Persalarm via P2000

Auteur Topic: Persalarm via P2000  (gelezen 314517 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

112tegelen

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #400 Gepost op: 30 maart 2011, 21:36:08
Waarschijnlijk heeft dit er mee te maken..


Een vrouw uit Echt is woensdagmiddag opgepakt voor poging tot doodslag op haar man. De vrouw reed met haar auto in op de echtgenoot, waarbij die gewond raakte aan zijn been. Na behandeld te zijn in het ziekenhuis, kon hij weer naar huis. Het stel heeft een zaak in tweedehands auto's. Voordat de vrouw op haar man inreed, zou zij een cabriolet vernield hebben en de sleutels van een groot aantal auto's weggegooid hebben. Een aantal andere auto's raakte zwaar beschadigd.

De aanleiding voor het incident ligt waarschijnlijk in de relationele sfeer. De politie heeft met een helikopter overzichtsfoto's gemaakt van de ravage op het bedrijfsterrein.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #401 Gepost op: 31 maart 2011, 18:12:35
Hier in Kennemerland gaat het nog niet helemaal zoals het moeten zou.

Ik begrijp dat het nieuw is allemaal maar in Kennemerland zijn we nu sinds 4 maart aan het persalarm.

Er zijn 29 meldingen geweest waarvan er 3 geen "VKO" waren. Die 3 waren twee keer een doorstromingsprobleem en 1 hoge wagen voor de Velsertunnel....
Ik hoop dat het gauw beter wordt met de persalarmeringen in Kennemerland

Het is mij inderdaad ook al opgevallen, echter om nou te spreken over ''dat het niet gaat zoals het zou moeten'' ...
Men moet wennen aan het (extra) oppiepen. Niet vergeten dat politie Kennemerland verder helemaal géén P2000 gebruikt, maar alles (ME en dergelijke) via een communicator doet, men moet dus apart voor het persalarm een P2000 alarm samen stellen.
De wat grotere regio's (met meer centralisten) kunnen dat makkelijker als de kleine regio's met soms maar 2 of 3 centralisten.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #402 Gepost op: 31 maart 2011, 18:22:57
Het is mij inderdaad ook al opgevallen, echter om nou te spreken over ''dat het niet gaat zoals het zou moeten'' ...
Men moet wennen aan het (extra) oppiepen. Niet vergeten dat politie Kennemerland verder helemaal géén P2000 gebruikt, maar alles (ME en dergelijke) via een communicator doet, men moet dus apart voor het persalarm een P2000 alarm samen stellen.
De wat grotere regio's (met meer centralisten) kunnen dat makkelijker als de kleine regio's met soms maar 2 of 3 centralisten.
Tot op heden is bij 60% van de VKO's geen persalarm gegeven. Bij de resterende 40% zaten een aantal zeer late meldingen en 1 melding de precies samenviel met de melding voor de ambulance. Maar men is er druk mee bezig. Ik ben bang dat we nog even  geduld moeten hebben.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #403 Gepost op: 31 maart 2011, 18:26:16
Het is mij inderdaad ook al opgevallen, echter om nou te spreken over ''dat het niet gaat zoals het zou moeten'' ...
Men moet wennen aan het (extra) oppiepen. Niet vergeten dat politie Kennemerland verder helemaal géén P2000 gebruikt, maar alles (ME en dergelijke) via een communicator doet, men moet dus apart voor het persalarm een P2000 alarm samen stellen.

Zoals ik al eerder heb gezegd hangt het er vanaf hoe eea geconfigureerd is. De output die je nu voorbij ziet komen is de standaard output die voor 100% uit GMS komt, die hoeft dus niet door de centralist zelf "opgemaakt" te worden. Mits juist geconfigureerd kost het maar 1 klik extra, dus dat zou toch echt het probleem niet mogen zijn... Bovendien schijnt in Kennemerland de MPC (de leidinggevende) verantwoordelijk te zijn voor persalarmering, dus als hij (of zij) het niet nodig acht, of er simpelweg niet aan denkt, dan gaat er niets over P2000.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #404 Gepost op: 31 maart 2011, 18:33:17
Zoals ik al eerder heb gezegd hangt het er vanaf hoe eea geconfigureerd is. De output die je nu voorbij ziet komen is de standaard output die voor 100% uit GMS komt, die hoeft dus niet door de centralist zelf "opgemaakt" te worden. Mits juist geconfigureerd kost het maar 1 klik extra, dus dat zou toch echt het probleem niet mogen zijn... Bovendien schijnt in Kennemerland de MPC (de leidinggevende) verantwoordelijk te zijn voor persalarmering, dus als hij (of zij) het niet nodig acht, of er simpelweg niet aan denkt, dan gaat er niets over P2000.
Niet aan denken kan ik me voorstellen. Dat kost tijd om het tussen de oren te krijgen.
Niet nodig achten is m.i. een gepasseerd station. Mogelijk dat hij/zij het achterwege laat als de brandweer toch al gealarmeerd is (met adresgegevens), maar het is niet helemaal correct ;-)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #405 Gepost op: 31 maart 2011, 18:37:06
Maar men is er druk mee bezig. Ik ben bang dat we nog even  geduld moeten hebben.

Jup ... Het is te hopen dat ze het ''rotterdamse'' model achterna gaan  O0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #406 Gepost op: 31 maart 2011, 18:37:49
Vandaag bij de overval in IJmuiden is er helemaal geen persalarm geweest, maar wel een bericht op twitter over de vluchtauto. Ik heb ze het idee aan de hand gedaan om hetzelfde bericht dan ook op P2000 te zetten. Maar twitter doet de afdeling communicatie en P2000 doet de meldkamer. En die zitten niet in hetzelfde gebouw.
Ze waren het overigens met mij eens dat deze manier van werken niet helemaal juist is. Laten we het maar houden op kinderziektes. De lijntjes met communicatie zijn op dit moment kort en open en dus is er hoop.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #407 Gepost op: 31 maart 2011, 18:43:01
De lijntjes met communicatie zijn op dit moment kort en open en dus is er hoop.

Mooi. Attendeer men erop dat er landelijke afspraken zijn gemaakt en dat bepaalde regio's (maak het wat algemener) waaronder Kennemerland een beetje achter lopen. Ook lijkt de postcode mij een beetje overbodig en zouden karakteristieken (soort voertuig, etc) wel handig zijn. Wellicht kunnen zij dit doorzetten naar de meldkamer of andere verantwoordelijken.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #408 Gepost op: 31 maart 2011, 18:58:00
Even Hunters boodschappelijstje beantwoorden ;-)

Mooi. Attendeer men erop dat er landelijke afspraken zijn gemaakt en dat bepaalde regio's (maak het wat algemener) waaronder Kennemerland een beetje achter lopen.
Dat is hun bekend. Maar ze zijn pas laat begonnen en zullen intern ook wel aan wat touwtjes moeten trekken. Ze hebben ook zelf gevraagd om commentaar te leveren. Dat is m.i. een teken dat Communicatie wel wil........

Ook lijkt de postcode mij een beetje overbodig
Op dit moment pas ik er voor om ze te vragen dingen weg te laten want dan laten ze misschien te veel weg ;-)

en zouden karakteristieken (soort voertuig, etc) wel handig zijn. Wellicht kunnen zij dit doorzetten naar de meldkamer of andere verantwoordelijken.
Dat zou prettig zijn en is volgens mij ook wel toegezegd. Maar laten we het niet al te ingewikkeld maken. Laten ze er eerst maar aan denken om op de knop te drukken. Als dat een gewoonte is geworden dan kan je met de franje beginnen. Stap voor stap komen we er misschien sneller ;-)
Maar ik en anderen houden het wel in gedachten....


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #409 Gepost op: 31 maart 2011, 19:03:15
Jup ... Het is te hopen dat ze het ''rotterdamse'' model achterna gaan  O0
Misschien moeten ze eens op werkbezoek gaan in Rotterdam. Dan ga ik wel mee om foto's te maken ;-)