130 km per uur vanaf september 2012 de nieuwe norm

Auteur Topic: 130 km per uur vanaf september 2012 de nieuwe norm  (gelezen 61142 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 20 februari 2011, 00:49:26
haha,  makkelijk 200+ hahaha; dream on! :D

Rij regelmatig +200 in Duitsland op de A31 (snelweg dat langs de Nederlandse grens loopt) en dat is wel super rijden, maar de brandstof gaat dan wel in een rap tempo leeg ::)
In Nederland wil ik eigenlijk ook niet zo rijden, zeker niet met die korte lontje achter het stuur en de vele op en afritten en Duitsland heeft verder veel meer ruimte natuurlijk  :)

Wat ik wel altijd heb is dat ik even 5 min moeten wennen aan het Duitse rijden, want ik Nederland rijdt men totaal anders.

Zoals EHV'er zegt, niet iedereen durft met 120 km/u in te halen, maar dat neemt niet weg dat als iemand met 100 km/u inhaalt, dat verschikkelijk irritant is en zeker als ze een vrachtwagen inhalen.


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #31 Gepost op: 20 februari 2011, 11:40:47
Rij regelmatig +200 in Duitsland op de A31 (snelweg dat langs de Nederlandse grens loopt) en dat is wel super rijden, maar de brandstof gaat dan wel in een rap tempo leeg ::)
In Nederland wil ik eigenlijk ook niet zo rijden, zeker niet met die korte lontje achter het stuur en de vele op en afritten en Duitsland heeft verder veel meer ruimte natuurlijk  :)

Wat ik wel altijd heb is dat ik even 5 min moeten wennen aan het Duitse rijden, want ik Nederland rijdt men totaal anders.

Zoals EHV'er zegt, niet iedereen durft met 120 km/u in te halen, maar dat neemt niet weg dat als iemand met 100 km/u inhaalt, dat verschikkelijk irritant is en zeker als ze een vrachtwagen inhalen.

Kort Lontje
Freude am Fahren


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #32 Gepost op: 20 februari 2011, 11:58:14
O0

En dat dan voor het hele voorstel voor 130 km/h: waar maken we ons druk over?
Wout


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #33 Gepost op: 20 februari 2011, 12:13:25
En dat dan voor het hele voorstel voor 130 km/h: waar maken we ons druk over?
Die paar stukjes waar het straks mag slaat idd nergens op. Als je het dan direct goed wil doen ga eens aan de slag met variabele snelheden. Zeker in het westen van het land geldt nu een limiet van 80 of 100, terwijl je 's nachts 3 of 4 lege banen hebt. De matrixborden hangen er ook al O0


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #34 Gepost op: 20 februari 2011, 14:41:29
Een "minimum snelheid" is er op dit moment eigenlijk al op de snelweg. want iedereen die er rijdt moet minimaal 60 kmh kunnen en mogen rijden. Bovendien denk ik niet dat we moeten beginnen aan een minimum snelheid op de snelweg. Ik ik als bestuurder vind dat 40 of 60 kmh een verantwoorde snelheid is dan rij ik dat op de snelweg.

Gelukkig hebben we daar artikel 5 voor.  0098


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #35 Gepost op: 20 februari 2011, 17:26:28
Die paar stukjes waar het straks mag slaat idd nergens op. Als je het dan direct goed wil doen ga eens aan de slag met variabele snelheden. Zeker in het westen van het land geldt nu een limiet van 80 of 100, terwijl je 's nachts 3 of 4 lege banen hebt. De matrixborden hangen er ook al O0

Wordt dit niet al een klein beetje toegestaan. Tenminste, ik ben nooit een mobiele flitser tegengekomen na 02:00u...


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #36 Gepost op: 20 februari 2011, 22:42:26
Wat mij in Duitsland erg opviel:
Ik reed daar met een aanhanger de verplicht 80km/h en dan komen ze echt met een rotsnelheid achterop. Ook niet echt prettig en kennelijk waren de inlanders daar toch niet zo goed in rijden dat ze daar op inspelen. regelmatig werd de aanhanger bijna geraakt vanwege het traag naar links gaan.... Ik zou bijna te hard gaan rijden uit veiligheidsoverweging. Geen lof van mijn zijde dus.

Als je dus harder mag rijden verhoog dan ook de aanhangersnelheid.
Je kan in Duitsland je wagen laten keuren voor 130 km/h (geloof ik) maar dat is voor de toerist niet haalbaar.

En ook ik woon in een regio waar in de zomer meer witte (duitse) kentekens te zien zijn dan gele. En nee hoor, ik kan niet zeggen dat het merendeel zo geweldig rijdt.

En sorry, maar als iemand licht flitsend (tenzij het natuurlijk blauwe blauw is) achter me zit haast ik me echt niet extra om naar rechts te gaan. Dat doe ik pas als de afstand tussen mij en de ingehaalde weer dusdanig is dat er bijna "twee seconden" tussen zit zodat het niet automatisch bumperkleven wordt voor de ingehaalde.

Heb maar eens gewoon geduld, en dan zeker als men al ruim de maximale snelheid rijdt. Je mag toch niet harder dus waar zou je moeilijk over doen???

Johan
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #37 Gepost op: 20 februari 2011, 22:45:08
Oh en trouwens: ik ben wel eens een flitser (mobiel) tegen gekomen na 2 uur dus pas op.

En ik ben zeker wel een voorstander van een "minimale snelheid" bij normale doorstroom en dat is 80 km/h.
Anders wordt het erg gevaarlijk voor achterop komend verkeer en de trage rijder. Heb je angst voor dergelijke snelheden dan weet ik niet of het wel verantwoord is dat je op de snelweg rijdt.

Johan
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #38 Gepost op: 20 februari 2011, 22:57:22
Er wordt wel degelijk geflitst in de nachtelijke uren, dus wees erop verdacht. Goed luisteren naar de radio (b.v. Q-music), daar worden flitsers altijd doorgegeven. (evenals op sommige andere radiozenders)

Voor het rijden van hoge snelheden in Duitsland wil ik nog even opmerken dat je de auto in top-conditie moet hebben. Anders is het onverantwoord. Tevens een opmerking m.b.t. verzekering. Boven de normaal toegestane snelheid van 130 km/h ben je meestal zelf aansprakelijk. Goed om te weten. Hoe zit dat hier in Nederland als we straks boven de 120 km/h mogen?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #39 Gepost op: 20 februari 2011, 23:17:16
Gelukkig hebben we daar artikel 5 voor.  0098
Er zijn situaties waarin ik 40 kmh gereden heb zonder dat iemand mij daar een prent voor kon schrijven. Al had men dat wel geprobeerd was die poging hoogst waarschijnlijk gesneuveld omdat artikel 5 niet van toepassing was op dat moment 998765.