werk van de hap chauffeurs

Auteur Topic: werk van de hap chauffeurs  (gelezen 2648 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sjoerdw

  • Gast
Gepost op: 23 september 2004, 09:30:50
hallo collega hap chauffeurs graag zou ik van jullie willen weten wat jullie zoal doen in je werktijd.
b.v. bijvullen auto en handelingen welke jullie samen doen met de huisarts bv c.p.a bellen en voorbereidend werk.




Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #1 Gepost op: 23 september 2004, 10:29:07
Hoi Sjoerd....

Wat we allemaal doen? ik denk dat dat voor iedere post weer anders is. Ikzelf zorg er altijd voor dat ik aan het begin van mijn dienst de koffers heb gecontroleerd of alles compleet is, of er nog genoeg O2 aan boord is etc etc.

Tijdens mijn dienst probeer ik samen met de arts erop te letten dat alles wat verbruikt is, ook weer wordt aangevuld.
Of we mee naar binnen gaan, hangt van verschillende factoren af. de oudere generatie artsen ziet je vaak alleen als chauffeur die ze van A naar B brengt, de "jongere"generatie vind het vaak fijn als je assisteert. Het is altijd prettig om even snel een zorgdossier van de thuiszorg te zoeken of de  familie gerust te stellen. Daarnaast zorgen we ervoor dat de medicatie wordt klaargemaakt en de eventueel de zuurstof wordt aangesloten. Kortom redelijk divers allemaal....

Mzzl, d'n druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


martienstrik

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 26 september 2004, 18:12:15
Het verschilt idd van welke post je zit.

Ik heb 2 jaar in Nijmegen gewerkt op de huisartsenpost.Momenteel werk ik op de huisartsenpost in Weert en Roermond (dit is nu onderdeel van de RAV limurg Noord) en ik merk wel een verschil.

In Nijmegen mochten/mogen we niet rijden met Optische en geluidssignalen en bepaalde de arts of je mee naar binnen gaat.In Weert en Roermond mogen we wel met Ogs rijden en gaat dit in goede communicatie met de Cpa.Ook ga je in principe altijd mee naar binnen en gaat het contact me de artsen en assistentes ook gemoedelijker.

Wat ik hieraan zo vreemd vind is dat er zoveel verschil is tussen posten onderling.

Qua assisteren ,contact me de Cpa (moet eigenlijk Mka zeggen hehehe) en qua apparatuur.

Het is op zich wel leuk in een andere keuken te kijken.\

En Druif misschien zie ik je binnenkort weer, eind oktober ga ik 20 dagen stage lopen op de ambu in Nijmegen

Gegroet Martien

ben van mening dat er meer eenduidigheid komt tov de funktie chauffeur huisartsenpost


martienstrik

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 26 september 2004, 18:15:40
Wat betreft de werkzaamheden zijn die wel gelijk aan wat Druif zegt

optrekken medicatie,communicatie met de cpa,zuurstof aansluiten,assisteren bij aanleggen waaknaald en oa ook assisteren bij hechten..Dus zeker een leuke baan

:-)