Persalarm via P2000

Auteur Topic: Persalarm via P2000  (gelezen 314570 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Citaat van: Haageneesch link=msg=1438006 date=1469121809
Ik hoef niet uit te leggen dat dit complimenten verdient... Het gaat steeds beter in DH met het persalarm, en met regelmatig zaken die niet op de 'verplicht pageren' lijst staan. Ongevallen materieel met file tot gevolg, extra toevoegingen bij (al gepagerde) incidenten, en dus ook bovenstaande.  O0

Mooi dat het daar de goede kant op gaat, hier wordt het als maar slechter (regio 17). Meermaals wel berichten op Twitter die afkomstig zijn van de politie, maar geen persalarmen.


ColinC

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 379
  • Hoi =)
    • Website
Reactie #1031 Gepost op: 22 juli 2016, 18:12:18
Heb het idee dat die telefonische OOV alerts ook niet zo veel meer voorstellen. De laatste tijd gaan oproepen nagenoeg tegelijk met de tweets op hun twitteraccount.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #1032 Gepost op: 23 juli 2016, 11:31:21
De laatste tijd merk ik dat ze in Apeldoorn (MON, NO-Gelderland + IJsselland) soms ook nog wel eens persalarmeringen niet versturen en / of veel later zijn. Recent nog een ongeval met twee politiemotoren en letsel, geen persalarm. Of een ongeval waarbij de VOA al met het onderzoek bezig is als ik ter plaatse kom. Of gisteravond, een gewapende overval in Harderwijk. Het wisselt enorm, motivatieprobleempje bij enkele centralisten?

Hoe dan ook, het klachtenformulier zie ik de laatste weken vaker dan te voren. Ongeveer 75% van de klachten blijkt terecht volgens voorlichting. (Alhoewel ik zelf het idee heb dat het 90% moet zijn, minstens)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1033 Gepost op: 23 juli 2016, 11:43:49
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1438350 date=1469266281
Ongeveer 75% van de klachten blijkt terecht volgens voorlichting. (Alhoewel ik zelf het idee heb dat het 90% moet zijn, minstens)
Die 75% geloof ik wel. Maar welke redenen worden aangegeven bij die 25% onterechte? Niet te laat genoeg, of niet op de lijst, of... ?


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #1034 Gepost op: 23 juli 2016, 13:04:28
Meeste  fotografen hebben toch wel meerdere codes hun pager staan,  persalarm of niet, missen doen ze het meeste toch niet  ^-^
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1035 Gepost op: 23 juli 2016, 13:22:12
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1438350 date=1469266281
Hoe dan ook, het klachtenformulier zie ik de laatste weken vaker dan te voren. Ongeveer 75% van de klachten blijkt terecht volgens voorlichting. (Alhoewel ik zelf het idee heb dat het 90% moet zijn, minstens)

Dan mag je blij zijn dat je een reactie krijgt van persvoorlichting want in Rotterdam en Amsterdam heeft men de arrogantie om niet te reageren en als men al reageert dan is de reactie wel zo verdomde slecht dat ik de slappe lach er van krijg.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #1036 Gepost op: 23 juli 2016, 15:11:30
Meeste  fotografen hebben toch wel meerdere codes hun pager staan,  persalarm of niet, missen doen ze het meeste toch niet  ^-^
Ligt aan de regio. Ene regio zit TR wel op de pager en andere niet. Als hier een overval is en komt geen persalarm houd t op.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk



Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1037 Gepost op: 23 juli 2016, 16:44:25
Citaat van: pompbediende link=msg=1438360 date=1469271868
Meeste  fotografen hebben toch wel meerdere codes hun pager staan,  persalarm of niet, missen doen ze het meeste toch niet  ^-^
Tsja; twee ambulances naar een woning (straat + huisnummer) zonder toevoeging 'thv' of 'to' (ter hoogte van of tegenover) kan een reanimatie zijn, maar ook een steekincident of schietpartij. Maar ook twee mensen die van de drugs bezwijken. Ja ik heb meerdere codes in de pager staan, maar ik ga echt niet alle ambulancemeldingen afrijden. Want ook hier worden niet alle steek- en/of schietincidenten gepagerd.

Een dag later kan ik dan twee ambulances wel verklaren, als ik in P2000 terugzoek na een persbericht over een dodelijk schietincident in een woning.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #1038 Gepost op: 23 juli 2016, 23:54:24
Citaat van: Haageneesch link=msg=1438352 date=1469267029
Die 75% geloof ik wel. Maar welke redenen worden aangegeven bij die 25% onterechte? Niet te laat genoeg, of niet op de lijst, of... ?
Steekpartij laatst in Zwolle, kwam in eerste instantie als steekpartij binnen bij de meldkamer, maar bij het uitvragen bleek het slechts een vechtpartij zonder steekwonden. De Stentor nam het toch over als 'steekpartij', ondanks dat dat het volgens voorlichting niet was. Geen persalarm nodig dus.

Of: een ongeval letsel, waarbij een man ten val kwam. Politie vraagt later via persbericht naar getuigen. Geen persalarm, omdat de man eerst zelf naar de huisartsenpost is gegaan en daarna zich pas gemeld heeft bij de politie.

Maar het kan ook andersom: een melding van een ongeval, waarbij wij zelf gezien hebben dat de ambulance met spoed ter plaatse is gekomen. Verklaring voorlichting: man is slechts meegegaan voor controle naar het ziekenhuis, maar op de meldkamer is de melding niet als 'ongeval letsel' aangemaakt, ondanks dat de ambulance met spoed ter plaatse is gekomen. In mijn ogen wel persalarm waardig dus, maar daar denkt voorlichting anders over. Tja. Dit was al de 2de keer in korte tijd dat dit gebeurde (wel ambu met spoed, geen letsel melding in GMS...)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1039 Gepost op: 24 juli 2016, 19:13:56
p2kflex
20:24:56 21-07-16-ALPHA-A1 Daal en Bergselaan/De Savornin Lohmanlaan DHG : 15119 Ritnr: 117310
1520019MKA Haaglanden (Ambu 15-119)
p2kflex
20:29:50 21-07-16GROUP-1A1 AMBU LFL02 Daal en Bergselaan 's-Gravenhage SGRAVH bon 67352
1420059MKA Rotterdam-Rijnmond (Traumaheli Lifeliner 2 - Rotterdam)
1420999MKA Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode)
p2kflex
20:48:41 21-07-16-ALPHA-Prio 1 Daal en Bergselaan/De Savornin Lohmanlbegon als gevallen fietser, blijkt nu aanrijding met letsel
1530875Politie Eenheid Den Haag (PersInfo Haaglanden)


Ik stond elders in de regio mee te luisteren op de portofoon. Een eenheid van een dichtbij gelegen bureau moest met toestemming naar bovenstaand adres. Later ging er een eenheid mee om 'de heli op te vangen'. M.a.w.: Een melding 'gevallen fietser' is niet perspiep-waardig en terecht niet (direct) gepagerd. Maar een minuut nadat de eenheid ter plaatse om bureau verkeer vroeg want 'is toch aanrijding' kwam het persalarm.

Uiteraard ook gemeld bij mijn contactpersoon bij voorlichting. Want ik ben dan wel de eerste die roept als het fout gaat, maar daarbij hoort ook de verantwoordelijkheid om te roepen als het (spontaan) beter gaat. Of dat nu eenmalig of structureel is.