dat er een houdbaarheidsdatum zit op vliegmedisch goedkeuren c.q. afkeuren? Ik vind leeftijd namelijk geen criterium om iemand goed- cq af te keuren.


Neen, dat is niet mijn opinie. Ik verwijs alleen naar mogelijke regelgeving.

Zoals aangegeven, ik zal het eens navragen.


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #48 Gepost op: 6 januari 2017, 19:38:02
Citaat van: Expert link=msg=1471509 date=1483633677

Neen, dat is niet mijn opinie. Ik verwijs alleen naar mogelijke regelgeving.

Zoals aangegeven, ik zal het eens navragen.


Voor zover ik het begrepen uit 'derde' hand zijn een aantal HCM'ers van de LL2 in dienst van de ambulancedienst Rotterdam als ambtenaar en gedetacheerd bij het MMT. Kennelijk is er een regeling waarbij men als ambtenaar bij het bereiken van de leeftijd van 59 jaar de dienst verlaat. Daarmee eindigt dan ook de betrekking bij het MMT als HCM'er.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #49 Gepost op: 7 januari 2017, 01:28:45
Citaat van: Expert link=msg=1471908 date=1483727882
Voor zover ik het begrepen uit 'derde' hand zijn een aantal HCM'ers van de LL2 in dienst van de ambulancedienst Rotterdam als ambtenaar en gedetacheerd bij het MMT. Kennelijk is er een regeling waarbij men als ambtenaar bij het bereiken van de leeftijd van 59 jaar de dienst verlaat. Daarmee eindigt dan ook de betrekking bij het MMT als HCM'er.

Dat zal FLO regeling zijn die afgebouwd gaat worden tzt (functioneel leeftijdontslag voor bepaalde bezwarende (uniform)beroepen bij 55 jaar, voor een aantal groepen op 57e of 59 e) zoals veldmedewerkers bij defensie, brandweer en ambulance.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod