Persalarm via P2000

Auteur Topic: Persalarm via P2000  (gelezen 313275 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #340 Gepost op: 22 maart 2011, 20:04:00
Omdat ze meer te doen hebben dan persinfo'tjes te sturen :D


112Bemmel

  • Gast
Reactie #341 Gepost op: 22 maart 2011, 20:05:41
Omdat ze meer te doen hebben dan persinfo'tjes te sturen :D
Ja dat snap ik ook wel haha, maar dan zou ik hem later verwachten en niet 13min later. Want dan zou er miss. 1 telefoontje tussen zitten. Daarom dacht ik dat ze het miss. versturen als de ambu tp is. Want meestal blijven ze toch wel hangen aan de lijn tot de ambu er is?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #342 Gepost op: 22 maart 2011, 20:07:09
Omdat ze meer te doen hebben dan persinfo'tjes te sturen :D

Mits juist geconfigureerd is het 1 extra klik bij het uitgeven. Daarnaast is het een duidelijk afspraak, waar men zich helaas niet of nauwelijks aan houdt. Daarover zal nog wel het nodige gezegd worden denk ik...


MarcFotograaf

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
  • Fotograaf 112 Nieuws Leiden.
    • Unity.NU
Reactie #343 Gepost op: 23 maart 2011, 13:42:23
In Haaglanden (een van de eerste volgens mij) ging het in het begin ook niet helemaal lekker. Tegenwoordig gaat het prima daar. De centralisten hebben gewoon nog even tijd nodig om te wennen.
Journalist


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #344 Gepost op: 23 maart 2011, 14:08:38
In Haaglanden (een van de eerste volgens mij) ging het in het begin ook niet helemaal lekker. Tegenwoordig gaat het prima daar.

Waarop baseer je dat het prima gaat? Er wordt nog steeds meer niet gepiept dan wel.


MarcFotograaf

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
  • Fotograaf 112 Nieuws Leiden.
    • Unity.NU
Reactie #345 Gepost op: 23 maart 2011, 15:58:25
Waarop baseer je dat het prima gaat? Er wordt nog steeds meer niet gepiept dan wel.
Als er iig wordt gepiept dan wel optijd.
Journalist


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #346 Gepost op: 23 maart 2011, 16:02:24
Als er iig wordt gepiept dan wel optijd.

Vanwege een storing in mijn netwerkverbinding kan ik niet 1,2,3 bij de meldingen, maar ik kan zat voorbeelden noemen waarbij er nog steeds veel tijd tussen zit. Wel is het zo dat er ook regelmatig 'op tijd' gepiept wordt, maar het is wel de bedoeling dat dit direkt gebeurt en niet in een later stadium.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #347 Gepost op: 23 maart 2011, 20:44:21
Als er iig wordt gepiept dan wel optijd.
Vraag ik mij af, wat vind jij 'op tijd'?
Persoonlijk vind ik enkele uitschieters van een (half)uur iets te lang duren...


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #348 Gepost op: 23 maart 2011, 20:48:05
Ach ja, we weten natuurlijk niet waarom het zo lang duurt. Misschien was het erg druk op de meldkamer, was er een bepaalde reden om nog niet te alarmeren etc. Het kan vele oorzaken hebben. Ik zie Amsterdam in ieder geval steeds fanatieker worden.

p2kflex
20:00:27 23-03-11-ALPHA-Prio: 1 Steekpartij Middenweg 69 to 1098AE AMSTERDAM
0130007Politie Veiligheidsregio Amsterdam Amstelland (PersInfo)
p2kflex
20:00:16 23-03-11GROUP-113-106 A1 AMSTERDAM MIDDENWEG 0 RIT:295
0120106Ambu 13-106 (GGD Amsterdam)


Je kan in ieder geval niet zeggen dat het veel sneller zou moeten.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #349 Gepost op: 23 maart 2011, 23:36:09
Ach ja, we weten natuurlijk niet waarom het zo lang duurt. Misschien was het erg druk op de meldkamer, was er een bepaalde reden om nog niet te alarmeren etc. Het kan vele oorzaken hebben. Ik zie Amsterdam in ieder geval steeds fanatieker worden.

Ik kan me voorstellen dat het verschil tussen hulpverleners (die er niet altijd even blij mee zijn) en de pers (met hobbyisten achter zich) met dit onderwerp steeds duidelijker wordt. Het punt is dat er duidelijke afspraken gemaakt zijn tussen de Raad van Hoofdcommissarissen en de NVJ en die afspraken worden simpelweg niet goed nageleefd. Het alarmeren van de pers kost maar 1 klik, terwijl een centralist per melding diverse kliks uit moet voeren, dus wat is het probleem? Net als bij de brandweer verschijnt de meldtekst automatisch, alle informatie komt immers uit GMS dus een klik op "alarmeren" is voldoende. Die ene klik is meer een kwestie van 'vergeten' dan 'geen tijd'. Of gewoon van 'geen zin' :(

Natuurlijk zijn er zat voorbeelden waarbij het wel goed gaat, maar met name in Amsterdam is het verschil tussen de ploegen erg duidelijk. In sommige diensten zie je bijna geen meldingen en je kunt je klok erop gelijk zetten als de nieuwe ploeg in dienst is gekomen. Dat is misschien wel des te discutabeler.