Persalarm via P2000

Auteur Topic: Persalarm via P2000  (gelezen 314406 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #610 Gepost op: 26 maart 2012, 19:18:56
In Limburg-Zuid melden ze schietpartijen met ongeveer een kwartier vertraging lijkt het.

Misschien heeft dat met veiligheid te maken? Kom, laten we half Limburg-Zuid gebruiken als kogelwerend vest??


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #611 Gepost op: 26 maart 2012, 19:20:43
In Amsterdam zieje ook dat het aan de centralisten licht..
Verklaar je nader? En wat is het probleem, voor iemand uit Drunen?  ::)


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #612 Gepost op: 26 maart 2012, 19:25:20
Misschien heeft dat met veiligheid te maken? Kom, laten we half Limburg-Zuid gebruiken als kogelwerend vest??

Ja maar waarom gooien ze dan gisteren in Amsterdam gelijk met de melding het persalarm eruit als veiligheid het argument is?

En je hebt als burger zelf de verantwoordelijkheid wat je met deze verkregen informatie doet. Als je gaat kijken op een locatie van een schietpartij is dat je eigen verantwoordelijkheid.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #613 Gepost op: 26 maart 2012, 19:28:06
In Amsterdam zie je ook dat het aan de centralisten licht..

Dan hebben ze in Amsterdam gelukkig beter centralisten vergeleken met mijn Rotterdam.
In het begin had ik er nog wel vertrouwen in maar als er nu een persmelding is van R-R dan schrik ik en denk wat gebeurd er.
Het is echt slecht vergeleken met ander regio's.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #614 Gepost op: 26 maart 2012, 19:41:49
Ja maar waarom gooien ze dan gisteren in Amsterdam gelijk met de melding het persalarm eruit als veiligheid het argument is?

Misschien moet je dat aan Amsterdam vragen? Je snapt na 31 pagina's toch wel dat er heel veel verschillen per regio zijn?

En je hebt als burger zelf de verantwoordelijkheid wat je met deze verkregen informatie doet. Als je gaat kijken op een locatie van een schietpartij is dat je eigen verantwoordelijkheid.

Er is een groot verschil tussen eigen verantwoordelijkheid en burgers naar een gevaarlijke situatie "lokken". Als direkt na de melding duidelijk is dat er geen gevaar meer is, dan kan er natuurlijk direkt gepiept worden. Als er nog enig gevaar dreigt, dan gaat er echt geen persalarm uit, echt niet. Ik weet niet of jij de analoge tijd nog hebt mogen meemaken, maar zo vaak als ik heb gehoord dat zelfs de ambulance om de hoek moest wachten, ook al lag er iemand letterlijk dood te bloeden, dan zul je echt wel begrijpen dat er ook geen extra burgers richting het gevaar worden gedirigeerd....


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #615 Gepost op: 26 maart 2012, 20:16:48
Verklaar je nader? En wat is het probleem, voor iemand uit Drunen?  ::)
Er gebeuren zat dingen in Amsterdam, waarvoor wel een persinfo moet uitgaan.
Maar is per centralist verschillend, de ene doet het gelijk, de andere met vertraging en de andere helemaal niet..


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,540
Reactie #616 Gepost op: 26 maart 2012, 20:43:37
Er gebeuren zat dingen in Amsterdam, waarvoor wel een persinfo moet uitgaan.
Maar is per centralist verschillend, de ene doet het gelijk, de andere met vertraging en de andere helemaal niet..

Dat heeft vooral met de drukte te maken. Is het erg druk op de RIC, dan komen de persinfo berichten later (meestal in rijen tegelijk). Bij een schietpartij waarbij politiemensen ook bij betrokken zijn lijkt me het niet meer dan logisch dan dat de RIC zich daar op focussed en niet op het verzenden van persinfo berichten.

Inmiddels gaat het in Flevoland ook niet meer automatisch, maar moet men het handmatig selecteren om een persinfo er uit te gooien.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #617 Gepost op: 28 maart 2012, 11:24:54

Er is een groot verschil tussen eigen verantwoordelijkheid en burgers naar een gevaarlijke situatie "lokken". Als direkt na de melding duidelijk is dat er geen gevaar meer is, dan kan er natuurlijk direkt gepiept worden. Als er nog enig gevaar dreigt, dan gaat er echt geen persalarm uit, echt niet. Ik weet niet of jij de analoge tijd nog hebt mogen meemaken, maar zo vaak als ik heb gehoord dat zelfs de ambulance om de hoek moest wachten, ook al lag er iemand letterlijk dood te bloeden, dan zul je echt wel begrijpen dat er ook geen extra burgers richting het gevaar worden gedirigeerd....

Tja, dat had je met scanners niet zo snel. Enkel geïnteresseerden kochten zo'n apparaat en luisterden naar de melding. Toen kwam P2000 en stond alles open en bloot op internet, toen kwam Twitter erbij en kwamen er Twitterfeeds waardoor het bereik nog vele malen groter werd en dus ook de minder geïnteresseerde burger weet kreeg van meldingen en er uiteindelijk nog meer publiek op meldingen afkwam dan voorheen.

Ik weet niet wat de minister nu weer in zijn hoofd meent te halen met het versleutelen van berichten vanaf 2014. De zaak helemaal op slot gooien? Welk doel wil hij hiermee bereiken?


Kevin R.

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 978
Reactie #618 Gepost op: 28 maart 2012, 13:05:55
(even een andere wending)

Bestaat er een kans dat NHN ook een persvoorlichter/alarm krijgt op p2000?

( 5min later toegevoegd)
op pagina 28 las ik er ook iets over, maar is dat wel realistisch (op kortere termijn)? De plannen zijn er wl maar dan is het alarm er tenslotte nog niet...

In Noord-Holland Noord is er vanmorgen 2 keer een test geweest voor de politie capcode 0230991.
Weet iemand of dit de capcode voor persinfo wordt ?
is er inmiddels meer getest of niet?


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #619 Gepost op: 28 maart 2012, 13:37:05
(even een andere wending)

Bestaat er een kans dat NHN ook een persvoorlichter/alarm krijgt op p2000?

( 5min later toegevoegd)
op pagina 28 las ik er ook iets over, maar is dat wel realistisch (op kortere termijn)? De plannen zijn er wl maar dan is het alarm er tenslotte nog niet...
is er inmiddels meer getest of niet?
Hierna is er voor zover ik weet niet meer getest.
Ik heb vorige week al een mail gestuurd naar de VR-NHN m.b.t. het persalarm maar nog geen reactie gehad.