Persalarm via P2000

Auteur Topic: Persalarm via P2000  (gelezen 314457 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #10 Gepost op: 31 oktober 2010, 14:26:02
Naar mijn mening moet er gewoon een gecentraliseerd beleid komen inzake de persalarmering. Het hoort gewoon in elke regio op dezelde wijze te worden uitgevoerd. Dit oogt zeer rommelig, de ene regio doet het zo, de andere weer op een andere manier. Gewoon een helder, eenduidig beleid zou er gevoerd moeten worden.

Het is toch een beetje raar dat we in sommige regio's binnen 5 minuten weten dat er een schietpartij heeft plaatsgevonden, terwijl we dat in andere regio's pas binnen 2 uur weten.

De macht van de regio's moet ingeperkt worden. Het beleid moet in mijn ogen op centraal (Den Haag) niveau worden vastgesteld en de regio's zouden dat als een soort districten moeten uitvoeren en voortaan dus niet meer zelf moeten kunnen bepalen hoe zij de pers alarmeren.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #11 Gepost op: 31 oktober 2010, 14:30:34
Naar mijn mening moet er gewoon een gecentraliseerd beleid komen inzake de persalarmering. Het hoort gewoon in elke regio op dezelde wijze te worden uitgevoerd. Dit oogt zeer rommelig, de ene regio doet het zo, de andere weer op een andere manier. Gewoon een helder, eenduidig beleid zou er gevoerd moeten worden.

Het is toch een beetje raar dat we in sommige regio's binnen 5 minuten weten dat er een schietpartij heeft plaatsgevonden, terwijl we dat in andere regio's pas binnen 2 uur weten.

De macht van de regio's moet ingeperkt worden. Het beleid moet in mijn ogen op centraal (Den Haag) niveau worden vastgesteld en de regio's zouden dat als een soort districten moeten uitvoeren en voortaan dus niet meer zelf moeten kunnen bepalen hoe zij de pers alarmeren.  

Lees de eerdere berichten, hierover zijn juist afspraken gemaakt. Alleen de invoering gaat een beetje traag, al zijn verschillende regio's voornemens om de P2000-variant binnenkort in gebruik te nemen (zie ook de eerdere berichten)


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #12 Gepost op: 31 oktober 2010, 18:42:37
Lees de eerdere berichten, hierover zijn juist afspraken gemaakt. Alleen de invoering gaat een beetje traag, al zijn verschillende regio's voornemens om de P2000-variant binnenkort in gebruik te nemen (zie ook de eerdere berichten)

Maar gaan dan ook echt alle 25 regio's het P2000 persalarm in gebruik nemen? Dat lijkt me toch niet echt waarschijnlijk. Ik vind dat dus nogal ondoorzichtig. Er kan sowieso nog veel verbeterd worden in de informatievoorziening.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #13 Gepost op: 31 oktober 2010, 18:44:30
Maar gaan dan ook echt alle 25 regio's het P2000 persalarm in gebruik nemen? Dat lijkt me toch niet echt waarschijnlijk.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,19525.msg758194.html#msg758194


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #14 Gepost op: 1 november 2010, 09:05:13
Ja bevoordeeld, de keus is(P2000 zowat gratis) of bevoordeeld een communicator? of een extern bedrijf die wat gaat regelen.
Ben benieuwd of sommige regio's anders hebben gekozen dan P2000
In het verleden werkte Haaglanden met http://www.persalarm.nl/

Maar daar zijn ze dus juist recent vanaf gestapt en naar P2000 toe gegaan.

Peen
Redacteur van


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #15 Gepost op: 4 november 2010, 14:45:28
Wat mij opvalt is dat het per ploeg (supervisor?) verschilt. De een verstuurt elke aanrijding, bij de ander mis ik beknellingen en branden met gewonden. Sommigen tikken er bijzonder veel informatie bij, terwijl anderen puur de door GMS gegenereerde standaard tekst versturen. Dat laatste is natuurlijk het minste wat je kunt verwachten, elke aanvulling is slechts 'extra', maar bepaald consequent is het niet...

Dat was mij ook al opgevallen inderdaad dat het per ploeg héél erg verschilt en dat de ene ploeg de incidentcode mee zend en de ander niet.
Persoonlijk ( vraag me niet waarom ) vind ik het wel fijn dat er een code bij staat dat is toch het 1e waar ik naar kijk eigenlijk.
Ik hoop dat er verbetering in komt de komende tijd en dan bedoel ik het in alle opzichten.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #16 Gepost op: 9 november 2010, 17:37:09
Zo juist emal gehad van Politie Brabant Noord.
Ze zeggen dat ze geen gebruik gaan maken via de manier van P2000,
Maar via de communicator met een pager of een mobiele telefoon.
Maar Communicator via pager lijkt mij toch P2000?

(Duurt nog enkele maanden)
Groetjes,


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #17 Gepost op: 9 november 2010, 18:19:45
Zo juist emal gehad van Politie Brabant Noord.
Ze zeggen dat ze geen gebruik gaan maken via de manier van P2000,
Maar via de communicator met een pager of een mobiele telefoon.
Maar Communicator via pager lijkt mij toch P2000?

(Duurt nog enkele maanden)
Groetjes,
de betreffende personen worden dan via P2000 op de hoogte gebracht van het feit dat zij de communicator kunnen bellen. Dit gaat via p2000, maar de werkelijke info gaat niet via P2000.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #18 Gepost op: 9 november 2010, 18:33:50
de betreffende personen worden dan via P2000 op de hoogte gebracht van het feit dat zij de communicator kunnen bellen. Dit gaat via p2000, maar de werkelijke info gaat niet via P2000.
Er staat of in de email,
Email:

Beste Bernt,
 
Ik zit in een werkgroep die de nieuwe manier van persinformering aan het implementeren is. Het ziet er naar uit dat wij als politie Brabant-Noord geen gebruik gaan maken van P2000 maar van de communicator in samenwerking met een pager of een mobiele telefoon. Maar zover is het nog niet en zal ook nog wel enige maanden duren.
 
Met vriendelijke groet,


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #19 Gepost op: 9 november 2010, 18:48:39
Inderdaad, de informatie zelf gaat dus niet via P2000, maar men krijgt een bericht dat men de communicator moet bellen. Beetje omslachtig, ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen...

Je zou kunnen vragen of het bij die regio bekend is dat diverse regio's voor de P2000 variant hebben gekozen en dat PBN tot dusver de eerste is die (in de nieuwe vorm) voor de communicator kiest.