130 km per uur vanaf september 2012 de nieuwe norm

Auteur Topic: 130 km per uur vanaf september 2012 de nieuwe norm  (gelezen 61149 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #40 Gepost op: 21 februari 2011, 09:58:37
Inderdaad, de verzekering dekt je mogelijk niet als je boven de 130 km/h rijdt in Duitsland. En dat vergeten de meesten. Je hoort nogal eens zeggen: die duitse autobahn kan je lekker op doorknallen! Maar als er wat mis gaat door jou toedoen hang je voor je leven. (rij eens een gezin de sloot in, iedereen met ambulance afgevoerd en blijvend letsel, dan betaal je voor de rest van je "leven"  :'( ) Hoe leuk en effectief was dat hard rijden dan nog? Maarja, helaas denken de meesten nog steeds dat ze bovengemiddeld goed rijden en dat ze niets kan overkomen.

Wat betreft een minimale snelheid op de snelweg: kan moeilijk gehandhaafd worden vanwege vertragingen bij invoegen, files etc. Dan zou je een regel krijgen dat "als het verkeer het toelaat" de minimale snelheid geldt.... Of bestaat er al een dergelijke regel?

Johan
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #41 Gepost op: 21 februari 2011, 13:29:08
Die 130 gaat hooguit hardere klappen bij ongevallen opleveren, want tijdswinst is natuurlijk onzin, met die paar kleine stukjes waar het eventueel ingevoerd gaat worden.
Meer files door langer opruimen, dat is alles.


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #42 Gepost op: 23 februari 2011, 21:31:19
Wel grappig om te zien hoe mensen over zo iets "triviaals" elkaar bijna persoonlijk in de haren vliegen.

Wat maakt het nou uit? In de landen om ons heen mag je al harder rijden op de snelwegen. Met de vrachtwagen mag je weer niet harder, sterker nog zelfs langzamer.
(in NL 80km/h secundair en in bijv. Belgie maar 60km/h)

Veiligheid? Heb je wel eens gekeken naar de auto's van tegenwoordig?
Ach, 130 of 120, bijna iedereen rijd wel te hard en 180 of harder? Mwoa, dat is zelfs op de ring van Rotterdam best haalbaar hoor (uiteraard noooit zelf uitgeprobeerd).

Iedereen heeft wel ergens gelijk in deze discussie. Feit is en blijft, we mogen straks op diverse wegen 130km/h als het rustig is. Dat betekent dus: variabele Vmax.
Op sommige plaatsen zoals de A12 tussen Den Haag en het Prins Clausplein is dit al. Overdag en bij drukte Vmax=80, 's-avonds en bij weinig aanbod Vmax=100.
Dynamax heet dat systeem volgens welingelichte bronnen. Dit komt op meer plaatsen, oa. op de ruit van Rotterdam.

Is het dan een goede beslissing? We zullen zien.  ;)
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #43 Gepost op: 23 februari 2011, 21:44:38
Dynamax heet dat systeem volgens welingelichte bronnen. Dit komt op meer plaatsen, oa. op de ruit van Rotterdam.
Serieus? Dat is het betere nieuws O0
Heb daar vaak genoeg midden in de nacht gereden, waarbij ik dan 5 banen voor mezelf had. En dan 100 rijden zeker... :P


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #44 Gepost op: 23 februari 2011, 23:40:58
Wel grappig om te zien hoe mensen over zo iets "triviaals" elkaar bijna persoonlijk in de haren vliegen.

[KNIP]


In de haren vliegen? Waar zie je dat dan? Ik geloof dat hier alleen maar een goede discussie gevoerd wordt.
 :)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #45 Gepost op: 24 februari 2011, 12:28:12
Pas boete bij 139 km per uur op snelweg
Uitgegeven: 24 februari 2011 11:38
Laatst gewijzigd: 24 februari 2011 11:46

AMSTERDAM - Op de snelwegen waar straks 130 kilometer per uur mag worden gereden krijgen hardrijders pas een boete bij 139 kilometer per uur. De meldt het Openbaar Ministerie donderdag.
 
© ANPDe politie hanteert bij snelheidscontroles een foutmarge en bekeurt vanaf 4 kilometer per uur te hard. Daarnaast vindt een meetcorrectie plaats van drie procent, waardoor hardrijders bij een maximumsnelheid van 130 nog eens 5 kilometer per uur speling krijgen.

De bestuurder krijgt dan een bon voor een snelheid van 134 kilometer per uur. De boete voor 4 kilometer te hard rijden op de snelweg is negentien euro.

Op wegen waar 120 mag worden gereden wordt in de praktijk bekeurd vanaf 128 kilometer per uur.

Op 1 maart start een experiment met 130 kilometer per uur op de A7 over de Afsluitdijk. Vanaf 1 mei volgen meer wegen waar 130 mag worden gereden.

Bron: nu.nlhttp://www.nu.nl/politiek/2454351/pas-boete-bij-139-km-per-uur-snelweg.html


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #46 Gepost op: 25 februari 2011, 02:09:41
Hek van de dam dus.

Mag ik nu voorstellen om alle PA's in Nederland te begrenzen op 135 km p/u?

Harder mag je toch niet.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #47 Gepost op: 25 februari 2011, 08:56:08
Hek van de dam dus.

Mag ik nu voorstellen om alle PA's in Nederland te begrenzen op 135 km p/u?

Harder mag je toch niet.
Op de Nederlandse Openbare weg, maar in Duitsland mag je harder.

Ik zie het al voor me, aangebakken Nederlanders op de (bijv) A12 die worden ingehaald door buitenlanders zonder begrensde voertuigen...

Oh, en de afgesloten cirquits? Waar men rijdt omdat je daar harder mag dan de luttele 120 km/h?


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #48 Gepost op: 25 februari 2011, 09:43:33
Ik denk dat de snelheidsbegrenzing een goed idee is. De voertuigen die een snelheidsbegrenzing opgelegd zouden gaan krijgen, zijn voertuigen bedoeld voor op de openbare weg. Wil men harder gaan rijden op het circuit zijn daar andere oplossingen voor te bedenken. Bijvoorbeeld een voertuig wat geen snelheidsbegrenzing en ook geen toelating tot het kentekenregister heeft, maar wel geschikt is om ermee te rijden op een circuit.

Betreffende buitenlandse voertuigen die in Nederland rijden zouden aanvullende eisen gesteld kunnen worden. Die worden afgedwongen met aanzienlijke boetebedragen of dmv. andere passende maatregelen. Bovendien is er niets mis met 120 kmh op de autobahn.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #49 Gepost op: 25 februari 2011, 09:46:09
Nee, overal zweeftreintjes. Een groot netwerk van rails, voor iedereen. Tot in alle uithoeken. Gewoon niemand meer autorijden, veel te vervuilend en onveilig ook.  0098