Persalarm via P2000

Auteur Topic: Persalarm via P2000  (gelezen 319969 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1000 Gepost op: 27 oktober 2015, 18:58:52
Citaat van: CopVR3 link=msg=1380691 date=1445964243
Ach ja politiemensen (die dit werk niet doen voor de centen) worden tegen hun wil, wederom gedwongen om te strijden voor een CAO, omdat er structureel roofbouw plaatsvind.
Die doen dat liever ook niet.
Dat kan dus alleen met acties... en daar zijn een aantal niet blij mee.

Helemaal degenen met commercieel belang zoals media en b.v. deurwaarderskantoren...
Ik snap dat wel en begrip heb ik daar ook voor.

Je kunt de minister bedanken. :-*
Ach, ik heb niet zoveel met politici. En de gemiddelde agent ook niet, zeker niet na afgelopen periode met die beloftes. Maar dat terzijde:

Het gaat niet om het commercieël belang, het gaat om afspraken die zijn gemaakt zodat de pers op de hoogte is over incidenten die destijds afgeschermd werden (C2000). Zeker lokale en regionale krantjes en zenders gaan nog wel eens diep in op zaken en die worden er niet echt rijk van (niet rete-commercieël, dus).


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1001 Gepost op: 27 oktober 2015, 21:35:31
Ze hadden ook de publieksvriendelijke actie kunnen doen. Dus in plaats van te stoppen gaan we ineens wel persalarmen geven. En nog op tijd ook. Voorzien van de juiste info, en op de juiste tijdstippen zoals ooit is afgesproken.

Dat is namelijk iets wat nu nog nooit gebeurd. Dus kan dat prima eens gedaan worden. ;)


Een systeem wat systematisch genegeerd, overgeslagen of onbelangrijk wordt geacht door de centralist niet meer gebruiken als zijnde actie. Je moet maar durven op de meldkamer.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #1002 Gepost op: 4 november 2015, 23:23:27
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1380709 date=1445978131
Ze hadden ook de publieksvriendelijke actie kunnen doen. Dus in plaats van te stoppen gaan we ineens wel persalarmen geven. En nog op tijd ook. Voorzien van de juiste info, en op de juiste tijdstippen zoals ooit is afgesproken.

Dat is namelijk iets wat nu nog nooit gebeurd. Dus kan dat prima eens gedaan worden. ;)


Een systeem wat systematisch genegeerd, overgeslagen of onbelangrijk wordt geacht door de centralist niet meer gebruiken als zijnde actie. Je moet maar durven op de meldkamer.

Ach... ooit wel eens op een meldkamer gewerkt of ook maar gekeken ?

 Als het echt hectisch is, dan wordt het persalarm nog wel eens vergeten. Waarom ? Omdat het niet het meest belangrijke is, op dat moment, om te alarmeren. Dat het er dan bij inschiet, is misschien niet netjes of volgens de afspraken, maar wel begrijpelijk.

Onwil ? Echt niet...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1003 Gepost op: 5 november 2015, 02:27:41
Citaat van: grizz link=msg=1382056 date=1446675807
Ach... ooit wel eens op een meldkamer gewerkt of ook maar gekeken ?

 Als het echt hectisch is, dan wordt het persalarm nog wel eens vergeten. Waarom ? Omdat het niet het meest belangrijke is, op dat moment, om te alarmeren. Dat het er dan bij inschiet, is misschien niet netjes of volgens de afspraken, maar wel begrijpelijk.

Onwil ? Echt niet...

Ik heb wel eens op de meldkamer gekeken. Nooit gewerkt.
Vanuit huis kan ik uiteraard niet volgen hoe druk het is op de meldkamer.
Ik snap ook wel dat qua werk erg verschillend is. Soms dagen rustig en soms ineens heel druk, en heb daar ook begrip voor.

Maar als ik dan kijk hoe vaak het persalarm gegeven wordt, en hoe vaak niet, is er sprake van een systematisch probleem.
Hoevaak is het echt hectisch op een meldkamer? Als ik zie dat het persalarm ongeveer 50/50 werkt, dan is er sprake van een structurele overbelasting van de meldkamer.

Hoeveel werk is het eigenlijk om een persalarm te geven, en wordt je daar door de computer nog aan herinnerd op enige manier tijdens het werk?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1004 Gepost op: 5 november 2015, 08:32:11
Het OC in mijn parochie is gemiddeld gezien inderdaad overbelast.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #1005 Gepost op: 5 november 2015, 15:54:47
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1382089 date=1446686861
Ik heb wel eens op de meldkamer gekeken. Nooit gewerkt.
Vanuit huis kan ik uiteraard niet volgen hoe druk het is op de meldkamer.
Ik snap ook wel dat qua werk erg verschillend is. Soms dagen rustig en soms ineens heel druk, en heb daar ook begrip voor.

Wat veel mensen niet zien, is dat ondanks het misschien rustig is qua meldingen er nog een hoop andere zaken doorgang vinden. Deze lopen vaak via het OC. Als je daar met een normale bezetting zit en er komt niemand bij ivm de landelijke reorganisatie, dan schieten er inderdaad zaken bij in. Niet netjes, wel begrijpelijk.

Maar als ik dan kijk hoe vaak het persalarm gegeven wordt, en hoe vaak niet, is er sprake van een systematisch probleem.
Hoevaak is het echt hectisch op een meldkamer? Als ik zie dat het persalarm ongeveer 50/50 werkt, dan is er sprake van een structurele overbelasting van de meldkamer.

Het is vaker dan je denkt echt hectisch op de meldkamer. Het is vaak hollen of stilstaan. Als je stil staat heb je aan een persalarm niks. Er gebeurd dan nl ook niets. Het zijn juist de momenten van een incident dat je het al druk genoeg hebt. Dan schiet, zoals ik al eerder zei, een pers-alarm er bij in. Nogmaals, niet zoals het hoort, maar wel begrijpelijk. Daarbij structurele overbelasting ? Ik ga daar niets over zeggen. Maar mijn vorige reaktie zegt genoeg denk ik.  

Hoeveel werk is het eigenlijk om een persalarm te geven, en wordt je daar door de computer nog aan herinnerd op enige manier tijdens het werk?

Het is niet veel werk. Over het algemeen een aantal muisklikken. Maar buiten je normale scherm om, en je moet er even tijd voor hebben om de alarmeringstekst te bekijken, is het net iets wat je soms vergeet. Je zou er aan herinnerd kunnen worden als je m wegzet in de takenlijst. Maar dat is bij ons nog niet gebeurd.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #1006 Gepost op: 17 december 2015, 21:43:40
Over een tijdig persalarm gesproken:
18:00:49 17-12-15   GROUP-1   A1 (Directe inzet: dia) AMBU LFL02 Slaak 3061CS Rotterdam ROTTDM bon 111798
1420059MKA Rotterdam-Rijnmond (Traumaheli Lifeliner 2 / MMT 902)
p2kflex
18:00:13 17-12-15-ALPHA-PRIO 1 TS903 Slaak 34 Rotterdam Ass-AMBU Vak: 5994160
1400311BRW Rotterdam-Rijnmond (Rotterdam Bosland) (Kazernealarm)
p2kflex
18:04:30 17-12-15-ALPHA-Reanimatie 1 Slaak 34 ROTTDM
1430055Politie Rotterdam-Rijnmond (VOA)


19:17:38 17-12-15   GROUP-2   Reanimatie nav aanrijding 1 Slaak 34 ROTTDM so is overleden Politie doet onderzoek
1430020Politie Eenheid Rotterdam (PersInfo Rotterdam-Rijnmond)
1430066Politie Rotterdam-Rijnmond (Persvoorlichting)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1007 Gepost op: 18 december 2015, 00:30:07
Was inderdaad weer lekker vlot  98uiye
Je zou door dit soort nalatigheid bewijzen van spreken op elke reanimatie melding maar gaan rijden wil je een artikel en foto's kunnen maken.

Er moet echt nog heel veel verbeteren wat persalarmeringen betreft. Tenzij je in elke straat of wijk een volger hebt die je info wilt en kan geven.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #1008 Gepost op: 18 december 2015, 06:39:08
Citaat van: grizz link=msg=1382197 date=1446735287

Eerst de hulpdiensten naar de plaats ongeval. Dan andere zaken die van belang zijn van t ongeval en dan het pers alarm. Van een fotograaf ter plaatse heeft het slachtoffer niet veel maar aan een ambulance / brandweer / politie wel. En hier mee wil ik zeker niet zeggen dat ik tegen een perspiep ben maar wel tegen het gezeur omdat ie te laat is. De MK doet zijn best maar kan niet alles tegelijk en daar hebben we het mee te doen.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #1009 Gepost op: 18 december 2015, 10:10:16
Citaat van: jasir link=msg=1392627 date=1450417148
Eerst de hulpdiensten naar de plaats ongeval. Dan andere zaken die van belang zijn van t ongeval en dan het pers alarm. Van een fotograaf ter plaatse heeft het slachtoffer niet veel maar aan een ambulance / brandweer / politie wel. En hier mee wil ik zeker niet zeggen dat ik tegen een perspiep ben maar wel tegen het gezeur omdat ie te laat is. De MK doet zijn best maar kan niet alles tegelijk en daar hebben we het mee te doen.

Het is simpel jasir, mensen kunnen er voor of er tegen zijn, maar afspraak is afspraak.