Persalarm via P2000

Auteur Topic: Persalarm via P2000  (gelezen 313265 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #550 Gepost op: 6 augustus 2011, 23:11:55
zulke dingen heeft rotterdam rijmond ook al gedaan  :-X super handig...niet :-\

Tja, opzich hebben ze (jullie) in Rotterdam-Rijnmond niets te klagen, tenminste, daar werkt het goed en meestal ook snel. Echter is dat bijvoorbeeld bij de Meldkamer Oost Nederland helaas nog steeds niet op orde, al is het bij vlagen wel snel (zoals vanmiddag en vanavond) maar dan gaat het een dienst goed, en dan ... juistum word er weer niets tot nauwelijks gealarmeerd.
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #551 Gepost op: 6 augustus 2011, 23:14:41
zulke dingen heeft rotterdam rijmond ook al gedaan  :-X super handig...niet :-\
Het is ook nooit goed.... Soms is het gewoon te druk voor de alarmeringen en dan wordt het nou eenmaal wat later. De pers wordt wel geïnformeerd maar ze weten ook meteen dat er niets meer te zien zal zijn...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #552 Gepost op: 6 augustus 2011, 23:23:13
Het is ook nooit goed.... Soms is het gewoon te druk voor de alarmeringen en dan wordt het nou eenmaal wat later. De pers wordt wel geïnformeerd maar ze weten ook meteen dat er niets meer te zien zal zijn...

Tja zo kan je het ook zien, echter staat het er (bij de MON) nooit bij dat het ongeval een uur eerder is gebeurd, en dat als je aankomt de berger de auto(s) al achterop heeft staan en vertrekt.

Overigens nog een vraag over het persalarm bij de MON, wat is de reden dat men alleen maar alarmeert bij Ongeval wegvervoer letsel/materieel/met dieren. En geen persalarm uitstuurt bij Berovingen/inbraken/ram-plofkraken/wietplantage's/branden/drenkelingen/ enz enz... is daar een reden voor? Komt dat nog met de tijd?
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #553 Gepost op: 17 augustus 2011, 05:24:09
Tja, opzich hebben ze (jullie) in Rotterdam-Rijnmond niets te klagen, tenminste, daar werkt het goed en meestal ook snel. Echter is dat bijvoorbeeld bij de Meldkamer Oost Nederland helaas nog steeds niet op orde, al is het bij vlagen wel snel (zoals vanmiddag en vanavond) maar dan gaat het een dienst goed, en dan ... juistum word er weer niets tot nauwelijks gealarmeerd.

Dat ligt echt aan de centralist. Ik heb gister gepoogd er actief op te letten; en dat lukte; maar mijn collega na me heeft er weer minder aan gedacht volgens mij. 't is niet anders..

13:00:52 16-08-11 8 POLI P: A73 L - NEERBOSSCHEWEG NIJMEGEN A1 Verkeersongeval (persalarm) 0933351 Politie Gelderland-Zuid
12:52:31 16-08-11 8 POLI P: 1 MALDERBURCHTSTRAAT NIJMEGEN Overige brand (persalarm) 0933351 Politie Gelderland-Zuid
12:07:05 16-08-11 8 POLI P: 1 LUTENKAMPSTRAAT APPELTERN Caravan in brand (persalarm) 0933352 Politie Gelderland-Zuid ( Persinfo Nijmegen )          


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #554 Gepost op: 17 augustus 2011, 11:03:29
Tja, opzich hebben ze (jullie) in Rotterdam-Rijnmond niets te klagen, tenminste, daar werkt het goed en meestal ook snel.
Dan ben ik toch erg benieuwd waarop jij dat meent want ik vind het nog al tegen vallen.
Al moet ik zeggen dat ik soms een verbetering zie maar nog lang niet op het nivo dat zou moeten / wenselijk is.

In elke regio is het nog steeds heel erg afhankelijk welke centralist er op dat moment achter de knoppen zit.
Maar als ik zo alles een beetje terug kijk vind ik Amsterdam - Amstelland er positief uitspringen.
Of A-A ook op het moment zelf piept kan ik helaas niet zeggen maar het lijkt er wel op.
Zij piepen in de regel meer en ook meer afwisseling zoals Huiselijkgeweld / Vechtpartijen en VPO ( Verlaten plaats ongeval ).
Waarbij als ze een VPO piepen en ook de gegevens zouden meezenden ( kenteken en merk ) je de pakkans nog kan
vergroten ook.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #555 Gepost op: 17 augustus 2011, 11:15:21
Van MWB krijg je zeer zelden een persalarm terwijl daar genoeg gebeurd. 'Gewone' aanrijding letsel zie je niet op het persalarm, alleen als er sprake is van een beknelling. Verder geen andere meldingen behalve gisteren: overval in Waalwijk.


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #556 Gepost op: 18 augustus 2011, 00:35:33
Van MWB krijg je zeer zelden een persalarm terwijl daar genoeg gebeurd. 'Gewone' aanrijding letsel zie je niet op het persalarm, alleen als er sprake is van een beknelling. Verder geen andere meldingen behalve gisteren: overval in Waalwijk.

In GLM ook bijna niet


lpp-nieuws

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #557 Gepost op: 18 augustus 2011, 03:14:01
Tja zo kan je het ook zien, echter staat het er (bij de MON) nooit bij dat het ongeval een uur eerder is gebeurd, en dat als je aankomt de berger de auto(s) al achterop heeft staan en vertrekt.

Overigens nog een vraag over het persalarm bij de MON, wat is de reden dat men alleen maar alarmeert bij Ongeval wegvervoer letsel/materieel/met dieren. En geen persalarm uitstuurt bij Berovingen/inbraken/ram-plofkraken/wietplantage's/branden/drenkelingen/ enz enz... is daar een reden voor? Komt dat nog met de tijd?

Berovingen/inbraken/ram-plofkraken/wietplantage's worden door privacy reden niet gealarmeerd, alleen media vriendtjes van de voorlichting MON wel.


lpp-nieuws

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #558 Gepost op: 18 augustus 2011, 03:18:29
Het is ook nooit goed.... Soms is het gewoon te druk voor de alarmeringen en dan wordt het nou eenmaal wat later. De pers wordt wel geïnformeerd maar ze weten ook meteen dat er niets meer te zien zal zijn...

Te druk om te alarmeren ?? zitten we nog een stenen tijdperk meldkamer ?


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #559 Gepost op: 19 augustus 2011, 03:01:45
Te druk om te alarmeren ?? zitten we nog een stenen tijdperk meldkamer ?
Wat is dit nu weer voor onzinreactie? Die slaat nergens op! Men heeft het inderdaad regelmatig heel druk en gaan bepaalde zaken nu eenmaal voor op het alarmeren van de pers. Denk na voor je wat typt of zegt.