Persalarm via P2000

Auteur Topic: Persalarm via P2000  (gelezen 313265 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #310 Gepost op: 17 maart 2011, 15:26:53
Niets is onmogelijk je zou kunnen denken om in de software het knopje alarmeren te (ont)koppelen en het geheel via het knopje verzenden te regelen.
Dus nee niet bij aannemen maar bij verzenden, dus de pers krijgt hem dan gelijk met de eenheden op straat.

Het zou dan wel handig zijn als de centralist ook allarmeerd als het naderhand niks blijkt te zijn. (of niks merkwaardigs) Utrecht bijvoorbeeld allarmeert geregeld voor aanrijdingen met letsel die dan een gevallen fietser oid zijn, met zo goed als geen letsel. voor de pers dus niks aan de hand. dat kan je voorkomen als je pas gaat allarmeren nadat er een eenheid terplaatse is.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #311 Gepost op: 17 maart 2011, 15:27:50
Niets is onmogelijk je zou kunnen denken om in de software het knopje alarmeren te (ont)koppelen en het geheel via het knopje verzenden te regelen.

GMS aanpassen voor de pers? Wat een idee! :)


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Reactie #312 Gepost op: 17 maart 2011, 15:41:52
Het zou dan wel handig zijn als de centralist ook allarmeerd als het naderhand niks blijkt te zijn. (of niks merkwaardigs) Utrecht bijvoorbeeld allarmeert geregeld voor aanrijdingen met letsel die dan een gevallen fietser oid zijn, met zo goed als geen letsel. voor de pers dus niks aan de hand. dat kan je voorkomen als je pas gaat allarmeren nadat er een eenheid terplaatse is.

Wie bepaald of ies belangrijk is? voor de telegraaf is een gevallen fietser niet belangrijk maar voor de journalist van het plaatselijke sufferdje wel. Beide behoren tot de pers.
Als je achteraf gaat alarmeren zijn er weer mensen die klagen dat het te laat is

Gisteravond (15-03) Rond 20:30 een politiewagen met spoed richting de Ceintuurbaan in Harderwijk... Omstreeks 20:55 werd de brandweer gealarmeerd en 20:56 kwam de persalarmering. Toen ik ter plaatse kwam (5 minuutjes na alarmering brandweer) Stond het zwaar beschadigde voertuig al op de sleepwagen.

Als er zo laat word gealarmeerd voor persinfo.. wat is dan de meerwaarde?
Oke ik begrijp van: Anders had je het helemaal niet geweten, maar nu kom je in principe ook voor niks.

we kunnen dus concluderen dat de centralist het nooit goed doet ;)
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #313 Gepost op: 17 maart 2011, 15:49:14
Wie bepaald of ies belangrijk is? voor de telegraaf is een gevallen fietser niet belangrijk maar voor de journalist van het plaatselijke sufferdje wel. Beide behoren tot de pers.
Als je achteraf gaat alarmeren zijn er weer mensen die klagen dat het te laat is

Dat is zo, maar je zou er ook voor kunnen kiezen direct te allarmeren en dan een tijdje later een nader bericht te geven met wat meer info. Of indien de situatie direct duidelijk is meteen meer info geven (ik weet niet hoe dat technisch werkt) bijvoorbeeld door in de melding te vermelden: gevallen fietser of auto over de kop dat scheelt al heel veel denk ik.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #314 Gepost op: 17 maart 2011, 15:50:52
Het zou dan wel handig zijn als de centralist ook allarmeerd als het naderhand niks blijkt te zijn. (of niks merkwaardigs) Utrecht bijvoorbeeld allarmeert geregeld voor aanrijdingen met letsel die dan een gevallen fietser oid zijn, met zo goed als geen letsel. voor de pers dus niks aan de hand. dat kan je voorkomen als je pas gaat allarmeren nadat er een eenheid terplaatse is.
Dat is de stomste opmerking die ik ooit in dit kader gehoord heb!!

Jij zegt dus dat de politie uit moet maken of iets 'nieuwswaardig' is?

Het eerste wat je zegt (tweede melding dat het allemaal wel meevalt of meer details) zou nog kunnen. Maar ik pas er voor om de politie uit te laten maken wat 'nieuwswaardig' is. Ook een klein ongeval kan dat zijn. De locatie, de omstandigheden, het soort voertuig of zelfs de persoon (burgemeester struikelt over gemeentelijke stoeprand) kan nieuwswaardig zijn.

Bovendien, juist de eerste minuten na het arriveren van de eerste eenheid heeft de politie ter plaatse en de centralist misschien wel wat anders aan hun kop.

Als niet wilt rijden op kleine meldingen kan je beter je pager aan de wilgen hangen.


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Reactie #315 Gepost op: 17 maart 2011, 15:55:35
Dat is zo, maar je zou er ook voor kunnen kiezen direct te allarmeren en dan een tijdje later een nader bericht te geven met wat meer info. Of indien de situatie direct duidelijk is meteen meer info geven (ik weet niet hoe dat technisch werkt) bijvoorbeeld door in de melding te vermelden: gevallen fietser of auto over de kop dat scheelt al heel veel denk ik.
de centralist is er niet voor om nadere gegevens te verstrekken. Dat is voor de afdeling voorlichting.
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #316 Gepost op: 17 maart 2011, 15:56:31
Dat is de stomste opmerking die ik ooit in dit kader gehoord heb!!

Jij zegt dus dat de politie uit moet maken of iets 'nieuwswaardig' is?

Het eerste wat je zegt (tweede melding dat het allemaal wel meevalt of meer details) zou nog kunnen. Maar ik pas er voor om de politie uit te laten maken wat 'nieuwswaardig' is. Ook een klein ongeval kan dat zijn. De locatie, de omstandigheden, het soort voertuig of zelfs de persoon (burgemeester struikelt over gemeentelijke stoeprand) kan nieuwswaardig zijn.

Bovendien, juist de eerste minuten na het arriveren van de eerste eenheid heeft de politie ter plaatse en de centralist misschien wel wat anders aan hun kop.

Als niet wilt rijden op kleine meldingen kan je beter je pager aan de wilgen hangen.


Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat men soms iets meer info mag geven van mij. 10 kilometer rijden voor een gevallen fietser is misschien niet de moeite terwijl dat het wel is als er een auto op z'n kop logt.

en met niks of niks merkwaardigs bedoel ik dus ook valse/loze meldingen etc.
heb ik namelijk al eens meegemaakt, persalarm na 3(!) minuten terplaatse en niks te zien.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #317 Gepost op: 17 maart 2011, 16:17:13
en met niks of niks merkwaardigs bedoel ik dus ook valse/loze meldingen etc.
heb ik namelijk al eens meegemaakt, persalarm na 3(!) minuten terplaatse en niks te zien.
Elk voordeel heeft zijn nadeel. Een 100% score had je in het verleden en en zal je in de toekomst ook niet krijgen.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #318 Gepost op: 17 maart 2011, 16:36:19
GMS aanpassen voor de pers? Wat een idee! :)
Dat gaat weer geld kosten  :P :P
Hadden ze dat niet eerder kunnen bedenken bij de IT of bij de uitbesteding  998765 998765
Misschien kunnen ze de 2 knoppen aan elkaar vastzetten  ;D ;D ;D
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #319 Gepost op: 17 maart 2011, 16:57:26
Zeeland gaat april niet halen, is verplaatst naar mei..