KNRM concurent of partner Reddingsbrigades??

Auteur Topic: KNRM concurent of partner Reddingsbrigades??  (gelezen 25910 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #40 Gepost op: 1 oktober 2004, 18:42:22
De ongeschreven regels zijn nu gewoon reddingsbrigade duin, strand, zee tot 300 meter en de rest voor KNRM


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #41 Gepost op: 1 oktober 2004, 20:12:56
maar de pr is nu zo goed dat de knrm een concurent is voor Reddingsbrigades, want mensen zullen niet zo snel twee keer donateur worden terwijl half watersportend nederland donateur is van de KNRM zullen deze mensen geen geld meer doneren aan een rb, terwijl deze mensen soms niet wonen, werken of recreeren in een gebied waar de KNRM actief is.

De KNBRD doet verder weinig aan PR ze houden het beleid van nu aan staat in de bestuurvergadering van 30/8, Er was een vvorstel om lid te worden van het watersportverbond maar dat is ook afgewimpeld(te duur). Ze gaan nu samen werken met het oranjekruis, dus de rb's worden de plakplijster brigades als het aan het bestuur ligt.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #42 Gepost op: 1 oktober 2004, 21:57:34
De ongeschreven regels zijn nu gewoon reddingsbrigade duin, strand, zee tot 300 meter en de rest voor KNRM

Het is volgens mij niet zo moeilijk regels te veranderen en dat geldt zeker voor die van het ongeschreven soort.  :(

Tja, op het nieuws wordt met regelmaat gesproken over de "reddingsbrigade" met een KNRM boot in beeld. Als je daar wat van zegt vragen ze wat het verschil is. Het is geen enkel probleem als de KNRM zich reddingsbrigade laat noemen, de titel reddingsbrigade is niet beschermd, de merknaam KNRM wel. Misschien is de term reddingsbrigade wat te algemeen, als je reclame maakt voor "de reddingsbrigades"denkt meer dan de helft van de mensen aan de boten van de KNRM.

Hogé is ook een "reddingsbrigade". Reddingsbrigades trekken er in de alpen op uit om ingesneeuwde wandelaars te redden 8).

Henk


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #43 Gepost op: 1 oktober 2004, 23:03:07
Ik vind het niet zo gek dat RedNed niet in het Watersportoverleg zit, lijkt me meer iets voor de KNRM. En ik vind het deelnemen in de Blauwe vlag organisatie een goede zet.

Goeie vraag hoe dat met bescherming van de namen zit. Als je jezelf brandweer noemt, kan dat juridisch dan?
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #44 Gepost op: 2 oktober 2004, 08:36:57
Het is volgens mij niet zo moeilijk regels te veranderen en dat geldt zeker voor die van het ongeschreven soort.  :(

Tja, op het nieuws wordt met regelmaat gesproken over de "reddingsbrigade" met een KNRM boot in beeld. Als je daar wat van zegt vragen ze wat het verschil is. Het is geen enkel probleem als de KNRM zich reddingsbrigade laat noemen, de titel reddingsbrigade is niet beschermd, de merknaam KNRM wel. Misschien is de term reddingsbrigade wat te algemeen, als je reclame maakt voor "de reddingsbrigades"denkt meer dan de helft van de mensen aan de boten van de KNRM.

Hogé is ook een "reddingsbrigade". Reddingsbrigades trekken er in de alpen op uit om ingesneeuwde wandelaars te redden 8).

Henk
Waarom zou je deze regels willen veranderen?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #45 Gepost op: 2 oktober 2004, 08:58:23
De ongeschreven regels zijn nu gewoon reddingsbrigade duin, strand, zee tot 300 meter en de rest voor KNRM

Ik denk dat bij een KNRM die zich breder gaat oriënteren deze regel komt te vervallen als het ernstiger ongevallen betreft, in een één tweetje met de brandweer. Ik wil geen regels veranderen, ik vind het prima zo. Maar begrijp de motivatie van de KNRM wel.

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #46 Gepost op: 2 oktober 2004, 10:28:35
Beste Allemaal,

Dat de KNRM zijn PR goed op orde heeft is prima.. En dat de reddingsbrigades dat niet hebben, dat hun probleem..
Maar de reddingsbrigades en de KNRM hebben wel meer concurrenten hoor..
En ik juig de concurrentie in principe toe. Het liefst door proffesionele en zelfs commerciele of financieel daadkrachtige organisaties...,

In zeeland worden al proffesionele strandwachten ingezet en op sommige stranden en gebieden worden zelfs bewaakt door commerciele partijen..

Concurrentie maakt ons scherp.. dus is goed..
Maar concurrentie mag nooit de hulpverlening in de weg staan. Dus gebiedsafspraken gelden niet als er een incident is. wel is het normale beleefdheid en in het belang van het slachtoffer dat je elkaar informeert en dat we bijstand aan elkaar leveren altijd, ook als dat niet strikt noodzakelijk is.

En dat we ook normaal met elkaar proffesioneel evalueren na elke incident en er gezamenlijk rapport word ingeleverd, op basis van waarnemingen en feiten.

Kijk dan worden we gezamenlijk pas echt proffesioneel en kunnen we van elkaar leren, ipv elkaar te bestoken met je eigen frustraties..


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #47 Gepost op: 3 oktober 2004, 00:08:17
>:(
Citaat
In zeeland worden al proffesionele :( strandwachten ingezet
???

Beroeps en professioneel is niet hetzelfde!
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #48 Gepost op: 3 oktober 2004, 00:37:35
Als je echt een onderscheid wil maken: professioneel betekent oorspronkelijk "van professie":  beroepsmatig. Die betekenis is wat vervuild door mensen die een hobby uitoefenen en vinden dat ze als ze dat op een zelfde niveau doen als hun "collegea's"  werkzaam voor hun beroep in deze branche, professioneel noemen. In dit verband betekend professioneel "van hoge kwaliteit", "kundig". Ik weet niet of hetgeen wij doen echt "professioneel" is. Vergelijkbaar met de ambulancediensten bv. HBO niveau zou ik maar zeggen. Ik weet wel dat we met de middelen die ons ter beschikking staan goed werk afleveren.

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #49 Gepost op: 3 oktober 2004, 00:45:49
Beste Allemaal,

Dat de KNRM zijn PR goed op orde heeft is prima.. En dat de reddingsbrigades dat niet hebben, dat hun probleem..
Maar de reddingsbrigades en de KNRM hebben wel meer concurrenten hoor..
En ik juig de concurrentie in principe toe. Het liefst door proffesionele en zelfs commerciele of financieel daadkrachtige organisaties...,


Het kan nooit je bedoeling zijn dat de KNBRD verpletterd wordt tussen de brandweer en de KNRM tijdens hun competentiestrijd.

Met de kustwacht als lachende (of is het slapende?) derde... ;D

Henk