Persalarm via P2000

Auteur Topic: Persalarm via P2000  (gelezen 314482 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #960 Gepost op: 4 september 2015, 22:40:18
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1370516 date=1441390572
Nou, wakker worden en weer gaan slapen?
Niet iedereen kan dat zo makkelijk.........  
Als ik alle persmeldingen vanaf 17 augustus terugkijk zijn er gemiddeld 1 tot 2 persmeldingen per nacht in Noord Oost Gelderland, valt dus wel mee.
Ik ben geen pers, maar lijkt me wel vervelend als je 's nachts twee keer wakker wordt voor iets dat aan de andere kant van Gelderland is gebeurd en niet relevant is.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #961 Gepost op: 4 september 2015, 23:24:05
En als je op de grens woont tussen NO-Gelderland en IJsselland ben je nu dus ook verplicht om twee hele regio's te volgen.  098uo
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #962 Gepost op: 5 september 2015, 08:23:20
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1370546 date=1441401845
En als je op de grens woont tussen NO-Gelderland en IJsselland ben je nu dus ook verplicht om twee hele regio's te volgen.  098uo

Verplicht? Ben 't helemaal met je eens dat de nieuwe indeling verre van handig is, maar uiteindelijk kies je zelf voor het aan zetten van de capcode.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #963 Gepost op: 6 september 2015, 09:41:08
Op de 'groene' capcode:

p2kflex
09:06:54 06-09-15GROUP-1P 1 Ongeval Wegvervoer Letsel Diepenheimseweg - N824 9,0 Neede
0830211Politie Eenheid Oost-Nederland (Persinfo Noord- en Oost Gelderland)


En op de 'gele' capcode daarna:

p2kflex
09:23:06 06-09-15GROUP-1P 1 verkeersongeval eenzijdig dodelijk. Auto tegen boom. Neede Diepenheimseweg N824. Persvoorl.bereikbaar
0830210Politie Eenheid Oost-Nederland (Persinfo Noord- en Oost Gelderland)


Maar ja, geen woordje 'geel' in de gele melding. Terwijl men dat zou gaan doen? Zal wel beginnersdingetje zijn.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #964 Gepost op: 6 september 2015, 10:11:44
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1370715 date=1441525268
Maar ja, geen woordje 'geel' in de gele melding. Terwijl men dat zou gaan doen? Zal wel beginnersdingetje zijn.

Ach, de capcode zelf is al geel. Kun je zowel met tekst als geluid in je pager onderscheid in maken.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #965 Gepost op: 6 september 2015, 12:35:18
Uiteraard, maar zegt meer iets over lekker consequent zijn. ;-) En zo zijn er wel meer dingen die momenteel niet kloppen. Ter info: de mail die verstuurd is met de informatie over de nieuwe capcodes is naar ±70 emailadressen verstuurd. Van die 70 emailadressen zijn er 5 freelancers (met PPK) en 1 zonder PPK. De rest is allemaal naar bureauredacties gegaan. En dat voor maar liefst 5 veiligheidsregio's! De freelancers die het echte werk in het veld doen (fotografen, cameramensen, etc.) zijn NIET geïnformeerd over de wijzigingen. Ik ken zo al 10 freelancers met PPK die totaal niet geïnformeerd zijn over de nieuwe capcodes. Kortom, behoorlijk slechte gang van zaken.

Bedenk je dan dat er kennelijk een rondvraag is gedaan onder deze 70 emailadressen*... dan is het niet zo gek dat men voorkeur had voor '1 capcode voor de hele regio'. Want bureauredacties (die de hele regio monitoren) zitten inderdaad niet te wachten op meerdere capcodes. Maar als je alle freelancers die het werk buiten de redacties doen zou vragen, dan had je een heel ander beeld gehad als afdeling communicatie van de politie.

* = Van de 5 freelancers hebben tenminste 4 geen mail gehad met de vraag wat de behoeftes zijn mbt de capcodes!
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #966 Gepost op: 6 september 2015, 13:36:30
Als de journalist vertrouwt op het emailadres van de redactie en niet zelf een ingang bij persvoorlichting heeft is het logisch dat die geen email heeft gehad.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #967 Gepost op: 6 september 2015, 14:43:28
Volgens mij is het andersom: als de politie vertrouwt dat tientallen PPK houders vanzelf mails krijgen van afnemers, dan gaat het ergens fout.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #968 Gepost op: 6 september 2015, 14:51:58
Citaat van: DiNozzo link=msg=1370769 date=1441539390
Als de journalist vertrouwt op het emailadres van de redactie en niet zelf een ingang bij persvoorlichting heeft is het logisch dat die geen email heeft gehad.
Ik durf zomaar te stellen dat Persvoorlichting geen lijst heeft met e-mailadressen van alle PPK-houders in hun eenheid/vr. En dus verwacht ik ook niet dat daarom alle PPK-houders een e-mail krijgen over deze zaken.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #969 Gepost op: 6 september 2015, 15:29:21
Hmm, en ik maar denken dat de NVJ in ieder geval de emailadressen van de PPK houders zou overhandigen aan voorlichting, zodat dit soort zaken dus goed besproken kunnen worden. Niet dus.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon