130 km per uur vanaf september 2012 de nieuwe norm

Auteur Topic: 130 km per uur vanaf september 2012 de nieuwe norm  (gelezen 61231 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #20 Gepost op: 16 februari 2011, 12:34:12
Het kabinet wil de burgers hiermee het gevoel geven dat ze sneller zijn, in de praktijk zal het inderdaad op enkele minuten uitkomen. Maar ach, 100 km p/h op de A2 van Utrecht naar Amsterdam met 5 rijstroken is ook geen pretje, geef mij dan maar 'het gevoel' dat ik sneller ben 0098


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #21 Gepost op: 16 februari 2011, 14:48:10
Misschien een beetje een zijsprongetje, maar toch. Lees dit artikel eens uit de linkse media. Hoe politiek in de aanloop van de verkiezingen voor de Provinciale Staten werkt.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Politiek/article/detail/1835305/2011/02/16/Rutte-deelt-eerst-cadeautjes-uit-daarna-komt-pas-de-pijn.dhtml


sylvester1986

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 16 februari 2011, 21:01:55
Ik denk vooral dat de burgers in de randstad er baat bij hebben om straks 130 te mogen rijden, want in het noorden is dat bijna nooit een probleem en daar kun je vaak gemakkelijk zelfs 140 rijden  :) :)
Laat ze het eerst maar gewoon doorvoeren, want er zijn wel meer dingen die schadelijk zijn voor het milieu en ik denk eerlijk gezegd niet dat er opeens zoveel meer doden zullen vallen als men opeens 130 mag, maja dat ben ik.


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #23 Gepost op: 16 februari 2011, 21:05:34
Ik denk vooral dat de burgers in de randstad er baat bij hebben om straks 130 te mogen rijden, want in het noorden is dat bijna nooit een probleem en daar kun je vaak gemakkelijk zelfs 140 rijden  :) :)
Laat ze het eerst maar gewoon doorvoeren, want er zijn wel meer dingen die schadelijk zijn voor het milieu en ik denk eerlijk gezegd niet dat er opeens zoveel meer doden zullen vallen als men opeens 130 mag, maja dat ben ik.



Ik heb overigens nu al 130 op mijn teller, dus rij in werkelijkheid ongeveer 124. Straks 'mag ik dus 140' 0098


sylvester1986

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 16 februari 2011, 21:19:41
Bij mij varieert het, soms 130 en soms 140.
120 rij ik ook wel, maar dan weet ik via de radio cq collega's dat er een flitser staat 998765


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #25 Gepost op: 19 februari 2011, 22:45:04
Van mij mogen ze de max. snelheid vrij geven in bepaalde uren en plaatsen.
Als er een file is kan je opdat ene wegvlak toch niet harder rijden maar als je op hetzelfde wegdek bv 's avonds rijd kan je er makkelijk 200+ gereden worden dus waarom zou je dan nog steeds 80, 100, 120 of 130 moeten rijden grootste waanzin.
De wegdrukte zou de maatstaf moeten zijn en niet een maximun snelheid.
Ik zie meer in een minimum snelheid als je een auto inhaaald op de linker baan geef dan gewoon flink gas bij dat je er snel weer voorbij bent wat dat betreft kunnen we heel veel leren van onze oosterburen als er staat 80 rijden ze ook 80 daarbuiten rijden ze harder en geven netjes aan doormidel van hun richtingaanwijzer dat ze sneller zijn en er graag langs wil en dat word dan ook zo snel mogelijk gedaan.
En dan heb je nog de Camera's die fotograveren gewoon netjes van voren en bij je bekeuring krijg je netjes een brief met 3 foto's 1 met het betreffende kenteken en 1 met je gezicht.
IPV. een foto van de achterkant uit een aanhangwagentje genomen
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #26 Gepost op: 19 februari 2011, 23:05:08
Van mij mogen ze de max. snelheid vrij geven in bepaalde uren en plaatsen.
Als er een file is kan je opdat ene wegvlak toch niet harder rijden maar als je op hetzelfde wegdek bv 's avonds rijd kan je er makkelijk 200+ gereden worden dus waarom zou je dan nog steeds 80, 100, 120 of 130 moeten rijden grootste waanzin.
De wegdrukte zou de maatstaf moeten zijn en niet een maximun snelheid.
Ik zie meer in een minimum snelheid als je een auto inhaaald op de linker baan geef dan gewoon flink gas bij dat je er snel weer voorbij bent wat dat betreft kunnen we heel veel leren van onze oosterburen als er staat 80 rijden ze ook 80 daarbuiten rijden ze harder en geven netjes aan doormidel van hun richtingaanwijzer dat ze sneller zijn en er graag langs wil en dat word dan ook zo snel mogelijk gedaan.
En dan heb je nog de Camera's die fotograveren gewoon netjes van voren en bij je bekeuring krijg je netjes een brief met 3 foto's 1 met het betreffende kenteken en 1 met je gezicht.
IPV. een foto van de achterkant uit een aanhangwagentje genomen  

haha,  makkelijk 200+ hahaha; dream on! :D

Ik twijfel er niet aan dat het kan op onze wegen, alleen je hebt ook te maken met de mensen die op die weg zitten. En 95% van die mensen zijn niet in staat zo hard te rijden op een veilige manier.

Dat we op het gebied van autorijden wat kunnen leren van de Duitsers, daar geef ik je helemaal gelijk in. Maar als je tijdens je rijlessen leert om eerst in je binnenspiegel te kijken, dan in je buitenspiegel, dan over je schouder, dan je richtingaanwijzer aan te zetten en dan pas baantje wisselen. Je hebt 5 seconden niet voor je uit gekeken, en met '200+' gaat dat opeens wel heel erg hard 0098


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #27 Gepost op: 19 februari 2011, 23:34:27
Een "minimum snelheid" is er op dit moment eigenlijk al op de snelweg. want iedereen die er rijdt moet minimaal 60 kmh kunnen en mogen rijden. Bovendien denk ik niet dat we moeten beginnen aan een minimum snelheid op de snelweg. Ik ik als bestuurder vind dat 40 of 60 kmh een verantwoorde snelheid is dan rij ik dat op de snelweg. Als ik vind dat ik conform de aanwijzingen op een verkeersbord verantwoord 100 kan rijden kan ik daar ook toe besluiten als bestuurder. Ik denk dat je als bestuurder die vrijheid moet hebben om op een verantwoorde manier te kunnen rijden.

Dat we misschien wat leerpunten kunnen overnemen van buitenlandse bestuurders daar ben ik het mee eens. echter doet men het in Duitsland ook niet altijd verantwoord of volgens het boekje. Alsof men in Duitsland heilig is. Ik woon in een gebied waar in de zomer veel Duitse toeristen komen. Als ik onze buren zie rijden dan denk ik dat men een beetje erg "agressief" en claimend is in het rijstijl in mijn beleving.

Vwb. het knipperen met de richtingaanwijzer om je voorganger duidelijk te maken dat je er langs wil. De meeste weggebruikers weten dat je niet onnodig de linker baan mag bezetten (kun je immers een prent voor krijgen). De meeste weggebruikers gaan dan ook weer naar rechts zo gauw ze klaar zijn op de linker strook. Dus geduld is een schone zaak. Seinen met de richtingaanwijzer is in mijn beleving niet nodig. Iedereen die op die snelweg rijdt heeft haast en iedereen moet op tijd ergens zijn.

200+ vind ik weet net iets te veel van het goede. 130/140kmh zou ik eerder realistisch vinden nadat benodigde aanpassingen zijn verricht. Variabele snelheid op snelwegen vind ik een verstandige oplossing. Want de weerssituatie, verkeerssituatie, en andere omstandigheden zijn ook variabel. In de ochtendspits bijvoorbeeld 80 en vanacht om 2 uur 130 om maar iets te noemen.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #28 Gepost op: 19 februari 2011, 23:40:37
Van mij mogen ze de max. snelheid vrij geven in bepaalde uren en plaatsen.
Als er een file is kan je opdat ene wegvlak toch niet harder rijden maar als je op hetzelfde wegdek bv 's avonds rijd kan je er makkelijk 200+ gereden worden dus waarom zou je dan nog steeds 80, 100, 120 of 130 moeten rijden grootste waanzin.
De wegdrukte zou de maatstaf moeten zijn en niet een maximun snelheid.
Ik zie meer in een minimum snelheid als je een auto inhaaald op de linker baan geef dan gewoon flink gas bij dat je er snel weer voorbij bent wat dat betreft kunnen we heel veel leren van onze oosterburen als er staat 80 rijden ze ook 80 daarbuiten rijden ze harder en geven netjes aan doormidel van hun richtingaanwijzer dat ze sneller zijn en er graag langs wil en dat word dan ook zo snel mogelijk gedaan.
En dan heb je nog de Camera's die fotograveren gewoon netjes van voren en bij je bekeuring krijg je netjes een brief met 3 foto's 1 met het betreffende kenteken en 1 met je gezicht.
IPV. een foto van de achterkant uit een aanhangwagentje genomen  

Hetgeen ik vetgedrukt heb aangegeven is zeker niet waar. Op het seinen d.m.v. een knipperlicht naar links (of grootlicht) als je al op de linkerbaan zit en een in te halen voertuig tegen komt staat zelfs een boete en punten via Flensburg. (punten van Flensburg gelden niet voor Nederlanders en andere buitenlandse voertuigen) Ze hebben er zelfs een heuse kliklijn voor.
Ik heb zelf regelmatig in Duitsland gereden en ook met 200 km/u. Als je een voertuig wilt inhalen dan heb je ruim van te voren al gekeken of dit kan. Je let speciaal op voertuigen die een hoge snelheid hebben. Zijn die naderend dan wacht je met inhalen. Als je gaat inhalen dan verhoog je de snelheid dusdanig dat het inhalen zo kort mogelijk duurt. In Duitsland rij je voordurend met controle op het achterliggende verkeer. En je gaat ook ruimer van te voren inhalen zodat het voertuig wat je inhaalt ook ziet dat je er aankomt. (in tegenstelling wat we hier in NL gewend zijn, het op het allerlaatste moment inhalen  >:( )

Het klopt wel v.w.b. betreft snelheidsbeperkingen, als er een bord staat met b.v. 80 dan gaat men zelfs op de rem om precies bij het bord 80 te gaan rijden. Let ook op bij zebrapaden, als er voetgangers over willen steken dan stoppen de Duitsers. (ook in tegenstelling wat de meesten hier doen)  0098
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #29 Gepost op: 19 februari 2011, 23:52:38
Ik zie meer in een minimum snelheid als je een auto inhaaald op de linker baan geef dan gewoon flink gas bij dat je er snel weer voorbij bent....
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Niet iedereen durft 120/130 te rijden tijdens het inhalen van een vrachtwagen bijvoorbeeld. Iemand kan misschien rijangst hebben, of is misschien wat onervaren en kiest daarom voor een lagere snelheid.

Ook kan een bestuurder in het kader van zijn brandstofverbruik, in belang van het milieu, en misschien wel in het kader van zijn reisplanning/tijdschema besluiten om bijvoorbeeld 90, 100, of 110 te gaan rijden. Waarbij de bestuurder zijn snelheid constant houd op de door hem uitgekozen snelheid. Hierbij kan het dus voorkomen dat een bestuurder een vrachtwagen inhaalt met een snelheid van 100 kmh (dus een snelheidsverschil van 10 kmh.).
Bovendien zit ik persoonlijk niet graag bij iemand in de auto als iemand constant accelereert en weer afremt. Zit ook niet fijn als je nog  3 uurtjes moet. Tevens kan er een passagier in de auto zitten die op dat moment hete koffie aan het drinken is of nog wat papierwerk wil doen in alle rust. Eventueel achteropkomend verkeer dient rekening te houden met medeweggebruikers.