130 km per uur vanaf september 2012 de nieuwe norm

Auteur Topic: 130 km per uur vanaf september 2012 de nieuwe norm  (gelezen 60922 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #10 Gepost op: 14 februari 2011, 14:36:06
Het is de MAX snelheid dus niet iedereen gaat 130kmp/uur rijden zelfde waar nu 120 is zie ik ook heel veel mensen 100kmp/uur rijden.

Denk dat iedereen zich er iets te druk over maakt en het soms lijkt dat het de minimale snelheid is.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #11 Gepost op: 14 februari 2011, 14:43:39
De tijdwinst is minimaal, de kans op ernstige ongevallen neemt toe en het geld is op andere plekken harder nodig.

Hangt er maar net vanaf wie je na wilt praten:

Citaat
In Denemarken (ging in 2004 van 110 naar 130 km/uur) daalde het aantal ongevallen met 25% doordat men zich beter aan de maximumsnelheid ging houden. De Denen vonden 130 km/uur geloofwaardiger overkomen.

Citaat: http://www.xead.nl/wat-als-de-maximum-snelheid-naar-130-kmuur-gaat


De doorstroming zal op veel plaatsen ervan verbeteren, dat is wat ik denk. Maar we zullen zien!


KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Reactie #12 Gepost op: 14 februari 2011, 16:25:37
Hangt er maar net vanaf wie je na wilt praten:

Citaat: http://www.xead.nl/wat-als-de-maximum-snelheid-naar-130-kmuur-gaat

De doorstroming zal op veel plaatsen ervan verbeteren, dat is wat ik denk. Maar we zullen zien!

Napraten? Soms draagt een studie ook bij aan het vormen van een mening :) Ik zou bijvoorbeeld dit document eens bekijken.
http://www.swov.nl/rapport/Factsheets/NL/Factsheet_Snelheid.pdf
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #13 Gepost op: 14 februari 2011, 17:14:12
Ja, onderzoekjes genoeg.

Maar ik kijk liever naar berichten uit de praktijk. De praktijk leert toch vaak anders..
De tijd zal het leren; ik hoop i.i.g. dat de veranderingen een verbetering zullen betekenen.


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #14 Gepost op: 14 februari 2011, 17:49:45
Als je op tijd vertrekt kun je ook met 100 (of 90) keurig op tijd op je werk zijn, rijd ook nog een stuk relaxter - zeker nu Jensen weggetrapt is bij Veronica  0098.
Als ik geen haast heb dan ga ik echt niet met 136 (ofwel ruim 140 op de teller) rondrijden hoor!! En van het geld dat ik bespaar door zuinig te rijden kan ik morgen mooi wat aandelen Royal Dutch Shell aanschaffen. Dan mag iedereen van mij 180 rijden!!
 098uo
Freude am Fahren


sylvester1986

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 14 februari 2011, 18:27:55
Daarom zijn dagdiensten zo fijn, 5u00 naar het werk rijden en bijna niemand op de weg zien en dan vervolgens lekker doorrijden.
Daardoor kan ik 's ochtends iets langer op bed blijven liggen  :P


sylvester1986

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 14 februari 2011, 18:59:24
Misschien meer veranderingen in de toekomst ??

PVV wil 80 kilometerzones afschaffen

DEN HAAG -  De PVV wil alle 80 km-zones in Nederland afschaffen omdat dat volgens de partij volstrekt zinloos is.

Volgens de PVV is uit onderzoeksresultaten naar dynamische snelheden gebleken dat snelheidsverhogingen nagenoeg geen invloed hebben op milieu en de verkeersveiligheid. Sterker nog: volgens PVV'er De Jong heeft verhoging van 80 naar 100 km/u in proefgebieden ervoor gezorgd dat het aantal voertuigverliesuren sterk is gedaald. "Dit in tegenstelling tot wat de linkse partijen steeds geroepen hebben. Dat is complete onzin", aldus De Jong. Hij pleit er dan ook voor alle 80 km-zones af te schaffen "en wel zo snel mogelijk."

Bron: Telegraaf


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #17 Gepost op: 14 februari 2011, 20:04:09
Ach ja.

130 km i.pvp 120 kilometer.

Weet je wat dat betekent?

Dat je 2 minuten eerder in de file staat. Welk een daadkracht heeft dit kabinet.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #18 Gepost op: 14 februari 2011, 23:15:09
Symboolpolitiek in mijn ogen. Velen staan te juichen dat ze 130 mogen rijden, maar de winst is minimaal. De berekeningen zijn hiervoor al genoemd, dus die ga ik niet herhalen.

Ik moet even spitten, maar ik heb ooit een onderzoek van TNO (geloof ik) gelezen dat de doorstroming het best is bij 70 km/h. Dan zou de capaciteit van wegen het best benut worden.


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #19 Gepost op: 15 februari 2011, 20:52:41
Ik heb eens berekend hoeveel tijdswinst je boekt op een rit vanuit leeuwarden naar amsterdam. Dat is ongeveer 138 km. Wanneer je op alle wegen de maximum snelheid rijdt kom je in de huidige situatie op een gemiddelde snelheid van 103,3 kmh. Bij deze snelheid duurt de rit ongeveer 81 minuten.

In de "nieuwe" situatie waar op bepaalde stukken 130 kmh toegestaan zou zijn: Dan blijft de afstand gelijk. De gemiddelde snelheid neemt maar een heel klein beetje toe. Vgem. is wel 106,2 kmh!!! In dit geval duurt de zelfde rit wel 78 minuten.

Praktisch komt dit neer op een tijdswinst van maar liefst 3 minuten!!! 1 Stoplicht die op rood springt en dag tijdswinst. Is die tijdswinst het extra verstookte brandstof en het extra vervuilde milieu waard?? Gelukkig hebben we politici die erg deskundig zijn op het gebied van verkeer e050 998765 ::).

Dan zou ik de maximumsnelheid iets verder omhoog schroeven dan 130 kmh. Dan levert het teminste "relevante" tijdswinst op. Bijvoorbeed 140 of 160 kmh, of misschien wel tot in de 200 kmh 998765 Dat is pas echte tijdswinst.  

Aanvullend: de meeste personenauto's rijden het zuinigst wanneer de motor 2000 - 3000 rpm draait. Dit komt neer op een snelheid van 70 - 90 kmh.