Foto's toepassing thermo-lok bij onderkoeling!

Auteur Topic: Foto's toepassing thermo-lok bij onderkoeling!  (gelezen 5458 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Reddingsbrigade Paal 13

  • Gast
Gepost op: 26 september 2004, 10:30:22
Zaterdag 25-9-04 is er een foto reportage geschoten bij de toepassing van de thermo-lok bij een onderkoelingsgeval. De reddingsbrigade 'Paal 13' Callantsoog en de Redionale Ambulance Dienst (RAD) NH-N waren hierbij betrokken. De Thermo-lok gaat onderkoeling tegen, maar biedt wel de mogelijkheid om alle apparatuur aan het slachtoffer aan te kunnen sluiten zonder enige storing.








Op http://www.paal13.com/ staan onder 'mediabank' en vervlogens foto's 2004 bij hulpverlening de volledige reportage.

Tevens meer foto's over andere hulpeverlenings acties!




CLUT

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #1 Gepost op: 26 september 2004, 11:26:36
Mooie fotoreportage alleen dit was toch geen oefening? Ik weet niet of je bekent bent met het slachtoffer, maar normaal maak je gezichten onherkenbaar. Er is dan we geen uitwendig letsel te zien, ik ga ervan uit dat je niet weet of het slachtoffer het "leuk" vindt om zo op internet te staan........


Reddingsbrigade Paal 13

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 26 september 2004, 12:08:55
Dit was wel een oefening.

Het 'slachtoffer' was een kennis van de uitvinder (Ernst Lok) van de thermo-lok.

Met goedkeuring van alle betrokkenen zijn de foto's geplaatst.

Meer informatie over de thermo-lok:
http://www.thermo-lok.com

excuses voor de onduidelijkheid.


Andres Boot

Reddingsbrigade Paal 13 Callantsoog
www.paal13.com


Reddingsbrigade Paal 13

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 27 september 2004, 01:57:39
Soort materiaal is mij geheel onbekend, daarvoor zou je Ernst Lok moeten contacten.

Wel weet ik dat de thermo-lok na onderzoek door de Koninklijke Marine, bij diezelfde organisatie wordt toegepast.

Tevens zijn er een aantal reddingsbrigades en ambulancediensten in het bezit van de thermo-lok.

Ook prof. dr. Joost Bierents heeft interesse getoond in de thermo-lok. Bierents geldt als autoriteit op het gebied van SEH bij verdrinkingsongevallen.


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #4 Gepost op: 27 september 2004, 09:59:46
en de prijs?? we blijven ollanders he ;D ;)

volgens mij heb ik dit materiaal vorig jaar al ergens gezien werd toen geinporteerd door een firma die de surgical compagny heet ofzo.

werd in usa ook veel op OK's gebruikt. maar die versie was vrij prijzig


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #5 Gepost op: 27 september 2004, 10:43:58
Volgens mij heb ik het zelfde spul bij de Prxis gehaald voor isolatie achter mijn radiator...

Als je dat zelf even op maat knipt hou je wat centjes in je zak.

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #6 Gepost op: 27 september 2004, 12:15:08
Alleen ff afgaande op de foto's lijkt geen isolatiemateriaal van de "praxis, gamma, of zoiets"..

Het materiaal aan de binnenkant lijkt veel flexibeler en dichter en hechter van structuur.. In ieder geval in vergelijking met de materialen die ik ken..

Het lijkt wel of er een variant van de papieren dekens aan de binnenkant zit..

Maar het concept is zeker niet verkeerd, vooraf ingesneden zodat het materiaal dicht op de huid zit en rond de armen etc.. Het lijkt op een eenvoudige versie van de thermo rescueblanket, waarvan ik de naam en fabrikant ff kwijt ben..

Als de prijs redelijk is, voor dit disposable product.. kan het weldegelijk een aanvulling zijn op de uitrusting.

Door de foto's mocht de indruk zijn onstaan dat op deze wijze ook spinal care kan uitvoeren.. neh dus..., dan gaat de deken geheel onder de wervelplank door.. nadat een patient volledig is geimmobiliseerd..


Reddingsbrigade Paal 13

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 27 september 2004, 13:11:08
Reddingsbrigade 'Paal 13' Callantsoog heeft als eerste de Thermo-Lok aangekocht. Destijds lag de prijs rond de € 25,-  In de tussentijd zijn er veel veranderingen aan het pakket geweest, dus ik weet niet wat de prijs nu is.

Andres Boot

www.paal13.com


helm

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 27 september 2004, 14:01:40
Zo te zien is het hetzelfde spul dat wij al vele jaren op de OK en de SEH gebruiken.


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 27 september 2004, 15:21:30
Gaaf, die vpk komt mij bekent voor  ;D