Politie slaags met protesterende brandweer

Auteur Topic: Politie slaags met protesterende brandweer  (gelezen 7485 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #20 Gepost op: 23 september 2004, 16:59:06
Dan blijft er niet zo veel over, alleen een optochtje door de stad, als het werk er niet onder lijdt en wel in je eigen tijd.


Indrukwekkend!!


Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #21 Gepost op: 23 september 2004, 17:05:18
Dan blijft er niet zo veel over, alleen een optochtje door de stad, als het werk er niet onder lijdt en wel in je eigen tijd.


Indrukwekkend!!


Henk
inderdaad,en zo weten we zeker dat de politiek de zaak niet serieus neemt. >:(


Bauke

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 26 september 2004, 11:59:16
Zinloos geweld is niet goed, maar als ze aan je FLO gaan zitten kunnen de gemoederen heel hoog oplopen.
En kan ik me heel goed voorstellen dat je dat duidelijk wil maken aan de heren in de grijze pakken in Den Haag.
En als je dan niet de toegang krijgt word er wel eens getrokken en geduwd.
Nee als je 55 jaar bent word het tijd dat je, de brandweerhelm en/of ambulancejas aan de kapstok gaat hangen.
En ik ga niet de discussie aan dat we best door kunnen werken tot ons 60ste, tuurlijk zullen er mensen zijn die zeggen ik wil best nog brandblussen en auto's open knippen, zeker als het je hobby is.
Maar één ding is zeker het is en blijft een zwaar vak.
Dus moeten de grijze pakken maar eens een paar weken mee lopen op zo rode of gele wagen.
En dan nog maar eens terug komen op de FLO regeling.
Ik keur het af wat er gebeurd is in Den Haag dit kan niet, maar ik kan het me heel goed voorstellen dat de emoties heel hoog zijn opgelopen die middag.

En ja de dag er voor was gewoon fun van de collega's uit Amsterdam, ff het stadhuis van Rotterdam in wat vuurwerk en een dansje doen op het bordes van het stadhuis.
Dit noem ik gewoon kattenkwaad!!!

Gr Bauke
Ambulance-chauffeur
Hoofdbrandwacht (vrijwillig)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #23 Gepost op: 26 september 2004, 12:25:02
Het is zo jammer dat Balkenende direct geholpen werd en niet zoals ieder ander op een wachtlijst kwam...

En z'n prepensioen heeft ie niet nodig zo schat ik in.

Henk


pluisje

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 26 september 2004, 12:32:41
Het is zo jammer dat Balkenende direct geholpen werd en niet zoals ieder ander op een wachtlijst kwam...

En z'n prepensioen heeft ie niet nodig zo schat ik in.

Henk

dat vinden wij dus ook heel erg zonde hij had van mij hier op de wachtlijst gemogen graag achter al die mensen die een groot risico lopen en toch moeten wachten. ::)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #25 Gepost op: 28 september 2004, 19:23:56
ik hoorde vandaag dat er acties waren op Schiphol,en dat daar weer het een en ander uit de hand is gelopen :-\


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #26 Gepost op: 28 september 2004, 21:02:57
ik hoorde vandaag dat er acties waren op Schiphol,en dat daar weer het een en ander uit de hand is gelopen :-\

Onderstaande bedoel je waarschijnlijk:

Citaat
Brandweerman gooit met oefengranaat op Schiphol

Uitgegeven: 28 september 2004 20:20
Laatst gewijzigd: 28 september 2004 20:53

SCHIPHOL - Een demonstrerende brandweerman heeft dinsdagmiddag op Schiphol paniek veroorzaakt. De man gooide een oefengranaat in een prullenbak in een terminal van de luchthaven. Dit gaf een enorme knal, zei een woordvoerder van de marechaussee dinsdag.
...
www.nu.nl


Niet echt slim, zo gooi je je eigen glazen in.

RAdeR


Tazzie

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 28 september 2004, 23:33:38
we kunnen beter weer even vragen of de vuilnismannen in amsterdam en DenHaag weer eens voor een weekje of zo het werk neerleggen.
Zeker weten dat dat helpt  :o


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #28 Gepost op: 29 september 2004, 03:18:41
Loopt de brandweer met oefengranaten?? Moet je net zo voorzichtig mee zijn als echte granaten, er zit vrijwel de zelfde lading in alleen in plastic dus geen echte scherfwerking. Maar wel een flinke kuil in 't zand...

Nee, dit is niet goed  :-[


Henk


fireman77

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 29 september 2004, 11:39:46
Actie voeren tegen het kabinetsbeleid ben ik helemaal voor, alleen niet op deze manier. De brandweer komt de laatste tijd niet echt positief naar voren in de media. Ik weet ook wel dat de media hier gretig op inhaakt en alles in geuren en kleuren laten zien en het liefst nog wat zouden aandikken. Maar dit soort incidenten moeten en mogen natuurlijk niet voorkomen. Zo kweek je geen sympathie bij de burgers, waar wij elke dag voor klaar staan.