Persalarm via P2000

Auteur Topic: Persalarm via P2000  (gelezen 324584 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #1120 Gepost op: 17 november 2016, 00:33:22
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1461716 date=1479325561
Het is inderdaad erg jammer dat er wel de tijd genomen wordt om een burgernet de deur uit te doen (inspreken, typen, enz.) maar een persalarm lukt niet.
In het kader van een snelle opsporing van de verdachten is Burgernet wel wat belangrijker dan een persalarm.
Maar ik begrijp de frustratie van de pers. Wat ik begreep bij mijn bezoek aan een meldkamer staat de melding al automatisch gegenereerd klaar in GMS en hoeft er alleen "een klikje" gegeven te worden om de melding er via P2000 uit te laten gaan.
Kwestie van 2 seconden werk.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #1121 Gepost op: 17 november 2016, 00:34:07
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1461716 date=1479325561
Het is inderdaad erg jammer dat er wel de tijd genomen wordt om een burgernet de deur uit te doen (inspreken, typen, enz.) maar een persalarm lukt niet.
Het lijkt mij dat een Burgernetbericht altijd moet leiden naar een Persalarm. Het zal toch niet zo moeilijk zijn om dit te automatiseren.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #1122 Gepost op: 17 november 2016, 00:36:43
Citaat van: Pleegkundige link=msg=1461753 date=1479339202
In het kader van een snelle opsporing van de verdachten is Burgernet wel wat belangrijker dan een persalarm.
Maar ik begrijp de frustratie van de pers. Wat ik begreep bij mijn bezoek aan een meldkamer staat de melding al automatisch gegenereerd klaar in GMS en hoeft er alleen "een klikje" gegeven te worden om de melding er via P2000 uit te laten gaan.
Kwestie van 2 seconden werk.
Persalarm is m.i. wel degelijk belangrijk. Niet alleen om de pers te informeren, maar ook omdat de pers kan helpen door snel te publiceren. In veel gevallen breng ik eerst de redactie op de hoogte en ga daarna de straat op om mee te zoeken en eventueel een foto te maken.


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #1123 Gepost op: 17 november 2016, 00:41:38
Citaat van: Ko van Leeuwen link=msg=1461755 date=1479339403
Persalarm is m.i. wel degelijk belangrijk. Niet alleen om de pers te informeren, maar ook omdat de pers kan helpen door snel te publiceren. In veel gevallen breng ik eerst de redactie op de hoogte en ga daarna de straat op om mee te zoeken en eventueel een foto te maken.
Ik ontken ook niet dat persalarm niet belangrijk is. Maar dat Burgernet voorrang heeft vind ik meer dan logisch. Daar bereik je veel meer mensen mee, ook mensen die in de buurt zijn van het incident en zodoende snel kunnen anticiperen en waarnemen n.a.v. het bericht.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #1124 Gepost op: 17 november 2016, 00:46:19
Citaat van: Pleegkundige link=msg=1461756 date=1479339698
Ik ontken ook niet dat persalarm niet belangrijk is. Maar dat Burgernet voorrang heeft vind ik meer dan logisch. Daar bereik je veel meer mensen mee, ook mensen die in de buurt zijn van het incident en zodoende snel kunnen anticiperen en waarnemen n.a.v. het bericht.
Dat ben ik met je eens. Bovendien geeft Burgernet meer info. Maar wat mij betreft wel de koppeling naar het Persalarm. Nu is het een rommeltje. Soms geen bericht, soms alleen via de app, en soms alleen via twitter.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1125 Gepost op: 17 november 2016, 09:19:56
Citaat van: Pleegkundige link=msg=1461753 date=1479339202
In het kader van een snelle opsporing van de verdachten is Burgernet wel wat belangrijker dan een persalarm.
Maar ik begrijp de frustratie van de pers. Wat ik begreep bij mijn bezoek aan een meldkamer staat de melding al automatisch gegenereerd klaar in GMS en hoeft er alleen "een klikje" gegeven te worden om de melding er via P2000 uit te laten gaan.
Kwestie van 2 seconden werk.
Klopt. Twee klikken: Eéntje om het persalarm klaar te zetten, en ééntje om te versturen. Tussen de twee klikken in kan de tekst worden aangepast, maar dat is veelal niet nodig.


Rojod

  • ZZP'er
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Reactie #1126 Gepost op: 24 november 2016, 00:37:38
Is het geen idee om een speciale capcode te maken voor persalarm, zoals bijvoorbeeld gebeurd bij verbonden fotografen?
Dat in GMS naast de normale eenheden gewoon de eenheid 'persalarm' wordt gepiept?
Hoe komt het dat met de huidige 'politie persalarm capcode' er zoveel moeite moet worden gedaan, dus minder gebeurd?


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1127 Gepost op: 24 november 2016, 01:53:33
Citaat van: Rojod link=msg=1462764 date=1479944258
Is het geen idee om een speciale capcode te maken voor persalarm, zoals bijvoorbeeld gebeurd bij verbonden fotografen?
Speciale capcode? Er is al een capcode voor het persalarm per regio (En in sommige meerdere want groot gebied). Hoeveel onderverdelingen wil je maken?
Citaat van: Rojod link=msg=1462764 date=1479944258
Dat in GMS naast de normale eenheden gewoon de eenheid 'persalarm' wordt gepiept?
Het persalarm is geen 'eenheid' want wordt niet ergens aan gekoppeld.
Citaat van: Rojod link=msg=1462764 date=1479944258
Hoe komt het dat met de huidige 'politie persalarm capcode' er zoveel moeite moet worden gedaan, dus minder gebeurd?
Daar zijn drie redenen voor. Meest voorkomende reden: de centralist heeft grotendeels geen flauw idee wat/wanneer/hoe er wel/niet gepagerd moet worden en is niet op de hoogte van de afspraken. Ja, aanrijdingen, maar de rest...

Andere twee: De centralist weet het wel, maar wil niet pageren, en de centralist vergeet het/komt er door superdrukte even niet aan toe.


NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #1128 Gepost op: 24 november 2016, 04:35:42
Zuid-Limburg heeft ook een persalarm, wordt maar heel af en toe gebruikt. Meestal zoals hierboven vermeld. Maar daarnaast voelt waarschijnlijk niet iedere centralist er iets voor om een persalarm te versturen, voor sommige dingen ook maar beter ook.
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1129 Gepost op: 24 november 2016, 14:15:07
Citaat van: NicoHeerlen link=msg=1462769 date=1479958542
voor sommige dingen ook maar beter ook.
Bijzondere uitspraak. Klinkt als 'de politie hoeft zich niet aan de afspraken te houden als het niet uitkomt'. Lekker betrouwbare overheidsinstelling dus.