Persalarm via P2000

Auteur Topic: Persalarm via P2000  (gelezen 314318 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Reactie #660 Gepost op: 20 juni 2012, 08:46:26
Ik ben ook nog steeds van mening dat het effectiever was geweest als de overheid gewoon van het begin al de online P2000 websites, twitter feeds enz uit de lucht haalden.

#p2000 is vandaag zelfs trending topic!
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #661 Gepost op: 20 juni 2012, 09:07:57
Was eergister ook:p


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #662 Gepost op: 20 juni 2012, 10:58:37
En de dagen daarvoor  ;)
Volgensmij ondertussen al een week lang trending topic  :-X


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #663 Gepost op: 21 juni 2012, 10:09:46
En de dagen daarvoor  ;)
Volgensmij ondertussen al een week lang trending topic  :-X

Klopt inderdaad.. Gek genoeg sinds een week iedere dag weer treinding topic. Nu ook alweer (nr. 3)


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #664 Gepost op: 21 juni 2012, 10:11:59
Misschien is het rustig op twitter


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #665 Gepost op: 21 juni 2012, 11:16:07
Dat #p2000 trending topic is is eigenlijk treurig. Veel mensen die zelf geen inspanning plegen zetten een automatische feed op een website die niet goed filtert. Kijk naar de simulatie-oefening in Kennemerland afgelopen dinsdag. Ik heb een kolom altijd op het zoekwoord 'ijmuiden' staan. Deze kolom liep vol met allemaal dezelfde meldingen. Hetzelfde voor de KNRM-meldingen. Omdat deze standaard naar de lichtkrant op het hoofdkantoor in IJmuiden gaan wordt ik getracteerd op KNRM-meldingen vanuit het hele land.
Ondertussen zitten al heel wat accounts in de blokkade.

Wie zich bezig wilt houden met P2000 zou er goed aan doen er zelf eens wat energie in te steken in plaats van dit domme kopieergedrag.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #666 Gepost op: 26 juni 2012, 09:37:40
Ik heb heel sterke gemengde gevoelens bij P2000. Als er tegenwoordig een incident is ergens in stad op dorp zie je complete volksstammen er op af komen, met name door de vluchtigheid van informatie via met name Twitter en deels P2000 sites. Dit was in het pre P2000/ C2000 tijdperk wel anders. Als je om wat voor reden geïnteresseerd was in incidenten/ inzetten van politie, brandweer & ambulance, dan kocht je een scanner. Let wel op, dit was ook het pre Twitter-tijdperk. Aangezien een scanner een redelijke investering koste kocht niet iedereen zo'n apparaat.

Ik ben een liberaal en heb vrijheid hoog in het vaandel staan. Ik ben dan ook van mening dat er een middenweg gevonden moet worden. Daarentegen moeten we primair voorkomen dat er dusdanige ramptoerisme ontstaat waardoor werken van hulpdiensten lastig wordt. Wellicht startend met een verbod van publicatie van meldingen van P2000 op internet (Twitter en P2000-sites). Lijkt mij zelfs deels in strijd met de privacywetten (publicatie adressen etc.). Echter voorkomt dit niet dat binnen no-time iemand die sirenes hoort of rook ziet een Tweet plaatst en alsnog de hele planeet mee kan "genieten".

Zelf ben ik recent bij een ongeval geweest hier in de buurt waarbij ik me verbaasd heb over de kijkers die haast op reikwijdte van het ongeval stonden en een politie die dit klaarblijkelijk ver genoeg vond. Sorry, maar dat gaat mij te ver.

Was dat vroeger ook zo? Niet dat ik me kan herinneren. Ik heb wel vaker een grote brand bezocht toen en daar liep je met een handje vol geïnteresseerden en journalisten. Ons kende ons.


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #667 Gepost op: 26 juni 2012, 09:55:06
Wellicht startend met een verbod van publicatie van meldingen van P2000 op internet (Twitter en P2000-sites). Lijkt mij zelfs deels in strijd met de privacywetten (publicatie adressen etc.). Echter voorkomt dit niet dat binnen no-time iemand die sirenes hoort of rook ziet een Tweet plaatst en alsnog de hele planeet mee kan "genieten".
De privacy vd betrokennen heeft een groter belang dan de nieuwsgaring en de vrije informatie. Niet iedereen hoeft te weten waar, hoe en wie het slachtoffer is van een incident. Zo een verbod is prima gauw beginnen ermee.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,540
Reactie #668 Gepost op: 26 juni 2012, 10:01:28
Nou, ik merk dat P2000 geen enkele invloed heeft op het aantal ramptoeristen.

Laatst bij een ongeval in de wijk waarbij er een aantal ambulance en politie voertuigen met sirene door de straat vlogen liep ook de halve wijk uit om te kijken. Rennend met telefoon in de hand, vrienden vertellend waar ze heen moeten voor de sensatie. Geen enkele melding via P2000 en toch 50 man op straat, kijkend naar het ongeval.
De gene die hier op een P2000 melding afkomen, zijn op 2 handen te tellen.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #669 Gepost op: 26 juni 2012, 10:26:50
Helemaal met Wouter eens, Het gemiddelde volk wat ik bij incidenten zie (voor zover ik daar zelf überhaupt ga kijken) komt echt niet op P2000 af. Noch via een pager, noch via internet. Dat zijn gewoon 'buurtbewoners' die of in de buurt waren, of in kennis zijn gesteld via WhatsApp, Twitter of wat voor medium dan ook. Mensen die hopen dat deze vorm van ramptoerisme af zal nemen als P2000 ooit verdwijnt (ALS het ooit verdwijnt) die zullen toch echt bedrogen uitkomen...