Persalarm via P2000

Auteur Topic: Persalarm via P2000  (gelezen 314405 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

ColinC

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 379
  • Hoi =)
    • Website
Reactie #1150 Gepost op: 28 december 2016, 10:55:54
Ik zit in Oost Nederland en heb een periode ook klachten doorgegeven (8 in totaal).
Van de in totaal 8:
- 3 waren terecht
- 3 waren onterecht (waarvan ik er twee betwistte omdat deze werd teruggekoppeld met "geen gewonden" dus niet op de perslijst, terwijl dit wel het geval was, daar wordt helaas niet meer op gereageerd)
- En van 2 heb ik geen reactie mogen vernemen (1 ivm andere regio, en ander geen reactie.)

Allereerst mijn complimenten dat er (bijna) op elke klacht een terugkoppeling werd gegeven.
Ook wij hebben toen geklaagd over de foto's van de politie op Facebook die constant werd overgenomen door media, hierdoor stonden wij machteloos. (Overigens een verhelderend antwoord op gekregen.  O0 )
Inmiddels neemt dat af en lijkt de juiste balans te zijn gevonden.  O0

Ik merk dat het langzaam maar zeker iets beter gaat met de persalarmeringen, ooit komen we er wel. Maar we zijn er nog lang niet.
Gezien de reactie vermoed ik wel dat men er actief mee bezig is, dus ik vertrouw op een goede afloop.

Overigens blijf ik het bijzonder jammer vinden dat alles nu op 1 capcode is gegooid. Wij zitten in de Kop van Overijssel en hebben er geen baat bij om meldingen uit Deventer en Zwolle te ontvangen wat soms erg storend is.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1151 Gepost op: 28 december 2016, 14:56:40
Citaat van: ColinC link=msg=1469318 date=1482918954
Ik zit in Oost Nederland en heb een periode ook klachten doorgegeven (8 in totaal).
8 klachten in 'een hele periode'? Hoe lang was die periode? Een week of 4 maanden? In de eenheid Den Haag doen we er zo'n 100 per maand....
Citaat van: ColinC link=msg=1469318 date=1482918954
Allereerst mijn complimenten dat er (bijna) op elke klacht een terugkoppeling werd gegeven.
Dat moet ik hier nog zien gebeuren. Afgelopen jaar 7 antwoorden op honderden klachten.........


ColinC

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 379
  • Hoi =)
    • Website
Reactie #1152 Gepost op: 28 december 2016, 15:16:54
Citaat van: Haageneesch link=msg=1469358 date=1482933400
8 klachten in 'een hele periode'? Hoe lang was die periode? Een week of 4 maanden? In de eenheid Den Haag doen we er zo'n 100 per maand....Dat moet ik hier nog zien gebeuren. Afgelopen jaar 7 antwoorden op honderden klachten.........

Niet zo heel gek lang, eerste was 13-8, laatste 7-10.

En dat merk ik bij Noord Nederland. Daar wordt ook geen terugkoppeling gegeven. (Fijn als je in een gebied woont met 3 verschillende politieregio's om je heen.)


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #1153 Gepost op: 28 december 2016, 18:29:10
Citaat van: Haageneesch link=msg=1469358 date=1482933400
8 klachten in 'een hele periode'? Hoe lang was die periode? Een week of 4 maanden? In de eenheid Den Haag doen we er zo'n 100 per maand....Dat moet ik hier nog zien gebeuren. Afgelopen jaar 7 antwoorden op honderden klachten.........
Daar zit ambulance niet op P2000, dus lastig klachten sturen als er niks komt


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #1154 Gepost op: 28 december 2016, 19:56:59
Citaat van: ColinC link=msg=1469318 date=1482918954
Overigens blijf ik het bijzonder jammer vinden dat alles nu op 1 capcode is gegooid. Wij zitten in de Kop van Overijssel en hebben er geen baat bij om meldingen uit Deventer en Zwolle te ontvangen wat soms erg storend is.
Ik vond dit ook storend en heb de app "112 NL Pro" op mijn smartfone gezet. In die app kun je onbeperkt capcodes instellen en ook drie locaties instellen (Actuele locatie en twee extra locaties) op basis van je woonplaats, adres of postcode. Daarbij stel je ook een straal in qua kilometers daaromheen.
De pager gaat bij mij nu kort (twee seconden) af op de perscode en enkele seconden later geeft mijn telefoon een piepje als het binnen de door mij ingestelde regio is.
Werkt bij mij uitstekend zo.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


ColinC

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 379
  • Hoi =)
    • Website
Reactie #1155 Gepost op: 28 december 2016, 22:27:31
Citaat van: Pleegkundige link=msg=1469391 date=1482951419
Ik vond dit ook storend en heb de app "112 NL Pro" op mijn smartfone gezet. In die app kun je onbeperkt capcodes instellen en ook drie locaties instellen (Actuele locatie en twee extra locaties) op basis van je woonplaats, adres of postcode. Daarbij stel je ook een straal in qua kilometers daaromheen.
De pager gaat bij mij nu kort (twee seconden) af op de perscode en enkele seconden later geeft mijn telefoon een piepje als het binnen de door mij ingestelde regio is.
Werkt bij mij uitstekend zo.

Die app gebruik ik ook  O0 Maar de codering laat soms de wensen te over. Dan krijg je een hele andere locatie dan wat het daadwerkelijk moet zijn.
Of hij verandert plaatsnamen in iets anders. Dus ik vertrouw er niet 100% op, maar het is wel handig als een backup of om snel te navigeren.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1156 Gepost op: 28 december 2016, 22:56:44
Citaat van: ComPolOostNL link=msg=1469202 date=1482836104

Foto’s wijkagenten
En dan zijn er nog de 19 klachten over twitterende wijkagenten. Daarbij valt nog wel eens de term broodroof, maar klagers krijgen van mij stelselmatig hetzelfde antwoord: onze lijn is dat, indien wijkagenten foto’s maken van het werk vanaf locaties waar iedereen kan komen, wij hier niet tegen in zullen gaan. Het hoort bij onze filosofie dat wijkagenten via twitter de burgers informeren over het politiewerk (en foto’s horen daar anno 2016 nu eenmaal bij). Het wordt echter een ander verhaal als de foto’s worden gemaakt op plaatsen waar burgers en journalisten niet mogen komen. Uiteraard stimuleren we het gebruik van watermerken.

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik het mooi vind dat je hier openheid van zaken geeft en dat jullie reageren op klachten die zijn binnen gekomen zijn. Dit is iets waar heel veel eenheden zoals Rotterdam in mijn geval een heel groot voorbeeld aan kan nemen want die hebben de arrogantie om helemaal niet te reageren.

Maar nu even over het citaat. Daar ben ik het niet helemaal of helemaal niet mee eens eerlijk gezegd.
En dat is mede op basis van onderstaande tweet van iemand die een WOB-verzoek heeft ingediend en een stuk uit jullie "Richtlijn omtrent twitter voor agenten" laat zien.

Leroy Mulder @leroy210
@PolitieLagemaat @mediabelangen ter aanvulling uit jullie eigen richtlijnen:



14:59 uur · 19 Dec 2016 · Twitter for iPhone

Hier in staat dus duidelijk dat het NIET de bedoeling is om de media van (gratis) foto's te voorzien.
Het lijkt mij dus dat jullie geen foto's van incidenten mogen plaatsen op Twitter (en ik denk dat die lijn ook voor Facebook moet gelden) als er een persalarm is gegeven en er dus ook pers foto's maakt van het incident. En als jullie foto's willen plaatsen op Twitter en eventueel Facebook dat er een aantal uren tussen zal moeten zitten zodat de pers de foto's kan leveren aan de media. Nu gebeurd het nog met grote regelmaat dat de media gratis foto's van de politie gebruikt i.p.v. van de mensen die op het persalarm zijn afgekomen. En ja dan vind ik het niet gek dat ze jullie betichten van broodroof want dat is het ook niet meer maar zeker ook niet minder.

Verder zeg je Uiteraard stimuleren we het gebruik van watermerken. echter is er gewoon een keiharde afspraak gemaakt met de NVJ dat jullie watermerken zouden gaan plaatsen. Zie https://www.nvj.nl/nieuws/politie-gaat-eigen-foto%E2%80%99s-watermerken dus zeg ik op mijn beurt jullie moeten het niet stimuleren maar gewoon zeggen dit zijn de afspraken en daar houdt jij je gewoon aan. Even kort door de bocht gezegd. Waarbij ik wel moet opmerken dat de watermerken die ik tot nu toe in de sommige foto's gezien heb wel zodanig slecht zijn. Dat ze soms niet eens gelijk opvallen en als ze al opvallen dat ze de foto totaal niet oninteressant maken voor de media. Dit omdat ze in een hoek van een foto staan. Het watermerk zou wat mij betreft midden in de foto moeten staan en veel overheersender waardoor het de foto voor de media echt verziekt.

Dus ja mooi dat je jullie ervaringen hier deelt maar op deze punten is er ook bij jullie nog werk aan de winkel wat mij betreft.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


ComPolOostNL

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
    • Politie
Reactie #1157 Gepost op: 29 december 2016, 11:04:35
De primaire doelstelling achter het plaatsen van foto's op social media is natuurlijk niet het verstrekken van foto's aan media. Dat is onze taak helemaal niet.

Anno 2016 (bijna 2017) hebben we allemaal -ook organisaties als de politie- eigen middelen om te communiceren met burgers en bedrijven. En informeren doe je niet alleen met woorden maar zeker ook met beelden die soms meer zeggen dan woorden. Die tijdgeest kunnen wij niet meer in de fles krijgen.

Waar je ons aan mag houden is dat wij onze afspraken nakomen en je mag ons er op aanspreken als dat naar jouw mening niet gebeurt. Dat geldt ook voor het gebruik van het watermerk.
Het woordje stimuleren gebruik ik omdat je wel iets kan verplichten, maar dat daarmee natuurlijk niet alles is geregeld; het gaat niet vanzelf en dat vraagt om permanente waakzaamheid en voortdurend stimuleren.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #1158 Gepost op: 30 december 2016, 09:28:11
Citaat van: Pleegkundige link=msg=1469391 date=1482951419
Ik vond dit ook storend en heb de app "112 NL Pro" op mijn smartfone gezet....

Is dat de officiële benaming? Zie hem nl. niet in de App store. :)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1159 Gepost op: 30 december 2016, 11:06:34
Met Oud&Nieuw in het verschiet ben ik (heeeel erg) benieuwd hoeveel persalarmen er gaan komen voor 'ontploffing met gewonden'. Van vorig jaar kan ik mij er, eh, 0 herinneren. Wellicht dat er dit jaar toch ergens in Nederland 1 wordt gegeven.