Persalarm via P2000

Auteur Topic: Persalarm via P2000  (gelezen 314255 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #520 Gepost op: 30 juni 2011, 22:01:10
Er is totaal geen lijn te ontdekken. Waarom gooit Amsterdam een schietpartij er meteen uit? en Zaanstreek-Waterland weer niet? Ik denk dat niemand geïnteresseerd is in (kleine) verkeersongelukken, deze zijn nauwelijks nieuwswaardig te noemen. En overvallen, schietpartijen en steekpartijen zijn dat wel.

Dat is precies wat ik bedoel. Op deze manier heeft het geen meerwaarde en kan het net zo goed achterwege gelaten worden.


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #521 Gepost op: 30 juni 2011, 22:27:15
NHN, Zeeland doen niet mee aan Persinfo :o

Zo nu en dan een berichtje via twitter, geen persalarm meer, voorlopig ook geen P2000 persinfo..


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #522 Gepost op: 30 juni 2011, 22:32:24
Dat is wel heel apart. Er moest toch aan een bepaalde eis voldaan worden?

Overigens blijft de persalarmering in Noord-oost gelderland nog steeds 1 groot drama.
vaak word een ongeval pas na 2 uur gepiept. met dan alsnog gewoon als meldtekst: Prio 1 Ongeval Wegvervoer Letsel Eperweg - N795 Nunspeet*

Waardoor men de schijn wekt dat het incident nog bezig is. vaak kom je dan en is er al niets meer te zien.
Overvallen/wietplantages/schietpartij etc. word niet gepiept. terwijl een gevallen fietser wel de moeite waard is. Er word geen nadere info gegeven. zoals bijvoorbeeld auto/fiets. en daar komt nog bij dat er veel te weinig gepiept word.

Daar moet echt verbetering komen, want hier heb je echt helemaal niets aan.


*de gebruikte melding was een voorbeeld en niet per definitie fout
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #523 Gepost op: 30 juni 2011, 22:39:06
Ik denk dat we in Hollands Midden niks te klagen hebben!  O0

Ik denk dat dat wel meevalt. Deze week was er een steekpartij in Gouda en ik zag ook tweets en persberichten voorbij komen over ontruimde hennepplantages. Jammer, maar daar was geen persinfo over uitgegeven. Wat dan wel over P2000 wordt gestuurd, zijn meldingen van gevallen fietsers en voetgangers. Daar is niemand van de pers in geïnteresseerd, dat heeft totaal geen zin. Steek- en schietpartijen daarentegen worden niet gemeld, en dat is juist wél interessant. Overigens vind ik het een goede zaak dat bij gebouwbranden en voertuig te water, en TIS-meldingen direct de persinfocapcode wordt meegenomen, het is nu serieus het overwegen waard om de monitorcode van brandweer HM uit m'n pager te halen.

Het gaat niet slecht, maar er kan nog wel wat verbeterd worden.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #524 Gepost op: 30 juni 2011, 22:48:22
Ik denk dat dat wel meevalt. (...)

Het gaat niet slecht, maar er kan nog wel wat verbeterd worden.

En tijdens het schrijven van dit bericht worden er twee meldingen verzonden: twee aanrijdingen met letsel, maar wel 20 minuten na de melding voor de ambulance. Reken 10 minuten om op de plaats van het incidenten te komen, en je bent er pas na een half uur. Dan is er bij de gemiddelde auto/fietser weinig meer te zien.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #525 Gepost op: 5 juli 2011, 11:39:15
Regio Fryslan heeft geen P2000 alarmering voor pers, we moeten het doenmet evt tweets van de meldkamer. Daarnaast nemen de alarmeringen voor ambu's in de regio af.

Persalarmering (op welke wijze dan ook) zal pas weer op de "to-do" lijst komen wanneer de Meldkamer Noord Nederland in gebruikt is, wat eind 2011 zal zijn als alles goed gaat.
Tot die tijd is het dus nog even roeien met de riemen die we hier hebben  ;)


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #526 Gepost op: 5 juli 2011, 16:43:15
Als het goed is heeft een ieder met een NVJ inschrijving het volgende ontvangen:
Citaat
Geachte xxxx,


De NVJ heeft onlangs gesproken met minister Opstelten van Veiligheid en Justitie over persalarmering voor journalisten. De minister gaf te kennen dat journalisten geen toegang krijgen tot C2000, het digitale communicatienetwerk van de hulpdiensten. Wel wilde de minister een vervolggesprek om over de door de NVJ gesignaleerde problematiek rondom persalarmering te praten. Daarom, en omdat vanaf deze maand alle politieregio’s met het P2000 pager-systeem voor journalisten zouden werken, wil de NVJ de houders van de politieperskaart vragen naar hun ervaringen op het gebied van persalarmering. We zouden het erg op prijs stellen als u de bijgevoegde enquête invult.  

Als u wilt deelnemen, ga naar:
http://www.surveyworld.net/sw/surveys/part.asp?S=xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Als u NIET wilt deelnemen, ga naar:
http://www.surveyworld.net/sw/surveys/nonpart.asp?S=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Met vriendelijke groet,

Thomas Bruning
NVJ
Het betreft een evaluatie enquête over persalarmeringen via P2000.


Bert_0341

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 156
Reactie #527 Gepost op: 5 juli 2011, 17:10:03
Nu nog eens hopen dat ze ook zoiets houden voor de meldkamers of het werkbaar is een persalarm op deze wijze.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,540
Reactie #528 Gepost op: 5 juli 2011, 19:00:03
p2kflex
14:46:19 05-07-11GROUP-1PRIO 2 : 642 LAGE VAART SPOORBRUG/fietspad ALMERE Nacontrole
0700160BRW Almere-Stad (Beroepsploeg)
0700292BRW Almere-Stad (TS 642)
0701101BRW Almere-Stad (Kazernealarm)



Dit betrof een deels ingestorte fietsbrug nadat er een vrachtwagen tegen aan was gereden. Hierbij is geen persinfo uitgegeven.

Het kan dus nog steeds beter in regio 25.


IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
Reactie #529 Gepost op: 5 juli 2011, 19:21:43
Als het goed is heeft een ieder met een NVJ inschrijving het volgende ontvangen:Het betreft een evaluatie enquête over persalarmeringen via P2000.
Alle regio's over persalarm via p2000? Ehm... die koppige tukkers in Twente niet hoor. Zijn ze ook niet van plan naar wat ik begrepen heb.