Persalarm via P2000

Auteur Topic: Persalarm via P2000  (gelezen 317030 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #900 Gepost op: 25 augustus 2014, 17:29:23
Dit is in ieder geval een mooie ontwikkeling als alles waarheid wordt.
Het enige wat ik mis is dat er nog niet vermeld wordt in welke 2 Eenheden de pilot gaat draaien en als het naar tevredenheid is wanneer het daadwerkelijk ingevoerd gaat worden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #901 Gepost op: 25 augustus 2014, 17:58:20
Citaat van: Bas Witvliet link=msg=1291493 date=1408979959
Politie start pilot voor betere persalarmering

Ik ga er vanuit dat dit via P2000 zou moeten gaan? Al leid ik dat niet concreet af uit dit bericht. Voorts ben ik wel benieuwd welke in regio's deze pilot zou moeten gaan draaien?


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #902 Gepost op: 25 augustus 2014, 18:25:51
Citaat van: Hunter link=msg=1291496 date=1408982300
Ik ga er vanuit dat dit via P2000 zou moeten gaan? Al leid ik dat niet concreet af uit dit bericht. Voorts ben ik wel benieuwd welke in regio's deze pilot zou moeten gaan draaien?
Is helaas ook niet vermeld in de mail naar alle PPK-houders.
Ben benieuwd of er eindelijk verandering gaat komen in de regio NHN waar momenteel geen persalarmering actief is.


dutch_stringer

  • Gast
Reactie #903 Gepost op: 26 augustus 2014, 14:43:09
Er word al jaren lang beloofd dat er verbetering komt.
Er zijn al talloze gesprekken geweest vanuit NVJ/Stichting LPP om die alarmeringen beter,sneller te krijgen.
Kansloos!!!

ze hadden en dat geld voor zo veel dingen, nooit van het oude systeem af moeten stappen.
Alleen pers mensen op een telefoonlijst en die werden dan gebeld door een systeem.
en dan kreeg je een bandje te horen met hoe ofwat.

tegenwoordig gaat het telefoonverkeer over het internet heen, dus aan de bel kosten zal het niet liggen.

Maar ook ik ben reuze benieuwd.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #904 Gepost op: 26 augustus 2014, 19:35:35
 In Noord-Nederland hoort dat zo te werken, gebeurt steeds vaker maar helaas nog niet optimaal.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #905 Gepost op: 27 augustus 2014, 11:41:21
Citaat van: Bas Witvliet link=msg=1291493 date=1408979959
Politie start pilot voor betere persalarmering
Bron: http://www.nvj.nl/nieuws/politie-start-pilot-voor-betere-persalarmering
Net bericht gekregen van de NVJ dat de Nationale Politie bezig is om nieuwe alarmeringslijsten samen te stellen die landelijk gaan gelden. De verschillen per regio zullen dan vervallen.

Ik vermoed dat men pas de twee regio's bekend maakt op het moment dat de lijsten compleet zijn.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #906 Gepost op: 27 augustus 2014, 13:26:47
Citaat van: Ko van Leeuwen link=msg=1291802 date=1409132481

Ik vermoed dat men pas de twee regio's beken maakt op het moment dat de lijsten comleet zijn.
benken = bekend
comleet = compleet
Dat krijg je er van als je haast hebt ;-)


MHL media

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
  • www.mediatv.nl
    • MediaTV
Reactie #907 Gepost op: 28 augustus 2014, 10:24:12
Citaat van: Ko van Leeuwen link=msg=1291802 date=1409132481
Net bericht gekregen van de NVJ dat de Nationale Politie bezig is om nieuwe alarmeringslijsten samen te stellen die landelijk gaan gelden. De verschillen per regio zullen dan vervallen.

Ik vermoed dat men pas de twee regio's bekend maakt op het moment dat de lijsten compleet zijn.

De landelijk geldende lijsten treden pas in werking als bij het nieuwe meldkamersysteem alles landelijk gelijk wordt getrokken. De verschillen in aardcodes zijn in het huidige GMS te groot volgens de politie om nu al tot een landelijke lijst te komen.
Voor het laatste hulpverleningsnieuws uit de regio Rijnmond kijk op www.mediatv.nl of @mediatvnl


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #908 Gepost op: 28 augustus 2014, 12:36:33
De set landelijke meldingsclassificaties is toch niet voor niks ingevoerd.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #909 Gepost op: 29 augustus 2014, 08:42:45
Citaat van: dutch_stringer link=msg=1291667 date=1409056989
Alleen pers mensen op een telefoonlijst en die werden dan gebeld door een systeem.
en dan kreeg je een bandje te horen met hoe ofwat.

tegenwoordig gaat het telefoonverkeer over het internet heen, dus aan de bel kosten zal het niet liggen.
Daar kan je dan een aparte centralist voor gaan neerzetten: die telkens een bandje gaat inspreken 'op de hoek van de dorpsstraat met de langestraat; een aanrijding tussen een fietser en een auto'. Lekker realistisch. En ook lekker langzaam.

Het zullen sowieso tekstberichten worden, want die kan je vanaf het meldkamersysteem sturen. Maar of die over P2000 of een ander medium gaan lopen is een tweede - ook omdat de dagen van P2000 toch geteld zijn, hoe je het ook wendt of keert.

Peen
Redacteur van